Własna działalność — co się opłaca otworzyć?

Prowadzenie własnej działalności to cel wielu osób, którym marzy się zawodowa niezależność i duże zarobki. Aby zapewnić sobie sukces na rynku, najpierw należy jednak znaleźć dobry pomysł na biznes. Zazwyczaj wystarczy w tym celu przyjrzeć się swoim zaletom i umiejętnościom, próbując je zmonetyzować. Jeśli jednak ciągle nie wiesz, jaki rodzaj działalności otworzyć, koniecznie zapoznaj się z naszymi propozycjami!

  1. Własny sklep internetowy

Jednym z pierwszych pomysłów, jakie przychodzą do głowy aspirującym przedsiębiorcom, jest otwarcie własnego sklepu internetowego. Dziś można to zrobić szybko, wygodnie i niedużym kosztem. Wystarczy Ci funkcjonalna platforma e-commerce i dobrze zaplanowana strategia sprzedażowa.

Handel elektroniczny cały czas dynamicznie się rozwija, więc prowadząc działalność tego typu, stajesz się częścią przyszłościowego rynku. Możesz korzystać z coraz bardziej zaawansowanych technologii i wciąż docierać do nowych klientów. Sięgnij więc po dobrą platformę sklepową, taką jak Sky-Shop, i zrób użytek z:

  • łatwego w obsłudze kreatora witryny,
  • bramek płatności i usług kurierskich,
  • integracji z hurtowniami,
  • integracji z dodatkowymi kanałami sprzedaży,
  • darmowej pomocy technicznej.

Praktyczne funkcje Twojej platformy e-commerce pozwolą Ci paroma kliknięciami otworzyć sklep internetowy, a także wygodnie nim zarządzać.

  1. Sprzedaż w dropshippingu

Jeśli chcesz prowadzić sklep internetowy, ale boisz się ryzyka lub nie masz kapitału, który można by zainwestować w towar, zainteresuj się sprzedażą w dropshippingu. To wygodny model logistyczny, w którym przenosisz odpowiedzialność za magazynowanie i wysyłkę zamówień na hurtownie. Dzięki temu nie musisz kompletować asortymentu przed rozpoczęciem działalności ani przejmować się kosztami logistyki.

Podczas gdy Twoi dostawcy będą zajmowali się realizowaniem zamówień, Ty zaoszczędzisz sporo czasu i pieniędzy, które przeznaczysz choćby na pozyskiwanie nowych klientów i budowanie z nimi relacji. Z powodzeniem połączysz też dropshipping z inną aktywnością — taką jak studia czy praca na etacie. Jest to zatem znakomite rozwiązanie dla osób, które nie mają jeszcze doświadczenia w handlu elektronicznym, a chcą bez ryzyka przetestować swój pomysł na biznes.

Uruchomienie sklepu w dropshippingu jest równie proste jak otwarcie zwykłego e-commerce'u. Potrzebujesz jedynie dobrego oprogramowania, wyposażonego w funkcję integracji z hurtowniami dropshippingowymi. Dzięki niej automatycznie pobierzesz wszystkie produkty na swoją stronę, zdecydowanie przyspieszając rozpoczęcie sprzedaży.

  1. Handel rękodziełem

Aby prowadzić sklep internetowy, nie musisz zaopatrywać się w hurtowniach — czy to tradycyjnych, czy dropshippingowych. Towary możesz też wytwarzać samodzielnie. Takie rozwiązanie odznacza się licznymi zaletami, wśród których uwagę warto zwrócić zwłaszcza na redukcję kosztów skompletowania asortymentu oraz eliminację problemu bezpośredniej konkurencji. Oferując klientom rękodzieło, ułatwiasz sobie budowę rozpoznawalności marki i zyskujesz względną swobodę w zakresie ustalania marż.

Artykuły hand made najlepiej sprzedaje się w takich kategoriach jak meble, biżuteria czy odzież i akcesoria. Zwróć jednak uwagę na to, że handlować możesz także wytwarzanymi osobiście materiałami elektronicznymi. Choć trudno nazwać je rękodziełem, to cechują je te same zalety. W ich przypadku koszty pozyskania asortymentu ograniczane są do minimum, a proces realizacji sprzedaży można całkowicie zautomatyzować. Z pomocą przyjdzie Ci oczywiście dobra platforma e-commerce, sama dostarczająca Twoje e-booki, nagrania czy grafiki klientom, którzy opłacili zamówienie.

  1. Sprzedaż w marketplace'ach

Kończąc temat e-commerce'u, który bez wątpienia stanowi jeden z najbardziej atrakcyjnych pomysłów na własną działalność, mamy dla Ciebie jeszcze propozycję prowadzenia sprzedaży w marketplace'ach. Ich znaczenie na rynku cały czas rośnie, więc śmiało można uznać je za rozwiązanie przyszłościowe.

W Polsce warto zainteresować się przede wszystkim Allegro, czyli największą platformą zakupową w naszym kraju. Dobór innych kanałów powinien natomiast zależeć od tego, które z nich wykorzystywane są przez przedstawicieli Twojej grupy docelowej. Do dyspozycji masz między innymi:

  • EmpikPlace,
  • Morele Marketplace,
  • OLX,
  • eBay,
  • Amazon.

Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż rękodzieła w marketplace'ach, zainteresuj się także serwisami przeznaczonymi dla miłośników produktów DIY, takimi jak Etsy.

  1. Marketing internetowy

Usługi z zakresu marketingu internetowego cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród polskich przedsiębiorców. Każdy z nich chce być obecny w sieci i jak najskuteczniej promować swoje produkty lub usługi wśród konsumentów. Możesz na tym nieźle zarobić, zajmując się na przykład:

  • Copywritingiem i content marketingiem — czyli tworzeniem i dystrybucją treści, takich jak artykuły blogowe, teksty sponsorowane czy opisy produktów i kategorii. Aby prowadzić działalność tego typu, musisz kreatywnie i poprawnie pisać oraz znać zasady webwritingu.
  • Optymalizacją SEO — której celem jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych. W tym przypadku przyda Ci się odrobina technicznej wiedzy i znajomość algorytmów Google.
  • Ustawianiem kampanii PPC — ta dziedzina marketingu internetowego polega na tworzeniu i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych w takich systemach jak Google Ads czy Facebook Ads. Wymaga zarządzania dużymi budżetami i technicznej znajomości konkretnych narzędzi.
  1. Influencer marketing

Jeśli chcesz zarabiać na marketingu, ale nie do końca interesują Cię takie zagadnienia jak strategia sprzedaży, możesz spróbować swoich sił jako influencer. To działalność polegająca na prowadzeniu i monetyzowaniu popularnego bloga lub profilu społecznościowego. Takich twórców można znaleźć właściwie w każdej branży, a przedsiębiorcy i zatrudniane przez nich agencje reklamowe coraz chętniej zwracają się do nich z propozycjami współpracy.

Jako influencer możesz tworzyć i publikować określone treści na zamówienie lub też lokować produkty i zamieszczać linki afiliacyjne w swoich materiałach. Wszystko zależy od obszaru Twoich zainteresowań i od pomysłu zleceniodawcy na marketing. Jeśli chcesz prowadzić działalność tego typu, zacznij od zbudowania lojalnej społeczności wokół swojego kanału. Im wyższa jakość tworzonego contentu, tym większa szansa otrzymania intratnej propozycji współpracy.

  1. Treningi personalne

Świadomość w zakresie zdrowego stylu życia cały czas wzrasta, a ludzie coraz chętniej odwiedzają siłownie czy baseny. Chcą być w dobrej formie i czuć się jak najlepiej. Możesz im w tym pomóc, jednocześnie na tym zarabiając. Wystarczy założyć działalność polegającą na organizacji treningów personalnych i spotykać się ze swoimi klientami czy to w ich domach, czy w specjalnie wynajętej przestrzeni, czy nawet... online! To ostatnie rozwiązanie rozpowszechniło się podczas pandemii Covid-19 i dziś z wielu względów cieszy się sporą popularnością.

Zauważ, że taką działalność możesz wzbogacić o usługi z zakresu dietetyki. Twórz specjalne plany treningowe i układaj posiłki dla swoich klientów, aby pomóc im osiągać założone cele związane z aktywnością fizyczną i zdrowiem. Pamiętaj jednak, że aby oferować takie świadczenia, potrzebujesz odpowiedniej wiedzy — najlepiej popartej certyfikatem lub dyplomem.

Jak znaleźć pomysł na własną działalność i jak ją otworzyć?

Jeśli żaden z powyższych pomysłów na własną działalność Cię nie przekonuje, znajdź inny! Wystarczy, że zastosujesz się do poniższych wskazówek:

  • Wykorzystaj swoje pasje i umiejętności — najłatwiej będzie Ci zarabiać na tym, na czym znasz się najlepiej.
  • Odpowiadaj na potrzeby innych — obserwuj siebie i otaczających Cię ludzi, zwracając uwagę na ich zachowania i potrzeby.
  • Monitoruj rynek — śledź trendy i bądź na bieżąco z nowinkami, oceniając biznesy prowadzone przez innych ludzi.
  • Ulepszaj istniejące rozwiązania — zazwyczaj nie trzeba wymyślać żadnych nowych produktów ani usług, a wystarczy udoskonalać te, które są już obecne na rynku.

Kiedy już wymyślisz, jaki biznes prowadzić, skoncentruj się na rejestracji działalności gospodarczej. Proces ten nie powinien sprawić Ci większych problemów, ponieważ w całości można przeprowadzić go przez Internet. Wystarczy wypełnić i złożyć wniosek CEIDG-1, wybierając między innymi:

  • nazwę firmy,
  • kody PKD odpowiadające Twojej działalności,
  • sposób prowadzenia księgowości,
  • formę opodatkowania.

Jednoosobowa działalność gospodarcza w zupełności wystarczy Ci na początku Twojej przygody z biznesem. Wraz z rozwojem firmy możesz zmienić jej formę na przykład na spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

Jaką działalność opłaca się otworzyć? Podsumowanie

Chcąc otworzyć własną działalność gospodarczą, postaw na dziedzinę, która jest Ci bliska. Dzięki temu łatwo odnajdziesz się na rynku i szybko zbudujesz sobie pozytywny wizerunek wśród klientów. Pamiętaj, że opłacalność biznesu zależy nie tylko od wyjściowego pomysłu, ale w ogromnej mierze również od prowadzonych działań marketingowych i wizji rozwoju marki!

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl