Polskie Linie Lotnicze LOT zaprezentowały strategię na lata 2024 – 2028
Więcej nowoczesnych samolotów, które polecą do kolejnych atrakcyjnych destynacji oraz zrealizują wymagające cele środowiskowe i społeczne. Polskie Linie Lotnicze (PLL) LOT zaprezentowały 5 października kierunki rozwoju na lata 2024 – 2028.
Strategia narodowego przewoźnika zakłada m.in. zwiększenie floty samolotów o ok. 50 proc. (110 w 2028 r. wobec 75 obecnie), powiększenie liczby pasażerów o ok. 70 proc. (16,9 mln w 2028 r. wobec 10,3 mln obecnie), podwyższenie jakości świadczonych usług i satysfakcji pasażera poprzez m.in. nowy standard wnętrza w samolotach szerokokadłubowych czy wprowadzenie dostępu do Wi-Fi podczas lotów long-haul.
W ramach odpowiedzialności społecznej PLL LOT skupią się na transformacji w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz współpracy ze środowiskiem naukowo-akademickim, światem biznesu i wsparciem rozwoju rynku turystycznego.
W siatce połączeń PLL LOT pojawi się blisko 20 nowych kierunków rozkładowych, zarówno średniego, jak i dalszego zasięgu. Narodowy przewoźnik planuje także inwestycje na lotniskach: przebudowany i odświeżony będzie Business Lounge Polonez w Warszawie oraz uruchomiony zostanie salonik biznesowy w Chicago.
– Ważne, z kim podróżujesz. Bo dobry partner w podróży to bezpieczeństwo, komfort i gwarancja powodzenia planów. PLL LOT od blisko 95 lat są właśnie takim partnerem: solidnym i ważnym dla kolejnych pokoleń Polaków. Strategia, którą dziś zaprezentowaliśmy, jest obietnicą na następne dziesięciolecia. Światowe lotnictwo zmienia się na naszych oczach, a my będziemy jednym z liderów tej zmiany – mówi Michał Fijoł, prezes zarządu PLL LOT. – Chciałbym bardzo podziękować całemu zespołowi, naszej LOT-owskiej rodzinie, za niezwykłe zaangażowanie w przygotowanie planu na najbliższe lata. Wierzę, że realizacja strategii przygotuje Polskie Linie Lotnicze LOT na drugie stulecie działalności – dodał Michał Fijoł.