Hotailors: rozwiązanie do zarządzania podróżami służbowymi zdobywa 23 mln euro na światową ekspansję

Filip Błoch, założyciel i prezes Hotailors podczas Arabian Travel Market
Na zdjęciu: Filip Błoch, założyciel i prezes Hotailors podczas Arabian Travel Market

Polski start-up Hotailors pozyskał 23 miliony euro w ostatniej rundzie inwestycyjnej. Dzięki temu chce zdobyć nowych dużych klientów w Stanach Zjednoczonych oraz Bliskim Wschodzie i Afryce Północnej (MENA).

Hotailors oferuje narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży służbowych. Polski start-up stworzył rozwiązanie SaaS oparte na sztucznej inteligencji, pomagające rezerwować, organizować, nadzorować i rozliczać wyjazdy pracownicze. Firma zmieni nazwę z Hotailors na WorkTrips, by łatwiej zdobywać klientów na zagranicznych rynkach. Otworzyła też przedstawicielstwo w Dubaju.

W ostatniej rundzie inwestycyjnej Hotailors pozyskał 23 mln euro od inwestorów. Środki te zostaną przeznaczone m.in. na dalszy rozwój spółki na rynkach międzynarodowych. Kluczowe kierunki to Stany Zjednoczone oraz Bliski Wschód i Afryka Północna. Polska firma jest pionierem obsługi podróży służbowych pracowników zewnętrznych, jej klienci to m.in. Google i Vodafone. Firma wygrała też program akceleracyjny SAP iO.Foundry San Francisco. To ogromna szansa, bo różnych aplikacji SAP do zarządzania przedsiębiorstwami używa ponad 425 tys. dużych firm na całym świecie. 77 proc. wszystkich światowych transakcji odbywa się poprzez przedsiębiorstwa działające w środowisku SAP.

Przyszłość podróży służbowych
– Covid spowodował ogromne przyspieszenie transformacji cyfrowej – to akurat ogromna szansa dla Hotailors, bo firmy zobaczyły, że potrzebują takiego narzędzia jak nasze. Nasza platforma jest platformą internetową. Jesteśmy dobrze przygotowani organizacyjnie i finansowo – mówi Filip Błoch, założyciel i prezes Hotailors. – Moim zdaniem nie będzie powrotu do świata sprzed pandemii. To, na co patrzymy, to powstawanie nowej normalności – świata podróży, który będzie wyglądał inaczej niż w 2019 r. Oczywiście ludzie nadal będą chcieli podróżować, bo wiele rozmów biznesowych nie uda się bez spotkania osobistego. Moim zdaniem liczba podróży będzie mniejsza, ale zwiększy się nacisk na ich jakość. Również jeśli chodzi o bezpieczeństwo – dodaje Filip Błoch.

Nowości w ofercie i rebranding
Do oferty Hotailors wprowadzono dodatkowe rozwiązanie – klienci mogą ubezpieczać podróże służbowe. W czasach, gdy odwoływanie lotów staje się coraz częstszą praktyką, ogromnie poprawia to bezpieczeństwo finansowe. – Będziemy to rozwiązanie rozwijali, wprowadzimy też dodatkowe możliwości kredytowania podróży. Nasz sukces opiera się właśnie na tym, że nasze narzędzie rozwiązuje problemy podróży w czasach niepewności – błyskawiczne planowanie, przejrzystość kosztów, opieka 24/7 nad podróżującymi – mówi Filip Błoch.  
Firma pracuje jeszcze nad jednym projektem – to proces zmiany marki z Hotailors na WorkTrips.– Cały czas rozwijamy się na rynkach zagranicznych i z myślą o nich przygotowujemy się do rebrandingu. Markę Hotailors zastąpi WorkTrips, nazwa jasno opisująca, w czym się specjalizujemy. Rebranding ma przyspieszyć nasz rozwój i rozmowy z następnymi klientami. Oczywiście też cały czas rozmawiamy z nowymi klientami, podpisujemy nowe umowy oraz – last but not least – udoskonalamy nasze narzędzie, żeby dać podróżującym i ich pracodawcom jeszcze więcej opcji i możliwości – dodaje Filip Błoch.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl