Łukasz Klimczak: Wzmacniamy strategię opartą na człowieku

Łukasz Klimczak, COO Bespoke
Na zdjęciu: Łukasz Klimczak, COO Bespoke

2022 rok dla Bespoke to czas wzmocnienia strategii agencji „Bespoke2Human” i jej jeszcze większej koncentracji na człowieku i zrównoważonym rozwoju. Z 25 osób przed pandemią urośliśmy na koniec 2022 roku do ponad 50 członków teamu, z którym zrealizowaliśmy prawie 300 projektów. Łukasz Klimczak, COO agencji Bespoke, która znalazła się w Top 10 Agencji w dziesiątej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności agencji oraz wskazuje najważniejsze trendy i wyzwania 2023.
 
Najważniejsze trendy i zjawiska 2022

W zeszłym roku, jeszcze pamiętając skutki pandemii, musieliśmy zmierzyć się z kolejnymi wyzwaniami, które dotarły do nas zza najbliższej granicy. Pięknym zjawiskiem okazała się solidarność Polaków i społeczeństwa, które zjednoczyło się ponad podziałami. Obserwowaliśmy wiele akcji marketingowych, które ponad strategie marek, miały na celu po prostu czystą pomoc.
Nasze serca również bardzo cieszył fakt, że finalnie wiele firm zdecydowało się na działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Odpowiedzialność społeczna czy ekologiczna nie jest już tylko eksploatowanym bezmyślnie trendem, ale dla niektórych korporacji stała się codziennością. Bardzo cieszy nas, że nareszcie zaczęto dostrzegać to, co od dawna było nieuniknione.
Wykorzystywanie nowych technologii i digitalizacja nie zatrzymały się. Nadal wydarzenia online czy hybrydowe cieszyły się popularnością, ale już częściej jako uzupełnienie tradycyjnych spotkań na żywo.
 
Najważniejsze trendy roku 2023
Intensywności w kolejnym roku nabiorą działania skupione na ESG, a green eventy przejdą do standardu. Zaczniemy też poszukiwać jeszcze więcej rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Okrojone budżety klientów ze względu m.in. na inflację i spowolnienie gospodarcze przełożą się na poszukiwanie bardziej kompleksowych rozwiązań, które jeszcze mocniej łączyć będą działania eventowe z innymi narzędziami marketingowymi.  
 
Najważniejsze wyzwania roku 2023
W okolicznościach gospodarczych w naszym kraju, trzeba będzie przyjąć za fakt, że wiele działań marketingowych zostanie po prostu w pewien sposób ograniczonych. Nie tylko biorąc pod uwagę zawężone budżety klientów, ale także przede wszystkim biorąc pod uwagę zachowania konsumentów, którzy realizować będą bardziej przemyślane zakupy. Odbije się to na potrzebach marek, które również bardziej dokładnie zaczną analizować budżet przeznaczony na strategię, tym samym rezygnując z działań, które nie wydają się w pierwszej linii przeliczane na sprzedaż.
W wielu wypadkach może odbić się to negatywnie na branży spotkań. Jednak mimo wszystko widzimy w tym sporo dobrego. Klienci, z którymi po partnersku podchodzimy do współtworzenia ich strategii zauważają, że event nie jest oderwanym od marketingu narzędziem i bardzo dobrze służy zintegrowanym działaniom, które finalnie są policzalne.
Agencje będą musiały wykazać się dużym sprytem i niezwykłym podejściem, które będą powyższe ciągle udowadniać.
Dla nas będzie to rok wyzwań, ale również rok pewnego rodzaju zmiany podejścia, w którym jeszcze wyraźniejsze będzie partnerskie podejście klientów do agencji i zrozumienie, że jesteśmy w tym wszyscy razem.
 
Bespoke w 2022
Wspieramy strategię, tworzymy idee, angażujemy emocje - robimy to dla człowieka! 2022 rok dla Bespoke to czas wzmocnienia strategii agencji („Bespoke2Human”) i jej jeszcze większej koncentracji na człowieku i zrównoważonym rozwoju.
Odpowiednie słuchanie potrzeb klientów oraz otoczenia, przełożyło się na wyraźny wzrost liczby projektów realizowanych w ramach szerokich kompetencji agencji: brand marketingu, który wspiera wszystkie narzędzia agencji w zakresie holistycznego marketingu, idei i kreacji tworzonej dookoła strategii marek i ich potrzeb oraz brand engagementu, a w tym: motivation and sales support, events, incentive, a także nowej grupy produktów digitalowych „Open Your Space”. W tym roku swoją premierę miał jeden z nich czyli nasz autorski „BeHappy”, który wspiera pracowników i pracodawców poprzez dedykowane programy well-beingowe.
W trakcie pandemii nie pozbywaliśmy się zespołu, a wręcz go powiększaliśmy. Z 25 osób przed pandemią urośliśmy na koniec 2022 roku do ponad 50 członków teamu. Zrealizowaliśmy prawie 300 projektów w ciągu roku. Znacznie poszerzyliśmy wachlarz obsługiwanych klientów, którzy doceniali nasze holistyczne podejście oraz sprawność w działaniu i świeże pomysły. Do portfolio Bespoke dołączyło wielu nowych globalnych klientów realizujących projekty z zakresu ESG, a także takich, którzy poszukiwali partnera w podejściu do zrównoważonego rozwoju.
Stałe współprace przełożyły się na liczne projekty z odpowiedzialnością społeczną w tle. Największym i najmocniej angażującym nasze serca był koncert charytatywny na rzecz Ukrainy pt. „Chwała Ukrainie”, który odbył się w kwietniu na Placu Piłsudskiego w Warszawie, transmitowany w telewizji polskiej i ukraińskiej.
W 2022 roku Fundacja Bespoke, działająca z ramienia agencji, zrealizowała dwie edycje warsztatów EkoPrzedszkolaki dla publicznych, warszawskich placówek i wyedukowała w zakresie ekologii niemal 700 dzieci!
Wzmocnienie strategii opartej na człowieku, przełożyło się na sukcesy rekrutacyjne. Aktualnie zespół Bespoke liczy prawie 60 osób. Rozpoczęliśmy intensywne działania w zakresie talent managementu i employer brandingu wewnątrz struktury, dzięki czemu jeszcze mocniej inwestujemy w szkolenia i poszerzamy swoje kompetencje, w tym przede wszystkim w zakresie green eventu, zrównoważonego incentive’u oraz zrównoważonych strategii. Pracownicy wewnątrz agencji mogą liczyć na płynny i efektywny rozwój swoich różnorodnych talentów.
Zaangażowanie zarządu Bespoke w stowarzyszenia branżowe, jak SAR czy SOIT, zaowocowały m.in. stworzeniem Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego, mającego za zadanie zminimalizować działalność szarej strefy w branży spotkań i turystyki (brak odpowiednich gwarancji turystycznych czy brak wpisu w rejestrach organizatorów turystyki).


Zespół agencji Bespoke

Agencja marketingowa Bespoke, na rynku działa od 2014 roku. Wywodząca się z eventów spółka, wspiera marki w strategii marketingowej i specjalizuje się w odpowiedzi na potrzeby zrównoważonych projektów, zorientowanych na człowieku. W swoim składzie zawiera niemal 60 zaangażowanych talentów z zakresu m.in.: szeroko rozumianej kreacji, komunikacji, motywacji, eventów i programów incentive. Agencja zdobyła liczne nagrody m.in.: tytuł Agencji Eventowej Roku 2021 Media & Marketing Polska, MP Power Awards za kampanię zintegrowaną, złoto i brąz w konkursie Eventex za 2021 rok. W 2022 zdobyła również najważniejszą nagrodę branży eventowej, złoto Best Events Award w kategorii Non-profit/CSR w międzynarodowym konkursie Bea World Festival.
Wspieramy strategię, tworzymy idee, angażujemy emocje. Robimy to dla człowieka. Mamy podejście, które poczujesz.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl