Polska na IMEX Frankfurt 2023: muzyka i biznesowe spotkania

Polscy wystawcy na IMEX 2023. fot. Poland Convention Bureau
Polscy wystawcy na IMEX 2023. fot. Poland Convention Bureau

Podczas tegorocznych targów IMEX Poland Convention Bureau (PCB) wykorzystało marketing sensoryczny, aby stworzyć pozytywne emocje wśród swoich gości. W tym roku polskie stoisko zgromadziło rekordową liczbą 18 wystawców, odbyło się na nim ponad 300 zaplanowanych rozmów biznesowych.

W tym roku Polska wystawiła stoisko o powierzchni 90 m2 ze strefą do rozmów i networkingu. Sąsiadowało ono ze stoiskiem ICCA, co przywołało wiele wspomnień z 61. Kongresu ICCA w Krakowie.
– Jako osoba, która od wielu lat uczestniczy w targach IMEX, mogę powiedzieć, że tegoroczna edycja okazała się jedną z najlepszych. Targi były zdecydowanie większe niż rok temu, co jest dobitnym dowodem na to, że nasza branża obronną ręką wychodzi z pandemii. Poprawiła się również jakość rozmów biznesowych, dzięki czemu odbyłam naprawdę ciekawe spotkania. Wśród hosted buyersów przeważali tym razem przedstawiciele stowarzyszeń. Pytali co prawda głównie o mniejsze konferencje, dla 100-200 osób, ale – poza Europą – reprezentowali też odległe kierunki, takie jak Australia czy Stany Zjednoczone. Widać, że coraz więcej potencjalnych klientów z przysłowiowego drugiego końca świata interesuje się Europą Środkową, w tym Polską. To dla nas świetna wiadomość – powiedziała Aneta Książek, kierownik PCB POT.

Polska jest znana ze swojej gościnności, dlatego na stoisku zaserwowano 10 sękaczy prosto z Podlasia oraz wiele słodkości premium i lokalnych produktów. Aromatyczny zapach kawy był wyczuwalny w promieniu wielu metrów. Wszystko to złożyło się na doskonałą atmosferę do prowadzenia rozmów biznesowych. Polscy partnerzy przeprowadzili na stoisku ponad 300 oficjalnie zaplanowanych spotkań biznesowych. Co więcej, liczne nieoficjalne spotkania odbywały się na w różnych przestrzeniach Messe Frankfurt oraz podczas dodatkowych wydarzeń, zwiększając możliwości networkingowe i poszerzając perspektywy współpracy.
– W ciągu dwóch dni dedykowany zespół Poland Convention Bureau z sukcesem przeprowadził ponad 30 zaplanowanych spotkań biznesowych. Mieliśmy zaszczyt rozmawiać o możliwościach współpracy z cenionymi profesjonalistami z branży spotkań z Europy, Azji i Stanów Zjednoczonych – mówi Jarosław Marciuk, główny specjalista ds. marketingu w Poland Convention Bureau. – Na szczególną uwagę zasługuje duże zainteresowanie ze strony przedstawicieli z USA, którzy badali potencjał Polski ze względu na wiele dużych inwestycji amerykańskich firm IT w naszym kraju. Stanowi to niezwykłą szansę dla organizacji eventów, podróży motywacyjnych, rezerwacji hotelowych i unikalnych usług w ramach polskiej branży MICE – dodaje Marciuk.

W tym roku na targach IMEX zespół Poland Convention Bureau skupił się na marketingu sensorycznym. Poprzez wydarzenia muzyczne na stoisku i poza nim nawiązano do tematu przewodniego tegorocznych targów IMEX, jakim była Ludzka Natura (Human Nature). Jak podkreśla PCB, muzyka jest uniwersalnym językiem, który przekracza bariery i łączy ludzi na poziomie emocjonalnym. Ma moc wywoływania szerokiej gamy emocji, wyrażania indywidualnych i zbiorowych doświadczeń oraz wzmacniania poczucia wspólnoty. Każdy dzień rozpoczynał się wydarzeniem o nazwie Musical Mornings, zlokalizowanym w tętniącej życiem Galerii pomiędzy Halą 8 i Halą 9. W zaaranżowanej przez PCB przestrzeni występowała wokalistka Basia Giewont.

Na zakończenie drugiego dnia targów Musical Happy Hour na polskim stoisku przyciągnął wielu uczestników chcących spróbować polskich przysmaków i posłuchać na żywo piosenki napisanej specjalnie na tę okazję przez Briana Allana – „Let’s Talk Business”. Uczestnicy włączyli się do wspólnego śpiewania i co wywołało wiele pozytywnych emocji wśród gości oraz wystawców Messe Frankfurt. To było Happy Hour zacieśniania relacji międzyludzkich i biznesowych na polskim stoisku narodowym.
Łącznie Polska zapewniła pięć godzin muzyki na żywo (Galleria i Hala 9) oraz Musical Happy Hour na polskim stoisku G440 (Hala 8).

Polska branża MICE na IMEX Frankfurt 2023
W tym roku na stoisku narodowym oferty biznesowe zaprezentowali przedstawiciele: Centrum Kongresowego ICE Kraków, Creative Poland, DMC Poland, G2A Areny Centrum Wystawienniczo-Kongresowego Województwa Podkarpackiego, Gdańsk Convention Bureau, Furnel Travel International, Kraków Convention Bureau, Polskich Linii Lotniczych LOT, Lubelskiego Centrum Konferencyjnego, Łódź Convention Bureau, Marriott International – Polish National Sales Office, Mazurkas DMC Poland, Poznań Convention Bureau, Grupy MTP – Poznań Congress Center, Silesia Convention Bureau, Tarifa Corporate Events, Travel Projekt DMC, Warsaw Convention Bureau
Poland Convention Bureau – profil stosika i partnerów na stronie IMEX >>>

Polska na IMEX Frankfurt 2023 w liczbach
311 zaplanowanych oficjalnych spotkań biznesowych
18 partnerów MICE na stoisku
44 polskich profesjonalistów reprezentujących convention bureaux, DMC, ITC, PCO, obiekty kongresowe, hotele i linie lotnicze
1 strefa relaksu #PolandCVB w Galerii Messe Frankfurt
25 metrów kwadratowych plakatów promocyjnych w Galerii Messe Frankfurt
1 napisana na Imex piosenka „Let’s Talk Business”
2 muzycznych ambasadorów: Basia Giewont i Brian Allan
1 warsztaty fotografii mobilnej dla organizatorów spotkań #EventprofsLAB (projekt Laboratorium Twórców)
1 wydanie międzynarodowego Think MICE Magazine
33 posty w social media – Poland Convention Bureau w Top 10 twórców treści udostępniających posty, zdjęcia i filmy na LinkedIn, Twitterze i Facebooku dla tych, którzy nie mogli uczestniczyć w tegorocznej edycji targów IMEX (Brand24 Report)
40 schodów w Galerii Messe Frankfurt zapraszających do odwiedzenia polskiego stoiska
2 hostessy, Karolina i Inga, które tworzyły gościnną atmosferę
500 soków tłoczonych, napojów energetycznych i lemoniad
1000 kaw i herbat od Olle Café

IMEX, organizowane przez IMEX Group, to jedne z największych międzynarodowych targów branży spotkań odbywające się corocznie we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział niemal 10 tyś. uczestników.
Podczas IMEX prezentowane są najnowsze rozwiązania technologiczne i trendy, a także oferty hoteli, centrów konferencyjnych i innych usługodawców związanych z branżą eventową. Targi IMEX przyciągają tysiące specjalistów z całego świata i są okazją do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz zdobycia wiedzy i inspiracji na temat organizacji wydarzeń.
Targi IMEX 2023 odbyły się w niach 23-25 maja.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl