Z—Factor: pozytywny czerwiec 2024 w branży spotkań

Verte, Warsaw, Autograph Collection - obiekt, który znalazł się w Złotej Trójce obiektów w kategoriach Premiera i Hotel Biznesowy w 12. edycji MP Power Awards
Na zdjęciu: Verte, Warsaw, Autograph Collection - obiekt, który znalazł się w Złotej Trójce obiektów w kategoriach Premiera i Hotel Biznesowy w 12. edycji MP Power Awards

Czerwiec 2024 roku okazał się pozytywnym miesiącem dla branży spotkań biznesowych w Polsce, ze wszystkimi głównymi miastami odnotowującymi wzrost liczby organizowanych wydarzeń oraz większe zaangażowanie nowych klientów. Wynika z raportu Demand Outlook przygotowanego przez Z—Factor.
 
W czerwcu 2024 roku Kraków odnotował znaczący wzrost liczby spotkań biznesowych ze wzrostem o 13,70 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Nowi klienci zorganizowali 16,57 proc. wszystkich wydarzeń i jest to wzrost o 7,66 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów zmniejszył się z 16,10 proc. w 2023 roku do 14,46 proc. w 2024 roku, co oznacza spadek o 1,64 proc. Średnia długość wydarzenia wyniosła 1,66 dnia, co jest spadkiem w porównaniu do 2,29 dnia w roku poprzednim. Łączna liczba uczestników z kolei wzrosła o 6,20 proc. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła aż o 57,63 proc. Natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych pozostała niemalże na tym samym poziomie, notując minimalny spadek o 0,39 proc.
 
Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o 8,14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wydarzenia nowych klientów stanowią 8,96 proc. wszystkich spotkań i wynik ten oznacza wzrost o 3,92 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów wzrósł z 14,73 proc. w 2023 roku do 16,13 proc. w 2024 roku, co oznacza wzrost o 1,40 proc. Średnia długość wydarzeń wyniosła 1,61 dnia, co jest niewielkim wzrostem w porównaniu do 1,59 dnia w roku poprzednim. Wrocław odnotował największy spadek łącznej liczby uczestników ze wszystkich miast o 41,01 proc. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła o 25,49 proc., natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych wzrosła o 11,84 proc.
 
Warszawa odnotowała wzrost liczby spotkań o 8,20 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Nowi klienci zorganizowali wydarzenia stanowiące 9,32 proc. wszystkich spotkań i jest wzrostem o 3,88 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów wzrósł nieznacznie o 1,67 proc. z 5,73 proc. w 2023 roku do 7,40 proc. w 2024 roku. Średnia długość wydarzeń pozostała na tym samym poziomie co rok wcześniej, wynosząc 1,65 dnia. Warszawa łączy się trendem zmniejszonej liczby uczestników spotkań z Wrocławiem i w stolicy łączna liczba uczestników spadła o 26,19 proc. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła o 28,70 proc., natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych spadła o 1,42 proc.
 
Trójmiasto odnotowało stabilny wzrost liczby spotkań o 23,74 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Nowi klienci zorganizowali 9,88 proc. wszystkich spotkań i jest wzrostem o 4,13 proc. w porównaniu do 2023 roku. Udział top 10 klientów spadł o 3,18 proc. z 16,55 proc. w 2023 roku do 13,37 proc. w 2024 roku. Pozytywne wyniki Trójmiasto odnotowało w specyfice wydarzeń. Średnia długość wydarzenia wzrosła do 1,87 dnia, co oznacza wzrost o 0,26 dnia w porównaniu do roku poprzedniego. Łączna liczba uczestników wzrosła o 11,93 proc. Liczba wydarzeń w obiektach 5-gwiazdkowych wzrosła o 52,27 proc., natomiast liczba wydarzeń w obiektach 4-gwiazdkowych wzrosła o 7,81 proc., z 118 do 128 wydarzeń.
 
– Ostatni miesiąc drugiego kwartału przyniósł wszystkim miastom pozytywny wzrost wydarzeń przed przerwą wakacyjną. W przekroju wszystkich miast, w czerwcu możemy zaobserwować, że mimo że średnia długość wydarzeń pozostaje na prawie identycznym poziomie, liczba uczestników wykazuje większą dynamikę, odnotowując znaczące spadki we Wrocławiu i Warszawie. Te zmiany wskazują na wciąż zróżnicowane tendencje w sektorze konferencyjnym w Polsce – komentuje Joanna Piech, odpowiedzialna w Z—Factor za rozwój biznesu.


Firma Z—Factor, obecna na rynku od 2015 roku, specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które skutecznie zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej, Z—Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów. W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy.
Z—Factor jest partnerem konkursu MP Power Awards® – przeprowadza audyt nominowanych do nagrody obiektów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl