Czym są leady?
Każdy przedsiębiorca musi podejmować szereg działań ukierunkowanych na pozyskiwanie nowych klientów. Jednym z najważniejszych działań, które podejmują właściciele nowoczesnych przedsiębiorstw, jest pozyskiwanie leadów. Czym są leady sprzedażowe oraz skąd można je brać? Na te pytania udzielamy odpowiedzi w poniższym artykule.
Lead - definicja pojęcia
Czym jest lead? Jest to określenie dla kontaktu do osoby, które jest wstępnie zainteresowana produktami bądź usługami oferowanymi przez dane przedsiębiorstwo. Na prawidłowy lead składają się dane kontaktowe - imię, numer telefonu bądź adres e-mail.
Za generowanie leadów dla przedsiębiorstwa najczęściej odpowiedzialny jest dział marketingu, następnie są one przetwarzane i poddawane wszechstronnej analizie przez dział sprzedaży. Istotne jest, by pracownicy współpracowali nad tym, by jak najwięcej leadów zamienić w stałych klientów danej firmy.
Należy wiedzieć o tym, że według statystyk co czwarty lead madaje się do przekazania do działu sprzedaży. Cała reszta zyskuje miano tzw. martwych leadów, które charakteryzują się tym, że najpewniej nie zakończą się finalizacją procesu sprzedaży.
Pracownicy działu sprzedaży realizują średnio zaledwie 1,3 próby kontaktu na konkretny lead. Jest to zatem równoznaczne z tym, że jeżeli nie uda im się dodzwonić do danej osoby za pierwszym razem, to wówczas najczęściej do danego kontaktu już więcej nie wracają.
Sposoby pozyskiwania leadów
Dzięki internetowi sposobów pozyskiwania leadów jest naprawdę całkiem sporo. Przede wszystkim należy postawić na SEO. Gdy zależy nam na tym, by zwiększył się ruch na witrynie, a co za tym idzie - zwiększyła się liczba klientów, pozycjonowanie strony wydaje się być jednym z najważniejszych czynników. Jest to metoda bardzo dobra, ponieważ zapewnia nam stały ruch organiczny.
Inną opcją jest umieszczenie na stronie specjalnego widżetu call back - jego zadaniem jest namówienie jak największej liczby użytkowników do skontaktowania isę z naszych przedsiębiorstwem.
Inne metody pozyskiwania leadów to: content marketing, prowadzenie profili na portalach społecznościowych, e-mail marketing, czy korzystanie z systemu reklamowego Google Ads.