Od rysunków do wizualizacji 3D, czyli jaką drogę przeszły kreacje eventowe
Jesteśmy świadkami czasów, w których sztuczna inteligencja i nowoczesne technologie z impetem rewolucjonizują niemal każdy rynek. Nie inaczej jest w przypadku branży eventowej, która przez ostatnie 20 lat przeniosła wizualizacje na zupełnie nowy poziom. Czynnym uczestnikiem tych przemian jest HOLO Group – grupa marketingowa kreująca eventy już od niemal 15 lat.
W skład HOLO Group wchodzą 4 wzajemnie uzupełniające się spółki, w tym Picture Perfect – partner z zakresu produkcji kreatywnej, 2D/3D, motion i retail designu, działający na rynku polskim oraz europejskim. Picture Perfect zgromadził na swoim pokładzie ekspertów z bogatym doświadczeniem, którzy od lat kreują sztuki wizualne i uważnie obserwują nadchodzące zmiany.
W 1984 roku na rynku zadebiutował Apple Macintosh – pierwszy komputer osobisty All-in-One z graficznym interfejsem użytkownika obsługiwanym myszą. Od tego czasu jesteśmy świadkami kolejnych innowacji. Kiedy w latach 90. pojawiły się profesjonalne narzędzia graficzne, takie jak pakiet Adobe, sposób pracy designerów uległ prawdziwej modernizacji, umożliwiając im tworzenie coraz bardziej zaawansowanych kreacji. Szybki rozwój Internetu i social mediów otworzył drzwi do nowych formatów graficznych i ich coraz liczniejszych zastosowań.
Autor: Giorgos Stylianou-Matsis, scenograf współpracujący z Picture Perfect; projekty Sylwestra w Warszawie i Festiwalu w Sopocie, koniec XX i początek XXI w.
Podobna ewolucja miała miejsce w dziedzinie technologii wizualnych wykorzystywanych przy produkcji eventów. Dawniej projekty opierały się głównie na ilustracjach rysowanych na papierze, zaś teraz, z pomocą programów 3D, takich jak 3ds Max, Blender czy Unreal Engine, możemy stworzyć w pełni trójwymiarowe środowiska, które przenoszą uczestników wydarzeń w zupełnie nowy wymiar doświadczeń.
– A to dopiero początek! W Picture Perfect korzystamy już z usług farmy renderującej, czyli sieci połączonych ze sobą komputerów, które umożliwiają znaczne skrócenie procesu renderowania skomplikowanych projektów o wielkich mocach obliczeniowych. Używamy też najnowszych narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, takich jak Stable Diffusion, ChatGPT 4, czy programów do poprawy jakości animacji i wideo, np. Topaz Labs czy HitPaw Video Enhancer. Dzięki połączeniu narzędzi od lat wspierających nasze kreatywne działania z tymi napędzanymi przez AI możemy wprowadzić jeszcze większą precyzję i realizm do wizualizacji oraz animacji – i osiągnąć taki poziom detali, który jeszcze niedawno wydawał się niemożliwy. A co będzie dalej? Wirtualny spacer zamiast wizji lokalnej czy interaktywne doświadczenia w czasie rzeczywistym to tylko niektóre z pomysłów, które mogą otworzyć przed nami drzwi do zupełnie nowych wrażeń – mówi Damian Konopka, 3D Team Leader, Picture Perfect.
Wizualizacje 3D przygotowane przez Picture Perfect
Postęp technologiczny zmienia nie tylko sposób, w jaki tworzymy projekty, ale też to, jak odbieramy je jeszcze na długo przed realizacją.
– Dzięki obecnym możliwościom jesteśmy w stanie poczuć atmosferę i klimat eventu już na etapie tworzenia koncepcji. To znaczny krok naprzód, który z jednej strony pozwala nam przekazywać wizje klientom w sposób niezwykle realistyczny i satysfakcjonujący, a z drugiej stawia przed nami coraz większe wymagania już podczas samego planowania. Musimy mieć pewność, że uda nam się dostarczyć dokładnie taką samą jakość w rzeczywistości, jak na przedstawionej wizualizacji – opowiada Alicja Żełaniec, Event Project Manager, Holo Events.
Wizualizacje 3D przygotowane przez Picture Perfect
Co kiedyś było dostępne wyłącznie na najdroższych komputerach, teraz możemy mieć na ekranie, który mieści się w kieszeni. To, co wcześniej wymagało ogromnych nakładów finansowych, dziś jesteśmy w stanie wykonać na zwykłym laptopie. Patrząc w przyszłość, możemy być pewni, że kolejne lata przyniosą jeszcze więcej innowacji i rewolucji w branży eventowej, która musi stale dostosowywać się do rosnących oczekiwań oraz potrzeb klientów.
HOLO Group łączy obecnie cztery agencje o różnych, wzajemnie uzupełniających się kompetencjach: agencję eventową HOLO, agencję digital marketingu 360 Iskry Digital, studio produkcji kreatywnej Picture Perfect oraz Warren’s – producenta materiałów POS.
Autor: Piotr Habierski, Head of Studio, Picture Perfect
Cykl „Odsłuch rynku z HOLO – HALO tu HOLO”
Dla HOLO Group świat marketingu nie ma żadnych tajemnic. Jak zrobić udany event? Jak stworzyć wyjątkową komunikację w POS? Te tematy opatrzone profesjonalizmem i kilkunastoletnim doświadczeniem całego teamu dają wiele możliwości na stworzenie niezapomnianych emocji.
W tym cyklu dowiecie się między innymi: jakie trendy królują w branży eventowej, w kreacji, produkcji POSM oraz komunikacji digital; jakie narzędzia wykorzystuje przy ich realizacji agencja HOLO Events czy z kim pracuje realizując największe projekty.
Co miesiąc team HOLO Group podzieli się wnioskami, analizami, inspiracjami w cyklu „Odsłuch rynku z HOLO”. Głos „HALO tu HOLO” usłyszcie co drugi poniedziałek.
ARTYKUŁ PARTNERA