Oficjalne stanowisko Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel w sprawie zapytania MAP Solution

Informacje o tym przetargu, do którego zostało zaproszonych 50 firm, dotarły do SOIT jeszcze w piątek. Sygnał przyszedł zarówno od jednej z firm członkowskich zaproszonych do przetargu, jak i od firm niezrzeszonych w SOIT. Wszystkie głosy były pełne oburzenia na zachowanie Klienta.

Od początku istnienia SOIT mówi o potrzebie edukacji Klientów, którzy często swoim działaniem szkodzą nie tylko branży, ale również sobie samym. To jest właśnie taki książkowy przykład jak Klient nie powinien postępować – liczba firm zaproszonych do przetargu, jawna korespondencja do wszystkich firm, brak kryteriów wyboru oferty, a co najważniejsze brak budżetu na planowany projekt. Gdyby wszystkie zaproszone do przetargu firmy zdecydowały się na udział w nim, to skala inwestycji w ten przetarg na poziomie całej branży byłaby z pewnością wyższa niż prowizja, którą byłaby w stanie wypracować jedna firma ostatecznie realizująca ten projekt. Może jedna firma zarobi, ale cała branża straci! I ciekawi jesteśmy, jak Klient jest w stanie szczegółowo zapoznać się z taką liczbą ofert i obiektywnie wybrać tę najlepszą?

W całej tej sytuacji jest jednak coś pozytywnego, co nas cieszy. Reakcja firm zaproszonych do przetargu – ogólne oburzenie na takie postępowanie Klienta, sprzeciw i odmowa udziału w przetargu znaczącej liczby firm. Jeśli do 50-ciu oburzonych firm zaproszonych do przetargu dodamy wszystkich członków SOIT, to spokojnie możemy powiedzieć, że branża zaczyna mówić jednym głosem i wspólnie walczyć o swoje prawa w relacjach z Klientem.

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, działając w imieniu swoich członków i reprezentując branżę incentive travel, wystosuje bezpośrednie pismo do Klienta, w którym wyrazimy swój sprzeciw i postaramy się Klientowi uzmysłowić, jaki błąd popełnia, działając w taki sposób.

Justyna Skubis, dyrektor zarządzająca
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel

 

Zobacz publikację w MeetingPlanner.pl, która otowrzyła dyskusję na temat liczby zapraszanych do przetargu firm: Agencje mówią „nie” zapytaniu skierowanemu do pięćdziesięciu firm

Zobacz opinie meeting plannerów

Zobacz głos w dyskusji SBE
 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl