Eventy nagrodzone w konkursie Złote Spinacze 2021
W XIX edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Firm Public Relations, jury przyznało łącznie 100 nagród – 25 Złotych, 35 Srebrnych oraz 40 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji 24/7Communication.
Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbyło się 3 grudnia podczas uroczystej gali w Hotelu Hilton Warsaw City. Poprowadził ją dziennikarz radiowy i telewizyjny Michał Kempa. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało ponad 90-osobowe jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich. Przewodniczył im Marcin Sienkowski z OLX.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu nagrodzonych podmiotów – Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja 24/7Communication. Na drugim miejscu w znalazła się agencja Hill+Knowlton Strategies Poland, trzecia była Grupa Komunikacja Plus.
W kategorii event komercyjny złoto trafiło do OLX i Live Age za projekt OLX Praca Know How 2021 (projekt nagrodzony również w MP Power Awards®), Serbrny Spinacz otrzymał projekt Otwarcie polskiej gastronomii (Globalworth), a brązową statuetkę – T-Mobile Studio podczas finału plebiscytu Telekamery 2020 24/7Communication, T-Mobile Polska)
W kategorii event społeczny Złotym Spinaczem został nagrodzony projekt Czysta Polska #odTatrpoBałtyk (Stowarzyszenie „Czysta Polska”, Biedronka, Garnier, Jan Niezbędny, GetHero), srebrnym – 27. Pol’and’Rock Festival (Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play), brązowym – Wirtualny 13 Onkobieg (Stowarzyszenie Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma).
W kategorii PR pro bono Srebrny Spinacz otrzymał projekt Największy charytatywny bieg w Polsce bez granic i barier (Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run).
W kategrii employee experience i komunikacja wewnętrzna Srebrny Spinacz trafił do Live Age i Ringier Axel Springer Polska za projekt People Awards 2020. Home Edition (projekt nagrodzony również w MP Power Awards®) oraz 24/7Communication i T-Mobile Polska za projekt Magenta Dream Makers – łączymy siły, by nieść pomoc.
W kategorii Media relations Brązowym Spinaczem nagrodzony został projekt 50 lat katowickiego Spodka (Imago Public Relations).
W kategoriach sektorowych: „Kultura i media” brąz otrzymał 27. Pol’and’Rock Festival (Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, Boscata, Allegro, Mastercard, Play), „Sport, turystyka i rekreacja” – brąz trafił do Największego charytatywnego biegu w Polsce bez granic i barier (Grupa Komunikacja Plus, Fundacja Poland Business Run), „Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze” brąz otrzymał projekt Otwarcie polskiej gastronomii (Globalworth).
Zarząd ZFPR przyznał także nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniony nią został Grzegorz Szczepański, CEO agencji Hill+Knowlton Strategies Poland, prezes Związku Firm Public Relations w latach 2000‒2002 oraz 2016‒2020. Obecnie wiceprezes Międzynarodowej Organizacji Konsultantów do Spraw Komunikacji (ICCO), który w 2022 r. przejmie jej przewodnictwo.
Podczas gali, po raz pierwszy w historii konkursu, przyznana została nagroda specjalna od Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Golden Drum. Nagrodzono projekt „Hejter za dychę”, zgłoszony przez Labcon i Browar Tenczynek.
Pełną listę nagrodzonych kampanii można znaleźć tutaj >>>