MP Impact Awards® 2023: laureaci kategorii Inicjatywa
Prezentujemy laureatów pierwszej edycji MP Impact Awards® w kategorii „Inicjatywa”, czyli zwycięski projekt: Miastotwórcza rola targów oraz dwa finałowe projekty Warsztaty Techniki Eventovej Brill AV Media i World Tour.
Zwycięzca: Miastotwórcza rola targów
Realizator: Grupa MTP (Międzynarodowe Targi Poznańskie)
Projekt, realizowany od września 2022 do grudnia 2023 roku, poprzedzony był badaniami na temat kondycji branży spotkań prowadzonymi przez Grupę MTP wspólnie z infuture.institute. Wykazały one, że targi powinny być projektowane jako przestrzeń spotkań i interakcji społecznych oraz powinny stanowić kompleksową implementację celów zrównoważonego rozwoju. W rezultacie stwierdzono, że Międzynarodowe Targi Poznańskie muszą otworzyć się na miasto i stworzyć miejsce, w którym mieszkańcy, turyści i goście wydarzeń będą spędzali czas wolny. Tak powstała przestrzeń, w której miasto spotyka się z naturą, a biznes przeplata z kulturą, sportem i rekreacją.
W wyniku realizacji projektu potencjał MTP wzbogacił się o nowe przestrzenie, takie jak miejsce eventowe o nazwie Plac Powszechnej Wystawy Krajowej i Zielona Rzeka, które stały się miejscem realizacji wydarzeń plenerowych. Na Placu umieszczono małą mobilną architekturę, postawiono donice z roślinami, namalowany został mural. W przyszłości powstanie tutaj nowy pawilon targowy, restauracje i kawiarnie.
Zielona Rzeka to projekt aranżacji roślinnych wraz ze ścieżką pieszo-rowerową biegnącą wzdłuż Poznań Congress Center, który przyczynia się do poprawy jakości powietrza na terenie targów. Planowane są kolejne nasadzenia prowadzone w duchu bioróżnorodności.
Efekty
- poprzez powstanie przestrzeni zapełnionej roślinnością i małą architekturą dostępnej dla mieszkańców i turystów, MTP przestały być „zamkniętą wyspą” na mapie Poznania
- miasto wzbogaciło się o nową przestrzeń publiczną, która przyciąga młodych ludzi do Międzynarodowych Targów Poznańskich
- nowe przestrzenie umożliwiają organizacje mega eventów takich jak Ironman Poznań, Jarmark Świąteczny na Targach, Tour de Pologne, Positive Ways
Finalista: Warsztaty Techniki Eventovej Brill AV Media
Organizator: Brill AV Media
Organizowane raz w roku, warsztaty techniki eventowej, mają charakter edukacyjny, są bezpłatne i skierowane do osób zajmujących się profesjonalną organizacją wydarzeń. Uczestnicy warsztatów mogą poszerzyć wiedzę z zakresu techniki eventowej i scenicznej, co ułatwia współpracę z dostawcami takich usług. Udział w wydarzeniu może być inspiracją dla działów kreacji. Wybór programu jest dopasowany do potrzeb rynkowych, aktualnych trendów i doświadczeń specjalistów Brill AV Media. Szkolenie trwa od 4 do 6 godzin, w jego trakcie pracownicy firmy są dostępni, udzielają odpowiedzi na pytania, prezentują, jak korzystać z określonej technologii i z jakimi wyzwaniami się mierzą. Po zakończeniu spotkania Brill AV Media wysyła uczestnikom prezentację i przeprowadza proces zbierania od nich informacji zwrotnej. Pozwala to dostosować kolejne edycję warsztatów do potrzeb i oczekiwań oraz identyfikować obszary do poprawy.
Finalista: World Tour
Organizator: Stowarzyszenie na rzecz Edukacji Uczniów, Studentów, Nauczycieli, Profesjonalistów Branży HORECA, Travel oraz MICE Hotelmania, współorganizatorzy: HBX Group, Hotelbeds, BCD Travel
Projekt skierowany jest do uczniów szkół hotelarskich oraz techników branży hospitality, do osób pracujących w tej branży do trzech lat, a także do kadry nauczycielskiej. Jego celem jest poszerzanie wyobraźni w zakresie świadomego rozwoju, marki osobistej i globalnych możliwości. Projekt składa się z kilku etapów: „My w szkołach” zapoznaje uczniów z historiami rozwoju osób z branży, w ramach „My wśród swoich Bohaterów i Liderów Hotelowych” lub „Hotelmania World Tour Story Challenge” uczniowie piszą swoje historie, opowiadając, czego już doświadczyli i jaki mają plan na siebie. Najlepsi zapraszani są na rozmowy na temat ich przyszłości w branży oraz do promowania swojej historii na Facebooku „Bee my guest”. Jedna osoba wygrywa mikro-staż, w ramach którego jedzie do hotelu lub firmy partnera projektu. Jest to także okazja do stworzenia video-dokumentu lub klipu, promującego kulturę organizacji partnera.
Trwa przyjmowanie zgłoszeń MP Impact Awards® 2024. Projekty można zgłaszać do 30 października. Sprawdź szczegóły >>>