Rok 2021 w Warsaw Convention Bureau WOT
Miniony rok dla całej branży był bez wątpienia równie trudny i pełen wyzwań jak pierwszy rok pandemii. Utrzymujące się obostrzenia, brak wydarzeń międzynarodowych, w niewielkim stopniu odmrożony rynek wydarzeń lokalnych czy trudna sytuacja kadrowa to zaledwie część problemów, z jakimi zmagała się większość przedsiębiorców MICEowych i turystycznych. Mimo to Warsaw Convention Bureau, jako dział Warszawskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialny za rozwój lokalnego rynku spotkań, intensywnie pracowało ze swoimi członkami, aby w obszarze marketingu destynacji, jak i lobbowania na rzecz pomocy dla lokalnej branży wypracować możliwie najlepsze rezultaty i wesprzeć zrzeszonych przedsiębiorców. Oto krótkie podsumowanie wybranych działań.
Zwolnienie członków ze składki na 2021
Miniony rok rozpoczęliśmy dobrą wiadomością dla naszych członków – dzięki finansowemu wsparciu Miasta Stołecznego Warszawy (zwiększona składka dla Stowarzyszenia) Rada Programowa mogła zwolnić prywatnych przedsiębiorców z obowiązku opłacenia rocznej składki.
Polski Bon Targowy i Eventowy oraz lobbowanie na rzecz branży
Od początku trwania pandemii bardzo dużo wysiłku włożyliśmy w lobbowanie na rzecz członków i lokalnej branży w instytucjach administracji publicznej – składaliśmy liczne pisma i apele, interweniowaliśmy w ministerstwach oraz aktywnie działamy w Radzie Przedsiębiorców Rzecznika MŚP. Największym działaniem dedykowanym branży MICE w tym obszarze było opracowanie dla Ministerstwa Rozwoju projektów Polskiego Bonu Targowego i Polskiego Bonu Eventowego, które już w kwietniu 2021 osobiście ze współautorami (Ogólnopolską Federacją Przedsiębiorców, Krajową Izbą Targową, Stowarzyszeniem Branży Eventowej oraz PTAK Warsaw Expo) przedstawiliśmy Ministrowi Gutowi-Mostowemu.
Praga odNova – rozbudowujemy produktowy potencjał Warszawy
Od początku pandemii bacznie przyglądamy się trendom w podróżach leisure i w sektorze wydarzeń. Dostrzegamy zmiany po stronie popytu, dla których doskonałą odpowiedzią jest turystyczny potencjał prawobrzeżnej strony miasta. Złożony przez nas wniosek w otwartym konkursie ogłoszonym przez Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii otrzymuje dotację (na 25 nagrodzonych wniosków projekt „Praga odNova — historyczna moc atrakcji turystycznej Pragi” uplasował się na siódmym miejscu). Przez parę miesięcy trwa intensywna praca, którą w listopadzie wieńczy efekt w postaci przygotowania nowego produktu. Powstaje Multimedialny Przewodnik Praga odNova – turystyczna moc atrakcji historycznej Pragi.
Wirtualne fam tripy i webinary dla Ambasadorów Kongresów
Z oczywistych względów pandemia jest czasem, w którym korzystanie z najskuteczniejszego narzędzia w promocji destynacji – wizyty studyjnej – jest niezwykle utrudnione lub wręcz niemożliwe. Dlatego też, aby utrzymać zainteresowanie zagranicznych meeting plannerów, wspólnie z naszymi członkami: Mazurkas DMC Poland, Brill AV Media oraz Hilton Warsaw City zorganizowaliśmy dwa wirtualne fam tripy, w czasie których pokazaliśmy kluczowe atrakcje MICEowej stolicy – od profesjonalnych przestrzeni konferencyjnych po warsztaty lepienia pierogów. Z tych samych pandemicznych powodów nasze spotkanie z Ambasadorami Kongresów zorganizowaliśmy w formie webinaru. Wspólnie z Mazurkas Travel i Brill AV Media przedstawiliśmy materiał edukacyjny pod tytułem „Przyszłość organizacji kongresów — FAKTY i MITY”.
Networking z zagranicznymi klientami w Warszawie
Gdy tylko restrykcje zostały poluzowane, a zagraniczni klienci wyrazili gotowość do odwiedzenia Warszawy od razu skorzystaliśmy z okazji aby zaprezentować naszego miasto na żywo. Jako partner Polskich Linii Lotniczych LOT zorganizowaliśmy pobyt i business mixer 20 amerykańskich i kanadyjskich agentów i planistów z naszymi członkami DMC.
Nowi członkowie i duże nowe projekty promocyjne
Nasze zdwojone od czasu wybuchu pandemii wysiłki w działaniach na rzecz branży są docenione. Wciąż pozyskujemy nowych członków, a największym z nich w 2021 jest Lotnisko Chopina w Warszawie. Wspólnych tematów i obszarów synergii jest bardzo wiele – pierwszym dużym zrealizowanym projektem jest samoobsługowy Salon Informacyjny dla podróżnych przylatujących na główny port lotniczy w Polsce.
Wciąż pozyskujemy duże wydarzenia
Mimo restrykcji oraz częściowego lub całkowitego zamrożenia branży nie ustajemy w działaniach na rzecz pozyskiwania dużych i mniejszych wydarzeń do stolicy. Przez cały czas pracujemy na około 90 różnych wydarzeniach korporacyjnych i stowarzyszeniowych, które do roku 2026 mają pojawić się w Warszawie. Praca ta przynosi efekty. W lipcu 2021 odbywa się jedno z największych wydarzeń w świecie gier mobilnych Pokemon GO Fest City Activation, a na przełomie III i IV kwartału potwierdzamy (wspólnie z EXPO XXI, Uniwersytetem Medycznym w Warszawie oraz PTN AIDS) European AIDS Conference 2023 dla ok. 3000 uczestników. Koniec roku przynosi natomiast dobre wieści o potwierdzeniu w Warszawie WSAVA Congress 2026 dla kilku tysięcy uczestników.
ARTYKUŁ PARTNERA