Gromada sprzedaje udziały w spółce „Hotel 4-gwiazdkowy Centrum Kongresowe” w Krakowie

Nadzwyczajne Zebranie Przedstawicieli Spółdzielców OST Gromada podtrzymało uchwałę z grudnia 2011 r. o sprzedaży 50 proc. udziałów w spółce Gromady „Hotel 4-gwiazdkowy Centrum Kongresowe” w Krakowie, wyrażając jednocześnie zgodę na inne rozwiązania finansowe dla ukończonego w 90 proc. obiektu.
W grę wchodzą sprzedaż w konstrukcji leasingu, utworzenie zamkniętego funduszu inwestycyjnego z TFI lub pozyskanie środków z emisji obligacji. W przypadku, gdyby żadna z tych form nie wzbudziła zainteresowania partnerów, NZP wyraziło zgodę na sprzedaż za kwotę operatu wyceny. Zarząd OST Gromada poinformował o trzech ofertach, które wpłynęły na zakup 50 proc. udziałów w spółce, jednej ofercie TFI i jednej ofercie emisji obligacji.
Istotnym działaniem w celu pomyślnego zakończenia inwestycji w hotel z centrum kongresowym w Krakowie, który realizowany jest ze środków własnych Gromady oraz 45 mln zł kredytu inwestycyjnego, jest pozyskanie funduszy na dokończenie gotowego w 90 proc. obiektu.
Zarząd Gromady dąży również do zakończenia sporu z chińskim konsorcjum Covec, które do lipca 2011 r. było generalnym wykonawcą inwestycji.
Oferta krakowskiej Gromady to 220 pokoi i apartamentów, 4,7 tys. m kw. powierzchni konferencyjnej z możliwością organizacji imprez dla 2050 osób w jednej sali oraz zaplecze gastronomiczne. Otwarcie obiektu planowane jest w tym roku.
Raport finansowy
Pierwsze trzy miesiące roku, mimo problemów z obsługą zadłużenia, okazały się dla Gromady dobre. Przychody wyniosły 21,5 mln zł, a zysk 2,2 mln zł brutto. W pierwszym kwartale zeszłego roku było to 19 mln zł przychodów i niemal milion zł zysku brutto. To oznacza, że w tym roku wzrost wyniósł odpowiednio o 13 i 29 proc.
Zarząd spółdzielni prognozuje osiągnięcie na koniec 2012 roku 128 mln zł przychodów i 38 mln zł zysku wobec 95,4 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku brutto w roku 2011.
Nadzwyczajne Zebranie Przedstawicieli Spółdzielców OST Gromada odbyło się 13 kwietnia.
Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna Gromada została założona w roku 1937. Działając od 75 lat stała się jedną z najstarszych polskich marek turystycznych. Gromada jest trzecią siecią hotelową w Polsce pod względem wielkości. Posiada 15 hoteli w kraju, 1 w Berlinie, 1 franczyzowy w RPA, 3 ośrodki wypoczynkowe w kraju – razem ok. 2,1 tys. pokoi. Prowadzi również działalność jako biuro podróży w zakresie turystyki wyjazdowej i przyjazdowej za pośrednictwem 14 regionalnych biur turystycznych własnych w kraju i 1 za granicą, 11 biur licencyjnych oraz 300 aktywnych agentów.