Janusz Jabłoński: To był najlepszy rok w historii agencji, najważniejsze jest dla nas utrzymanie tendencji wzrostowej

Janusz Jabłoński, prezes zarządu BERM
Na zdjęciu: Janusz Jabłoński, prezes zarządu BERM

Opłaciło się postawić na utrzymanie zespołu przez okres pandemii. Zrealizowaliśmy 287 projektów. Był to najlepszy rok w historii agencji, a wartość wszystkich zrealizowanych projektów przekroczyła 21 mln zł – Janusz Jabłoński, prezes zarządu BERM, która znalazła się w Top 10 Agencji w dziewiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności swojej firmy oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2022.

Najważniejsze trendy i zjawiska 2021
Najgorsza w zeszłym roku była sezonowość. Jest charakterystyczna dla naszej branży, ale dotąd nie była aż tak dotkliwa. 80 proc. naszych projektów zrealizowaliśmy w drugiej połowie roku. Od czerwca coś zaczęło ruszać, ale tak naprawdę dopiero we wrześniu ruszyło pełną parą, przez co wiele zamówień nałożyło się na siebie, wymagało obsługi w tym samym czasie. Było to dla nas bardzo trudne, ponieważ nie chcieliśmy odmawiać stałym klientom. Za wszelką cenę usiłowaliśmy zatem zrealizować projekty i wbrew wszystkiemu zapewnić najwyższą jakość. Oczywiście odbiło się to na marżach. Projekty były kosztowniejsze, ale do żadnego nie dopłaciliśmy. Nie mieliśmy też żadnego klienta niezadowolonego. Oczywiście zdarzały się małe potknięcia, ale wychodziliśmy z nich zawsze obronną ręką, co przy tak trudnych warunkach rynkowych i specyfice czasów pandemii jest w naszej ocenie dużym sukcesem.

Najważniejsze trendy 2022  
Widzimy, że rok 2022 przyniesie zalanie pustki po agencjach, które nie wytrzymały okresu pandemii. Powstaje mnóstwo małych firm, które próbują konkurować z dużymi. Nie obawiamy się konkurencji, ponieważ dochodziliśmy do obecnego stanu przez ponad 10 lat pracy przy projektach, wygramy doświadczeniem i jakością. Poza tym konkurencja jest zdrowa, wymusza stałe podnoszenie kwalifikacji, rozwój, innowacyjność, a przez to klient będzie bardziej zadowolony.
Dalej rozwija się trend wirtualnych wydarzeń, choć aktualnie słusznie stawia się na hybrydę. Największe targi i konferencje realizowane są w wersji hybrydowej, dzięki czemu osoby mające ochotę spotkać się z ludźmi uczestniczą w wydarzeniu stacjonarnie, a pozostałe, które z różnych powodów nie mogą być na miejscu, mogą zawsze „wejść” na wydarzenie online. Naszym zdaniem jest to słuszny kierunek i bardzo mocno mu kibicujemy. Rozwinęliśmy własne platformy targowe, gdzie spotkania można odbywać wirtualnie i stacjonarnie.
Widzimy też, że w tym roku rynek dał sobie na wstrzymanie tylko w pierwszych miesiącach roku i już od marca mamy całkowicie zapełniony kalendarz wydarzeniami. A w każdym miesiącu jest tylko lepiej.
Dostrzegamy poprawę sytuacji i mocno liczymy, że ten rok będzie owocował dużym wzrostem branży. Firmy mocno chcą wrócić do wydarzeń stacjonarnych i widzimy, jak dużo szacunków robimy pod tegoroczne wydarzenia. Oj, będzie się działo.
Oczywiście odczuwamy boleśnie wzrost kosztów. Niestety zauważą to też nasi klienci. Koszty stałe wzrosły prawie dwukrotnie. Robimy, co możemy, aby na razie nie przekładać tego na klientów, ale niestety powinni zaplanować na ten rok większe budżety.
 
Najważniejsze wyzwania 2022
Najważniejsze dla nas jest utrzymanie tendencji wzrostowej. Nie powinno to być bardzo trudne, ale zawsze jest to wyzwanie. Myślę, że w obecnych czasach żaden rok nie będzie taki jak poprzedni. Będziemy się mierzyć z nowymi okolicznościami i problemami. Nie wiemy, co czeka nas za granicą wschodnią, nie wiemy jak przełoży się to na rynek polski.
Mamy więc strasznie dużo niewiadomych.
Coraz większym problemem jest znalezienie kompetentnych ludzi, dlatego prowadzimy nabór ciągły. Dużym problemem jest też planowanie kosztów na projekcie, ponieważ one mocno rosną i realizacje prowadzone przez więcej niż miesiąc są dużą niewiadomą. Ale jak zwykle mamy nadzieję, że ze wszystkimi problemami sobie poradzimy. Weszliśmy w rok 2022 z dużym optymizmem i pozostajemy w tym nastroju. Zresztą ja uważam, że nie ma co się koncentrować na problemach, tylko na zadaniach i szansach. A tych jest coraz więcej.
 
BERM w 2021
Zrealizowaliśmy 287 projektów, o budżetach od 5 tys. zł do ponad 8 mln zł. Był to najlepszy rok w historii agencji, a wartość wszystkich zrealizowanych projektów przekroczyła 21 mln zł.
Opłaciło się postawić na utrzymanie zespołu przez okres pandemii. Zaowocowało to gotowością do realizacji najbardziej wymagających projektów po okresie trudnym dla branży.
Widzieliśmy, że ten zeszły rok mocno ograniczył zasoby agencji konkurencyjnych, co spowodowało, że nieco łatwiej było nam walczyć o duże, skomplikowane projekty.
Pomimo pandemii możemy się również pochwalić kilkunastoma projektami zrealizowanymi poza granicami kraju. Jesteśmy chyba jedyną agencją, która poza organizacją stoisk targowych na świecie zorganizowała również duże forum gospodarcze w Dubaju.
Mieliśmy również przyjemność obsługiwać pierwszą edycję jednego z największych forów gospodarczych w Polsce – Europejskiego Forum Przyszłości, które okazało się wielkim sukcesem.
Zaufano nam również w zakresie reprezentacji Polski na arenie międzynarodowej na Expo 2020, gdzie mamy przyjemność utrzymywać polski pawilon.

BERM stawia na nowatorskie podejście do wydarzeń oraz procesów marketingowych. Działa w każdym kanale. Podkreśla zgrany zespół, realizujący największe projekty z najwyższą jakością. Główną dewizą agencji jest zadowolenie klienta, organizatorów, widzów, prezenterów, wszystkich uczestników wydarzenia. Jak podkreśla, nie oszczędza na jakości, korzysta z najlepszej technologii. Jej głównym zyskiem jest satysfakcja klienta. Jako jedyna polska agencja eventowa posiada certyfikat bezpieczeństwa ISO 90027 i jako jedna z nielicznych agencji posiadamy certyfikat ekologicznej firmy. www.berm.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl