Dlaczego Mazowsze? Bo jest wyjątkowe!

Uczestników MP MICE Tour® Mazowsze! Czegóż chcieć więcej? gościł nowo otwarty czterogwiazdkowy Hilton Garden Inn Radom. Fot. Marcin Faliński
Na zdjęciu: Uczestników MP MICE Tour® Mazowsze! Czegóż chcieć więcej? gościł nowo otwarty czterogwiazdkowy Hilton Garden Inn Radom. Fot. Marcin Faliński

Region pełen niespodzianek i zaskoczeń, oferujący całą gamę ciekawych miejsc, w których można organizować spotkania, od industrialnych wnętrz poprzez obiekty sportowe po niezwykłe hotele. Mazowsza cały czas się zmienia, oferując infrastrukturę i usługi na coraz wyższym poziomie. Wizyta studyjna z cyku MP MICE Tour® odbyła się pod hasłem „Mazowsze! Czegóż chcieć więcej?”.
 
Potencjał ten mogli poznać uczestnicy wyjazdu organizowanego przez Mazovia Convention Bureau i MeetingPlanner.pl. Wyjazd odbył się 25 i 26 lipca 2024 i obejmował wizytę w Żyrardowie, Radomiu, Kozerkach w okolicy Grodziska Mazowieckiego, na Autodromie Jastrząb oraz w Pałacu Odrowążów.
 
Pierwszym punktem podróży był Hotel Tulip Inn, zlokalizowany na obrzeżach Żyrardowa, około 50 km od Warszawy, nowoczesny obiekt oferujący 67 pokojów z niezwykłym desingem. Hotel posiada ofertę dla biznesu w postaci czterech sal konferencyjnych, o powierzchni od 29 mkw. do 330 mkw., które można podzielić na mniejsze powierzchnie.

Hotel Tulip Inn Żyrardów
Podczas śniadania serwowanego w hotelowej restauracji przedstawiciele Mazovia Convention Bureau zaprezentowali walory Mazowsza, regionu stanowiącego gospodarcze i naukowe centrum Polski, na terenie którego zlokalizowana jest Warszawa – stolica i zarazem biznesowe serce kraju.
Atutem województwa mazowieckiego jest świetna komunikacja, bogata oferta wypoczynkowa i wysokiej klasy obiekty hotelowo-konferencyjne. Na jego terenie jest także mnóstwo obiektów unikatowych, tworzących swoisty klimat dla biznesu.
– Potencjał regionu sprawia, że jest tutaj wszystko, czego potrzeba w celu organizacji różnego rodzaju wydarzeń – baza hotelowa, nowoczesne centra szkoleniowe, inspirujące sztuką, kulturą oraz historią regionu lokalizacje. Realizowane w regionie inwestycje pozwalają myśleć o nim bardzo poważnie jako o dużym potencjale pod organizację wydarzeń i spotkań biznesowych – mówi uczestnicząca w wyjeździe Barbara Świderska, prezes zarządu Dream Events Poland.
 
MROT i Mazovia Convention Bureau rozwijają markę regionu
Wspieraniem rozwoju gospodarki turystycznej w regionie Mazowsza zajmuje się założona w roku 2006 Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna, zrzeszająca 142 członków, wśród których są jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy oraz instytucje kultury.
Organizacja kreuje, rozwija i promuje walory, atrakcje i produkty turystyczne Mazowsza, zarówno w segmentach podróży indywidualnych, jak i grupowych, w tym również przemysł spotkań. Kluczowym partnerem dla organizatorów wydarzeń w województwie mazowieckiem jest działające w strukturach MROT, założone w roku 2019 Mazovia Convention Bureau. MCB oferuje kompleksowe wsparcie na każdym etapie planowania i realizacji konferencji, kongresów, spotkań korporacyjnych oraz podróży motywacyjnych.
– Mazovia Convention Bureau powstało, aby prowadzić działalność na rzecz przyciągania spotkań i wydarzeń na Mazowsze, aby budować wizerunek regionu jako atrakcyjnej destynacji dla branży spotkań. Dlatego też bardzo ważna jest dla nas współpraca z meeting plannerami. Jesteśmy do dyspozycji w zakresie wyszukiwania i rekomendowania ciekawych miejsc w których można organizować eventy. Stanowimy też łącznik pomiędzy meeting plannerami a gestorami obiektów, umożliwiając bezpośrednie kontakty. Korzystając z potencjału naszych członków, którymi są jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury, organizacje pozarządowe, lokalne organizacje turystyczne, jesteśmy w stanie zaproponować atrakcyjny program uzupełniający główne wydarzenie, jak również zaoferować wsparcie w jego organizacji, na przykład pomóc w pozyskaniu odpowiednich pozwoleń, zgód etc. – zapewnia Iwona Majewska, zastępca dyrektora biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
 
Tam, gdzie tradycja spotyka się ze współczesnością
Unikatowym obiektem Żyrardowa, który odwiedzili uczestnicy wyjazdu, było Muzeum Lniarstwa, prezentujące tradycje miasta, związane z tą gałęzią przemysłu, sięgające roku 1892. Ekspozycja obiektu obejmuje kilkadziesiąt zabytkowych maszyn przemysłowych, jest wśród nich krosno, na którym pobito rekord Guinnessa na najdłuższy obrus na świecie. Elementem Muzeum jest Industrialna Zagroda, czyli wielogatunkowy zwierzyniec, który tworzą wielbłądy, alpaki, renifery, osiołki, kozy i owce.

Muzeum Lniarstwa w Żyrardowie
W muzeum odbywają się różnorodne wydarzenia kulturalne, takie jak święto lnu, inscenizacja historyczna strajku szpularek, czy jarmark bożonarodzeniowy, a także organizowane są wystawy czasowe, pokazy mody, sesje zdjęciowe, teledyski czy plany filmowe. Jest to idealne miejsce na event w niecodziennej industrialnej scenerii.
 
Miejscem eventowym o odmiennym charakterze, ale z dużym potencjałem jest Kompleks Kozerki, położony 5 km od Grodziska Mazowieckiego. Łączy on hotel ze 116 miejscami noclegowymi, sale konferencyjne, restauracje oraz zaplecze sportowe. Organizację wydarzeń w plenerze umożliwiają ogrody z altanami oraz duży zielony teren, na którym mogą się odbywać pikniki oraz gry terenowe.

Kompleks Kozerki

Natomiast, w celu połączenia biznesu ze sztuką, dobrym wyborem będzie Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia, zlokalizowane w Radomiu, w neogotyckim gmachu dawnej elektrowni miejskiej, wybudowanym w 1901 roku.Charakterystycznym elementem tego obiektu jest umieszczony na dachu przestrzenny neon w kształcie chmury, tzw. cumulus radomski, autorstwa Thorstena Goldberga. Artyści brali również udział w tworzeniu wnętrza budynku – Piotr Lutyński, Paweł Susid i Leon Tarasewicz wykonali dekoracje szyb. Dzięki swoim walorom gmach Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia zdobył w roku 2015 pierwsze miejsce w plebiscycie Polska Architektura XXL w kategorii „Obiekty użyteczności publicznej”.

Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia

Częścią wizyty w Radomiu był spacer po mieście, podczas którego uczestnicy wyjazdu mogli poznać jego uroki i spojrzeć inaczej na miejsce, kojarzone dotychczas być może tylko z klimatem ośrodka robotniczego. Kreowanie wizerunku Radomia i ziemi radomskiej jako destynacji na weekendowy wyjazd oraz wspomaganie funkcjonowania i rozwój informacji turystycznej to zadanie Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemi Radomskiej (LOTZR), która także była partnerem MP MICE Tour® po Mazowszu.

Spacer po Radomiu

Nocleg zapewnił gościom nowo otwarty Hilton Garden Inn Radom (należący do Grupy Unirest), zlokalizowany w zbytkowym neorenesansowym pałacyku oraz w dobudowanej nowoczesnej części, wkomponowanej w historyczne otoczenie. W hotelu do dyspozycji gości jest 114 pokojów, które mogą zapewnić nocleg 228 osobom, a także sala konferencyjna o powierzchni 300 mkw., którą można podzielić na mniejsze powierzchnie. Warto zorganizować tutaj zarówno mniejsze kameralne spotkania, jak i duże wydarzenia biznesowe. Jest to idealne miejsce dla grup liczących od 150 do 180 osób, z możliwością wynajęcia hotelu na wyłączność.

Hilton Garden Inn Radom

Radomska wieś, autodrom i ogród medytacji
Program drugiego dnia wyjazdu studyjnego rozpoczął się od wizyty w Muzeum Wsi Radomskiej, które położone jest na obrzeżach Radomia i zajmuje obszar o powierzchni 32 ha. Można tutaj podziwiać 62 obiekty dawnego budownictwa oraz prawie 20 tysięcy eksponatów, wśród których są pojazdy, maszyny rolnicze, naczynia, ule, narzędzia pszczelarskie, tkaniny i dzieła sztuki ludowej. Częścią skansenu są także zwierzęta.
Obiekty muzealne zostały wkomponowane w krajobraz regionu, na który składa się mieszany las, rzeka, stawy, pagórki, pola i sady. Miejsce to może stanowić niecodzienne tło dla różnorodnych wydarzeń.

Muzeum Wsi Radomskiej

Ciekawym obiektem, który można kreatywnie wykorzystać na organizację eventów, jest Autodrom Jastrząb, jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowo-eventowych o charakterze motoryzacyjnym, położone 30 km od Radomia. Autodrom posiada asfaltowo-szutrowy tor szkoleniowy o długości 3,5 km i powierzchni 21 ha, którego układ umożliwia jazdę z wykorzystaniem różnych konfiguracji trasy, zależnie od stopnia zaawansowania i umiejętności kierowców. Działa tutaj plac manewrowy dla samochodów i motocykli.
Obiekt składa się z trzypiętrowego budynku z hotelem, salą restauracyjną i tarasem widokowym. Do dyspozycji organizatorów wydarzeń jest osiem sal konferencyjnych, 120 miejsc parkingowych, trybuny dla 1000 osób oraz tereny zielone.

Autodrom Jastrząb

Meeting plannerzy, biorący udział w wyjeździe studyjnym, odwiedzili także kompleks hotelowy Manor House Spa – Pałac Odrowążów, położony około 40 km od Radomia, niedaleko Szydłowca. Obiekt ten, nazywany polskim centrum biowitalności, uznano za najlepszy hotel Spa w Centrum Polski i Best Spa Hotel 2023. Otacza go 10-hektarowy zabytkowy park z Witalną Wioską Spa i energetycznym Ogrodem Medytacji. Hotel przyjmuje tylko osoby dorosłe, co zapewnia spokój podczas pobytu oraz sprzyja organizacji potkań biznesowych, firmowych szkoleń i wyjazdów integracyjnych. Może tutaj spotkać się do 150 osób, a zaplecze konferencyjne obejmuje osiem sal. Można także organizować eventy plenerowe, od warsztatów rozwojowych po autorskie gry i zabawy, połączone z obcowaniem z naturą.

Manor House Spa – Pałac Odrowążów
– Uwielbiam przyrodę, na samą myśl o odwiedzonym Skansenie czy hotelu Manor House, aż chce się tam wrócić i trochę pobyć, po prostu. Często zupełnie niepotrzebnie jesteśmy zapędzeni w poszukiwaniu nowoczesnych rozwiązań, technologii. Czasami po prostu ściągnijmy buty i przejdźmy się po soczystej trawie i pooddychajmy – komentuje Barbara Świderska.
 
Odkrywanie Mazowsza

Uczestnicy wyjazdu przyznali, że Mazowsze to region, który warto odwiedzić, aby poszukiwać w nim inspiracji do organizacji spotkań. – Mazowsze to dla mnie przede wszystkim region, który pragnę odkryć. Uwielbiam wszelkie opowieści, mity i legendy lokalne. Stanowią one dla mnie źródło inspiracji i storytellingu dla organizowanych wydarzeń. Mazowsze ma wiele do opowiedzenia i inspirujące jest również to, jak zespół Mazovia Convention Bureau z determinacją i zaangażowaniem pokazuje nam zakątki województwa. Jego oferta jest nowoczesna i zgodna z trendami, oczekiwaniami rynku. Nowe inwestycje powstają z elastycznym potencjałem przyjęcia zarówno turystyki indywidualnej, jak i grup biznesowych. W głowie wybrzmiewa mi zdanie jednego z hotelarzy – Zobaczycie, już wkrótce będzie „moda na Żyrardów”, które brzmi intrygująco – dodała Barbara Świderska.

MP MICE Tour® po południowym Mazowszu odbył się w trakcie trwania konkursu „Podróże z flagą Mazowsza”
Iwona Majewska, zastępca dyrektora biura Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, podkreśliła, że wizyty studyjne są bardzo ważne w działalności Mazovia Convention Bureau, a ich walorem jest możliwość zobaczenia miejsc, które są przygotowane na organizację wydarzeń na Mazowszu. – Wizyty studyjne są jednym z ważniejszych narzędzi budowania wizerunku regionu jako miejsca idealnego do organizacji spotkań. A Mazowsze niewątpliwe ma wiele atutów, które pozwalają nam wydobyć właśnie wizyty studyjne, bowiem meeting plannerzy poznają nie tylko samo miejsce, ale doświadczają również standardu obsługi i nawiązują bezpośrednie kontakty operacyjne – stwierdziła. – Każda wizyta studyjna, podczas której możemy zapoznać meeting plannerów z ofertą Mazowsza w zakresie organizacji spotkań, jest niezwykle cenna. To nie tylko możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów, ale przede wszystkim możliwość zabrania organizatorów fizycznie do miejsc, w których mogą zlokalizować organizowane eventy. W tym roku postawiliśmy na południowe Mazowsze, które – mam wrażenie –zaskoczyło różnorodnością swojego potencjału. Miejsca, które odwiedziliśmy, to zarówno hotele, jak i atrakcje turystyczne łączące różne funkcje noclegowe, sportowe oraz umożliwiające organizację spotkań połączonych ze spa & wellness. Zaskoczeniem dla wszystkich był też Radom i jego atrakcje turystyczne – dodała.
MP MICE Tour® pokazał, że oferta Mazowsza pod kątem organizacji spotkań się nieustannie rozbudowuje. Powstają nowe obiekty hotelowe takie jak hotel Hilton w Radomiu czy Tulip Inn w Żyrardowie. Ale nie tylko powstają nowe obiekty, również te już funkcjonujące rozbudowują swoją infrastrukturę, tworząc na przykład nowe sale konferencyjne, zaplecze noclegowe czy inne atrakcje.
– Reasumując, oblicze konferencyjne i eventowe Mazowsza cały czas się zmienia, oferując infrastrukturę i usługi, a także atrakcje na coraz wyższym poziomie. Poprawiająca się dostępność komunikacyjna regionu w połączeniu z jego walorami naturalnymi i kulturowymi, a także unique venus w obiektach zabytkowych, dworach i pałacach oraz przestrzeniach postindustrialnych sprawia, że Mazowsze to doskonale miejsce na event! – podsumowała Iwona Majewska.
 
ZOBACZ FOTORELACJE
Fot. Marcin Faliński
MP MICE Tour®: Mazowsze! Czegóż chcieć więcej? 1 >>>
MP MICE Tour®: Mazowsze! Czegóż chcieć więcej? 2 >>>
MP MICE Tour®: Mazowsze! Czegóż chcieć więcej? 3 >>>
MP MICE Tour®: Mazowsze! Czegóż chcieć więcej? 4 >>>
 
Zobacz też fotorelację z MP MICE Tour® na Facebooku >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl