Group One jako pierwsza z firm członkowskich SAR dołączyła do Ad Net Zero Poland

Walne Zgromadzenie SAR przyjęło uchwałę o implementacji przez członków SAR globalnego programu Ad Net Zero, który jest odpowiedzią branży reklamowej na kryzys klimatyczny. Polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One jako pierwsza dołączyła do inicjatywy, podpisując umowę dla firm i agencji wspierających Ad Net Zero Poland.
 
Program Ad Net Zero obejmuje działania edukacyjne, współdzielenie wiedzy i narzędzi w celu liczenia i ograniczenia śladu węglowego w reklamie w ramach 5-punktowego planu działania: redukcja emisji z własnej działalności operacyjnej agencji, redukcja emisji w produkcji reklamowej (TV), redukcja emisji w planowaniu i w zakupie mediów, redukcja emisji w eventach i poprzez konkursy, wykorzystanie siły reklamy do wspierania zrównoważonych wyborów i zachowań.
 
Po przyjęciu przez zgromadzenie SAR uchwały o implementacji przez członków SAR globalnego programu Ad Net Zero, dołączyła do niego polska niezależna grupa marketingowo-technologiczna Group One. Tym samym zobowiązała się do ustalenia (w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, opartego na naukowych podstawach) celu redukcji emisji z własnej działalności, mierzenia postępów w realizacji tego celu i raz w roku raportowanie swoich postępów do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, wdrażania 5-punktowego planu działania Ad Net Zero w odpowiednich obszarach swojej działalności i wspierania go przez następne 12 miesięcy oraz udostępnienia planu
współpracownikom, aby zapewnić jasne i wspólne rozumienie działań. Umowa ta będzie obowiązywała wszystkich członków SAR, którzy podpiszą się pod przyjętą uchwałą.
 
– Większość z wyznaczonych przez Ad Net Zero celów realizujemy już od kilku lat. W 2022 roku jako pierwsza firma w polskiej branży przystąpiliśmy do prestiżowej inicjatywy Science Based Target initiative, a w czerwcu tego roku rozpoczęliśmy z nią proces akceptacji naszych celów klimatycznych, które wypracowaliśmy w ostatnich dwóch latach zgodnie z najnowszą wiedzą naukową oraz Porozumieniem Paryskim. Od trzech lat mierzymy i publikujemy nasz ślad węglowy i z zaangażowaniem realizujemy plan ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Dołączenie do Ad Net Zero Poland jest dla nas kolejnym krokiem w realizowaniu misji szerzenia dobrych praktyk w całej branży i wierzymy, że nasza aktywna realizacja założeń zachęci inne podmioty należące do SAR do podjęcia proklimatycznych działań – komentuje Marek Żołędziowski, prezes Group One.
 
Wszystkie agencje, które dołączą do programu Ad Net Zero uzyskają pomoc w wypracowaniu ścieżki ograniczenia emisji, dostęp do wiedzy, narzędzi badawczych i pomiarowych, uczestnictwo w wydarzeniach Ad Net Zero i Showcase Sessions, wiedzę na temat legislacji i regulacji środowiskowych oraz status Wspierającego Ad Net
Zero i możliwość korzystania z marki Ad Net Zero.
– Obniżenie śladu węglowego to synergia pracy nadawców – serwery, rządu – przesył danych i w związku z tym emisyjność energii elektrycznej i transformacja energetyki oraz branży mediowej – agencji, wydawców, a także klientów. Wyzwaniem jest ujednolicenie standardu mierzenia śladu węglowego mediów na poziomie globalnym, który wykorzystany zostanie przez całą branżę. Obecnie na rynku nie istnieją rozwiązania, które są ze sobą kompatybilne i dają kompleksową możliwość ich użycia. Dlatego tak ważne są takie inicjatywy jak Ad Net Zero Poland, które, chociażby na poziomie wytyczenia realnych działań dążących do kontrolowania i obniżenia emisji będą wyznaczały spójny kierunek zmian dla wszystkich podmiotów w naszej branży w Polsce – komentuje Sylwia Jedyńska, sustainability manager w Group One.
 
Group One w ostatnich latach wprowadziło szereg rozwiązań i inwestycji, które pozwoliły na ograniczenie śladu węglowego w pełni zależnego od firmy. Firma dołączyła do grupy i projektu SAR GoESG, który ma na celu wypracowanie kodeksu ESG, do inicjatywy klimatycznej Chapter Zero powołanej przez World Economic Forum – Climate Governance Initiative i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Ma też swoje przedstawicielstwo w Komisji Etyki Reklamy, której celem jest m.in. przeciwdziałanie greenwashingowi. W lutym br. Group One z ocenią „B-” awansowało w globalnym klimatycznym rankingu CDP i dołączyło tym samym do światowej ligi holdingów z branży komunikacji marketingowej ujawniających swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej, platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. Od 2021 roku firma liczy i raportuje swój ślad węglowy i nadal jest jedynym podmiotem w branży komunikacji marketingowej, który kwantyfikuje i raportuje go w pełnym zakresie. Działania te realizuje z pomocą firmy Footprint Intelligence, a pomiary CO2e poddaje niezależnej weryfikacji firmy KPMG.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl