Widzimy się w Sopocie – MP MICE Tour® nad Bałtykiem
Celem kolejnego wyjazdu studyjnego z cyklu MP MICE Tour® jest Sopot. W programie przygotowanym przez Sopocką Organizację Turystyczną zaplanowano wizyty w najlepszych sopockich hotelach, poznanie wyjątkowych przestrzeni eventowych i ekskluzywnych restauracji a także nadmorskie atrakcje.
Wyjazd odbędzie się od 20 do 22 października 2024 (od niedzieli do wtorku). Jego uczestnicy będą mogli poznać uroki Sopotu, jednego z najchętniej odwiedzanych kurortów nad Bałtykiem, którego atutem jest atrakcyjność bez względu na pogodę.
Współczesny Sopot to nie tylko najbardziej znane atrakcje, takie jak najdłuższe w Europie drewniane molo, słoneczne plaże czy mnogość restauracji i kawiarni przy słynnym Monciaku (ulica Bohaterów Monte Cassino). To także serce Trójmiasta, które bije rytmem odbywających się tu w ciągu całego roku festiwali, koncertów, rozgrywek sportowych, parad, festynów i widowisk artystycznych.
Miasto charakteryzuje bogata baza hotelowa. To właśnie w Sopocie znajdują się dwa hotele (Radisson Blu i Sheraton Sopot), które mogą poszczycić się jednymi z największych i najlepiej wyposażonych przestrzeni konferencyjnych w całym regionie.
Radisson Blu Sopot położony jest 250 metrów od plaży, w zielonym i spokojnym otoczeniu Sopockich Błoni. Oferuje 219 pokojów w dwóch autorskich aranżacjach: art deco i modern chic. Hotelowe centrum konferencyjne obejmuje 2 tys. mkw. przestrzeni eventowej, która umożliwia 30 różnorodnych konfiguracji sal. Całość dopełnia oryginalnie zaprojektowany pawilon ze sceną oraz udźwiękowieniem w parametrach sali koncertowej.
Restauracja działająca w Radisson Blue Sopot serwuje dania przyrządzane z produktów pochodzących z hotelowych upraw i świeżych ryb z Bałtyku, a także wina z francuskiej winnicy i rzemieślnicze piwo z gdańskiego browaru Vrest.
Sheraton Sopot Hotel, położony blisko plaży oraz sopockiego molo, oferuje 189 pokojów, w tym apartamenty z widokiem na Zatokę Gdańską. W hotelu działa restauracja Polskie Smaki, która oferuje kaszubską kuchnię opartą o filozofię slow food, a także strefa spa, basen oraz siłownia. Centrum konferencyjne tego obiektu to 14 sal o łącznej powierzchni 3 tys. mkw. Sala balowa Baltic Panorama oferuje panoramiczny widok na morze.
Natomiast Sofitel Grand Sopot to jeden z najbardziej charakterystycznych budynków w Polsce i ceniony zabytek. Łączy inspirujące historyczne wnętrza z francuską elegancją. To tutaj kręcono wiele kultowych polskich filmów i seriali, na przykład „07 zgłoś się”. Obiekt posiada 126 pokojów, w tym 45 apartamentów, wśród nich są takie, w których przebywały słynne osobistości, takie jak generał Charles de Gaulle, Greta Garbo, Jan Kiepura czy książę Albert.
Oferta biznesowa hotelu to 4 sale konferencyjne o powierzchni od 45 mkw. do 69 mkw. i sala balowa o powierzchni 245 mkw., która pomieści do 250 osób. Działa tutaj restauracja Grand Blue, centrum wellness i strefa fitness.
Obiekty te będą mogli poznać uczestnicy wyjazdu, nocując w nich oraz zwiedzając ich wnętrza. W programie wyjazdu znalazły się także wizyty w kultowych miejscach Sopotu, takich jak Opera Leśna, legendarny obiekt, uznawany z jeden z najpiękniejszych amfiteatrów Europy. Tutaj odbywają się koncerty oraz eventy artystyczne, takie jak Polsat Hit Festiwal, Top of the Top Sopot Festival, NDI Sopot Classic czy Baltic Opera Festival.
Premium Yachting zabierze meeting plannerów na regaty i pokaże najciekawsze miejsca eventowe Sopotu, takie jak położona nad samym morzem restauracja White Marlin, oferująca kuchnię nasyconą morskimi smakami i umożliwiająca organizację różnorodnych spotkań.
Położone tuż przy bulwarze nadmorskim Centrum Kultury Mamuszki 14 organizuje warsztaty, spotkania, targi i wydarzenia kulturalne. Można tutaj wynająć przestrzeń na organizację eventów. Na parterze obiektu działa restauracja Bulaj, w której można skosztować nie tylko ryb z Bałtyku i słodkowodnych, ale także dań z gęsiny, jagnięciny z Kaszub i innych dóbr pochodzących z okolicznych lasów i gospodarstw.
Drugiego dnia gości na kolację zaprosi restauracja L’entre Villes, która zyskała sławę dzięki charakterystycznemu podejściu do kuchni europejskiej, łączącemu lokalne, świeże składniki i pomysłowe metody gotowania. Została za to nagrodzona wyróżnieniem Przewodnika Michelin.
Wśród atrakcji wyjazdu nie zabraknie również zwiedzania miasta z przewodnikiem oraz spaceru i kawy na słynnym sopockim molo. Miłośnicy mocnych wrażeń zostaną zaproszeni do nadmorskich saun w M15, restauracji z widokiem na morze i port, prowadzonej w duchu hygge. Autorska kuchnia tego lokalu oparta jest na regionalnych produktach. W tym niezwykłym miejscu można zorganizować różnorodne uroczystości – koktajle, eventy firmowe, konferencje i prezentacje, podczas których można wykorzystać namiot i taras.
Będą to na pewno niezapomniane trzy dni spotkania z urokliwym nadmorskim miastem i poznawania jego potencjału eventowego. Gospodarzem MP MICE Tour® jest Sopocka Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za turystyczną promocję miasta, która od marca 2024 roku jest zarządcą Polskiej Marki Turystycznej Sopot. Projekt Polskie Marki Turystyczne jest realizowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną, a jego głównym zadaniem jest wzmocnienie promocji Polski w dziedzinie turystyki w kraju i za granicą oraz tworzenie warunków współpracy organów administracji rządowej, samorządu terytorialnego i organizacji zrzeszających przedsiębiorców turystycznych.
Udział w wyjeździe studyjnym jest bezpłatny. Obowiązuje rejestracja i z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc konieczne jest potwierdzenie udziału przez organizatora. Organizator zapewnia transport autokarem w obie strony z Warszawy.
www.micetour.meetingplanner.pl
Zadanie publiczne pn. „Różne oblicza kurortu – cykl działań promocyjnych na rzecz wzmocnienia potencjału turystycznego Polskiej Marki Turystycznej Sopot” dofinansowano ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2024/0013/2265/UDOT/DT/BP/IS z dnia 18.06.2024 r.