Rafał Kupidura: Event kluczowy dla doświadczenia świata marki

Rafał Kupidura, CEO Imagine Nation (IF Nation Group)
Na zdjęciu: Rafał Kupidura, CEO Imagine Nation (IF Nation Group)

Event jako jedyne narzędzie komunikacji daje realne doświadczenie świata marki. Jednocześnie event marketing wzmacnia swoją pozycję wśród narzędzi komunikacji marketingowej. W 2024 zanotował istotny przyrost – korzysta z niego ponad 80 proc. klientów, którzy wzięli udział w badaniu „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”. Wyniki raportu komentuje Rafał Kupidura, CEO Imagine Nation (IF Nation Group).
 
Pozycja event marketingu wśród narzędzi komunikacji rośnie stale od lat. Eventy zajmują niezmiennie wysoką, trzecią pozycję, zaraz po social mediach i własnych stronach internetowych. Jednak w 2024 roku ten przyrost wyniósł aż 12 punktów procentowych i jest zdecydowanie największy spośród wszystkich narzędzi komunikacji marketingowej.

KORZYSTANIE Z NARZĘDZI KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

Źródło: Raport: „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI”

Z czego wynika ten ciągły wzrost? Narzędzia komunikacji marketingowej to nic innego jak środki do osiągania celów marki, a event marketing ma bardzo konkretne cechy, które uważam, że z punktu widzenia interesów branży i agencji eventowych są kluczowe w relacji do naszych klientów. Przez lata eventy były postrzegane jedynie jako narzędzie do budowania relacji, były dodatkiem do strategii marketingowych. Dziś event marketing jest pełnoprawnym narzędziem komunikacji, może przybierać bardzo różne formy, spełniać oczekiwania różnych grup docelowych i może być dopasowywany w zależności od postawionych celów. Zakres i natężenie działań event marketingowych może być precyzyjnie określone w zależności od tego, jakie chcemy osiągnąć KPI’e. Nad eventem jako narzędziem mamy pełną kontrolę, w odróżnieniu od kanałów zasięgowych, gdzie komunikat rozprzestrzenia się trochę poza naszą kontrolą. To wszystko pokazuje, że event marketing jest narzędziem elastycznym, skalowalnym i funkcjonalnym.
 
Te cechy w relacji i we współpracy z naszymi klientami dają możliwości do bardzo różnego wykorzystania event marketingu. Na niedawnej konferencji MP Impact®, której mieliśmy przyjemność być partnerem, Marcin Morawski, Head of Marketing w Dell Technologies Polska, zwrócił uwagę na skalowanie, optymalizację i odpowiedni dobór działań event marketingowych w planowaniu rocznym, jako jeden z elementów dbania o to, żeby działania oparte o event marketing realizowały w branży B2B założone cele. Natomiast w obszarze B2C widzimy, że event stał się narzędziem do generowania prawdziwego, autentycznego kontentu i jest efektywnym kick off’em do szerokiej, zintegrowanej komunikacji. Potwierdza to wypowiedź Magdaleny Efler, Advocacy Brand Manager L’Oreal Paris w L’Oreal Polska podczas debaty Imagine Nation o trendach w event marketingu na konferencji MP Impact®.
 
Na koniec chcę jeszcze raz podkreślić, że obserwujemy ciągły rozwój różnych narzędzi marketingowych, powstają nowe kanały dotarcia. To powoduje, że obecnie funkcjonujemy w świecie przeładowanym komunikacją, bodźcami, które atakują nas ze wszystkich stron. A tylko event marketing daje nam niepowtarzalną, unikalną wartość – daje możliwość spotkania z prawdziwym człowiekiem, daje realne doświadczenie świata marki i buduje prawdziwe emocje.
 
I właśnie o autentyczności przekazu w dobie AI przeczytasz także w autorskim komentarzu Imagine Nation w Raporcie. Zapraszamy!
 
Zobacz główne wnioski z raportu „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” >>>

Pobierz pełną wersję raportu >>>

Autor: Rafał Kupidura, CEO Imagine Nation (IF Nation Group)
Właściciel i prezes zarządu IF Nation Group – polskiej, niezależnej grupy marketingowo-technologicznej działającej z sukcesami na rynku od 20 lat. W skład Grupy wchodzą: agencja eventowa – Imagine Nation, agencja komunikacji 360 – Focus Nation oraz spółka technologiczna Moonsteps, wielokrotnie nagradzane w konkursach branżowych i marketingowych.
Członek Zarządu Klubu Agencji Eventowych w SAR, członek Rady Nadzorczej IAA Polska oraz organizacji Pracodawcy RP. Juror w konkursach Innovation, Golden Arrow, Dyrektor Marketingu Roku, MP Impact Awards® oraz członek Kapituły 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Agencja eventowa Imagine Nation działa na rynku od 15 lat. Stawia na najwyższą jakość obsługi klientów i kompleksowo odpowiada na potrzeby marek – od strategii, przez kreację, po złożone realizacje – zgodnie z najlepszymi standardami i wyczuciem aktualnych trendów. Stabilny i doświadczony zespół pracuje dla topowych polskich i międzynarodowych brandów. Agencja wielokrotnie nagradzana w konkursach branżowych Eventex, Effie, Kreatura, Golden Arrow, MP Power Awards®, w tym aż trzykrotnie nagrodą „Kreatywny Roku Branży Eventowej”. Imagine Nation należy do Klubu Agencji Eventowych SAR, IAA oraz Pracodawcy RP. Jest częścią grupy marketingowo-technologicznej IF Nation Group.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl