Muzeum Historii Polski otwarte na organizację spotkań i wydarzeń
Muzeum Historii Polski to wyjątkowe miejsce, które prezentuje nowoczesne spojrzenie na polską historię i podkreśla rolę pamięci we współczesnym świecie. Dla meeting plannerów może stanowić inspirację do organizacji eventów w niezwykłym otoczeniu, wzbogaconych o wartości związane z dziejami polskiego państwa. Placówka posiada bogate zaplecze biznesowe, składające się z sal konferencyjnych oraz ciekawe przestrzenie, w których mogą odbywać się niecodzienne wydarzenia.
Muzeum Historii Polski zbiera pamiątki historyczne, dokumentuje, popularyzuje i promuje dzieje Polski, podkreślając wspólnotę polskich dziejów z historią tych narodów, które współtworzyły dawną Rzeczpospolitą. Korzysta z najnowszych badań, sięga po inspirujące przykłady polskich osiągnięć i uczestniczy w debatach nad trudnymi kartami polskich dziejów.
Zbiory zgromadzone w muzeum mają na celu dokumentowanie historii Polski i Polaków zarówno poprzez pryzmat tzw. wielkiej polityki, jak i historii społecznej, lokalnej czy rodzinnej. Placówka prowadzi zarówno działania wystawiennicze, jak i edukacyjne i naukowe, starając się kształtować nowoczesną wrażliwość patriotyczną i postawy obywatelskie oparte na znajomości tradycji i otwartości na świat.
Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, wykorzystuje nowe media i udostępnia w internecie materiały edukacyjne. Jednym z największych sukcesów w sferze edukacji i popularyzacji historycznej są podcasty tworzone przez muzeum, które od roku 2020 odsłuchało kilka milionów odbiorców, a co tydzień dołączają do nich dziesiątki tysięcy kolejnych.
Obecnie ekspozycje Muzeum Historii Polski prezentowane są w sali wystaw czasowych, która zajmuje 1400 mkw. W listopadzie 2026 roku na drugiej kondygnacji budynku zostanie udostępniona zwiedzającym wystawa stała prezentująca tysiącletnie dzieje państwa polskiego, która zajmie 7300 mkw.
Oferta eventowa muzeum
Muzeum Historii Polski od września 2023 roku zajmuje nową siedzibę na Cytadeli Warszawskiej. Nowa siedziba to ponad 44 tys. mkw. Marmurowa okładzina budynku symbolizuje kolejne warstwy historii Polski, od czasów najdawniejszych do współczesności. Na elewacji znajdują się ornamenty nawiązujące do wybranych motywów polskiej architektury.
Muzeum posiada także ofertę dla biznesu – centrum konferencyjno-eventowe o powierzchni prawie 5 tys. mkw., w skład którego wchodzą: audytorium, sala kinowo-teatralna, dwie sale konferencyjne, foyer, a także takie pomieszczenia jak szatnia, recepcja i zaplecze.
Można tutaj zorganizować różnorodne eventy. W audytorium może odbyć się zarówno konferencja, jak i wydarzenie kulturalne, koncert, pokaz filmowy czy teatralny oraz gala wręczenia nagród.
Zastosowana w tym pomieszczeniu technologia „box in the box” zapewnia doskonałą izolację akustyczną i wyjątkową jakość dźwięku. Sala wyposażona została w pełne zaplecze sceniczne, pokoje prób oraz cztery kabiny dla tłumaczy symultanicznych. Powierzchnia audytorium wynosi 651 mkw., scena ma rozmiar 10 na 20 m. W pomieszczeniu jest miejsce dla 574 osób, z tego 439 na parterze i 135 na balkonie.
Sala kinowo-teatralna wyposażona została w wysokiej klasy projektor kinowy, dlatego jest to miejsce doskonale nadające się do organizacji pokazów filmowych, kameralnych przedstawień teatralnych, koncertów, konferencji i spotkań autorskich. Powierzchnia tego pomieszczenia to 158 mkw., a scena ma 7 na 11 m. W organizowanych tutaj eventach może wziąć udział 135 osób.
Sale konferencyjne i przestrzenie dla dużych wydarzenia
Dwie sale konferencyjne, dostępne dla gości biznesowych, wyposażone zostały w profesjonalny system nagłośnienia, oświetlenia i sprzęt multimedialny. Mogą się w nich odbywać wykłady, warsztaty i konferencje. Obie mają po 140 mkw. powierzchni i mogą pomieścić do 100 osób w układzie teatralnym oraz od 50 do 90 w układzie bankietowym. Charakterystyczną cechą drugiej sali jest jej wysokość wynosząca 9 metrów (pierwsza ma 3 metry wysokości).
Wspólną przestrzenią dla audytorium, sali kinowo-teatralnej i sali konferencyjnej jest foyer o powierzchni 280 mkw. W tej przestrzeni można zorganizować spotkanie biznesowe, koktajl dla 200 osób czy sesję zdjęciową.
Duże wydarzenia, takie jak gale, koncerty, konferencje, bankiety, produkcje filmowe i telewizyjne czy prezentacje produktów, można także organizować w holu głównym, który liczy 833 mkw. powierzchni i pomieści nawet do 900 osób w układzie teatralnym (800 w układzie koktajlowym oraz 250 w układzie bankietowym).
Spotkania na tarasie widokowym
Szkolenia i warsztaty mogą odbywać się w centrum edukacyjnym muzeum, składającym się z trzech sal oraz sali warsztatowej a także w parku edukacyjnym, stanowiącym zieloną przestrzeń z amfiteatrem.
Ciekawą alternatywą dla organizatorów eventów może być taras widokowy o powierzchni 1950 mkw. z panoramicznym widokiem na Warszawę. Można tutaj zorganizować dyskusje, koktajle i wydarzenia plenerowe.
Muzeum zapewnia także trzy rodzaje garderób – dla VIP-ów, solistów oraz 40-osobowe, o powierzchni od 8 do 80 mkw.
Muzeum Historii Polski to nie tylko miejsce upamiętniające dzieje kraju, ale także nowoczesna przestrzeń oferująca szerokie możliwości organizacji wydarzeń biznesowych i kulturalnych. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze konferencyjno-eventowej, wyjątkowej atmosferze oraz inspirującym wnętrzom, muzeum staje się atrakcyjną lokalizacją dla spotkań, konferencji, gal czy koncertów. Połączenie historii z nowoczesnością sprawia, że każde wydarzenie organizowane w tym miejscu nabiera wyjątkowego charakteru, podkreślając znaczenie tradycji i dziedzictwa w dynamicznie zmieniającym się świecie.
muzhp.pl
ck@muzhp.pl