Meetings Week Poland w nowej formule – podsumowanie konferencji

MWP 2023: Panel MeetingPlanner.pl - Agnieszka Stryjecka, Dorota Wojtczak, Wojciech Cłapiński, Piotr Miller, Bartosz Malaka i Magdalena Kondas. fot. Katarzyna Cegłowska
Na zdjęciu: MWP 2023: Panel MeetingPlanner.pl - Agnieszka Stryjecka, Dorota Wojtczak, Wojciech Cłapiński, Piotr Miller, Bartosz Malaka i Magdalena Kondas. fot. Katarzyna Cegłowska

Tematyka jedenastej edycji Meetings Week Poland (MWP) skupiła się na roli współpracy w branży, innowacyjnych rozwiązaniach oraz wartości spotkań i wydarzeń. Dwudniowa konferencja organizowana jest obecnie przez Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW) TUgether we współpracy z Polską Organizację Turystyczną (POT). MeetingPlanner.pl jest partnerem merytorycznym wydarzenia.
 
Tegoroczny Meetings Week Poland został zorganizowany w nowej formule. Organizatorzy postawili na przekrojowe dyskusje, co miało pokazać perspektywę całej branży dotyczącą wybranego zagadnienia, a nie podejście lub wizję jednego sektora (dotychczas za organizację ścieżki tematycznej odpowiadały organizacje branżowe lub instytucje reprezentujące wybraną część rynku). W ciągu dwóch dni wydarzenia odbyło się kilka ?? paneli dyskusyjnych, dwie prezentacje oraz warsztaty, wystąpiło 48 panelistów reprezentujących reprezentujących organizacje branżowe, instytucje państwowe, docelowych klientów. Celem tegorocznej konferencji było wzmocnienie rozwoju branży poprzez innowacyjne rozwiązania i podejście klastrowe, a także edukacja i profesjonalizacja w obrębie branży.

– Nowa formuła MWP 2023 – dyskusji przekrojowych dotykających całego przemysłu spotkań i wydarzeń okazała się trafna. Opinie uczestników na temat merytoryki były bardzo pozytywne. Wzięcie odpowiedzialności za organizację wydarzenia przez RPSiW TUgether dowodzi dojrzałości organizacji, ale także buduje trwałą bazę, na której możemy rozwijać nasze święto branżowe w przyszłości. Postawiliśmy na formułę stacjonarną, aby położyć nacisk na networking, na który w okresie intensywnej odbudowy na co dzień nie mamy czasu. Wymiar ludzki jest dla nas niezwykle ważny, bo wydarzenia i branżę tworzą ludzie. Rozmowy o strategii i profesjonalizacji jasno pokazują kierunki rozwoju MICE, który – jak pokazały badania – nie wrócił jeszcze do poziomów z 2019 roku – podsumowuje Łukasz Adamowicz, prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.

– Już po raz jedenasty Polska Organizacja Turystyczna, w ramach której działa Poland Convention Bureau, jest partnerem merytorycznym i współorganizatorem konferencji Meetings Week Poland, która od lat służy branżowej integracji, współpracy i przyczynia się do transferu wiedzy nt. najnowszych osiągnięć i trendów. Sektor przemysłu spotkań, jest jednym z tych, który w sposób szczególny docenia potrzebę podnoszenia kompetencji, w tym w zakresie technik dotarcia do zleceniodawcy, organizacji wydarzeń czy komunikacji – powiedziała Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
 
Panel otwierający MWP 2023 pt. „Razem czy oddzielnie – czy współpraca się opłaca?” dotyczył współpracy w branży. Rozmawiano m.in. na temat współpracy w branży, jej zjednoczenia w kryzysie pandemii Covid-19 i wynikających korzyści ze współdziałania.
Prezentacja w ramach Laboratorium Twórców – Poland Convention Bureau – „Social Selling na LinkedIn” poświęcona była m.in. kluczowej roli e-marketingu w promocji i budowaniu wizerunku firm eventowych oraz o znaczeniu LinkedIn, jako szczególnie ważnej platformy dla profesjonalistów i przedsiębiorstw, oferującej szeroki zakres możliwości w zakresie budowania wizerunku i działań social selling.
– Na LinkedIn mamy już ponad 24 tys. polskich firm zatrudniających więcej niż 10 pracowników, więc mogących być klientami branży MICE. Jednocześnie w tych firmach pracuje 37 tys. osób w działach HR na stanowiskach decyzyjnych. Cieszę się z pytań uczestników, ponieważ pokazuje to, że branża eventowa czy hotelarska ma świadomość, jak ważne są social media w procesie pozyskania i utrzymania relacji z klientem biznesowym – podsumował Rafał Szymański, ekspert social selling oraz sprzedaży B2B na LinkedIn.
 
Kolejny panel „Tłumaczom już dziękujemy, czyli GPT Chat i inne technologie generowania treści – korzyści i wyzwania dla dostawców branż MICE”, poświęcony był runkowi tłumaczeń konferencyjnych. Tłumacze, zrzeszeni w Polskim Stowarzyszeniu Tłumaczy Konferencyjnych, organizacji członkowskiej TUgether, mówili m.in. o możliwościach, jakie dają nowe technologie przy tłumaczeniu jednocześnie na wiele języków spotkań, eventów, konferencji, kongresów i innych wydarzeń oraz dotarciu z przekazem do tysięcy odbiorców z całego świata, nie generując dodatkowych kosztów.
Zmianom na rynku targowym, a w szczególności ich festiwalizacji jako dominującym trendzie poświęcona była kolejna prezentacja.
 
O wartości spotkań i wydarzeń – na podstawie badania zrealizowanego pod egidą MeetingPlanner.pl (wkrótce w portalu raport ze szczegółowymi wynikami) rozmawiali przedstawiciele klientów i agencji, podsumowując wyniki Raportu: „Event marketing 2022 / 2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach”. Dzień pierwszy MWP zakończył panel poświęcony prawnych pułapkach w działalności organizatorów imprez przygotowany przez Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego. Dyskusja dotyczyła konieczności właściwej interpretacji i stosowania ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych w odniesieniu do działaności w branży spotkań.
 
Podczas bloku otwierającego drugi dzień MWP omawiano przykłady sukcesów w przyciąganiu dużych wydarzeń do Polski, takich jak Kongres ICCA w Krakowie, Światowe Forum Miejskie WUF w Katowicach i Routes Europe w Łodzi.
– Podczas drugiego dnia w bloku dyskusyjnym Polska atrakcyjna i bezpieczna destynacja, jak przekonać innych, że tak jest, nie mogliśmy pominąć analizy, takich wydarzeń jak Kongres ICCA w Krakowie, Światowe Forum Miejskie WUF w Katowicach czy Routes Europe w Łodzi, które dowodzą pracy wielu podmiotów zaangażowanych w pozyskiwanie międzynarodowych wydarzeń dla Polski – podkreśliła Aneta Książek, kierownik Poland Convention Bureau.
 
Kolejny panel skupiał się na wpływie wydarzeń na promocję Polski oraz rozwój przemysłu spotkań. Omawiano współpracę między różnymi podmiotami, takimi jak hotele, agencje eventowe, artyści, tłumacze, kongresy, targi, przewoźnicy i poddostawcy usług. Prelegenci podkreślali, jak ważna jest współpraca w osiąganiu sukcesu w branży spotkań.
 
Dyskusja w bloku „Etyka, realia w świetle nowej Dyrektywy ESG” poświęcona była dyrektywie CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive), wprowadzającej wymogi dotyczące raportowania działań zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.
Dyrektywa w sprawie sprawozdawczości dotyczącej zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw została przyjęta przez Komisję Europejską w kwietniu 2021 roku i ma na celu zwiększenie transparentności i jakości raportowania dotyczącego działań zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Prelegenci omawiali, w jakim stopniu dyrektywa ta będzie dotyczyć sektora przemysłu spotkań i wydarzeń. – To już zmienia naszą branżę a najbliższe lata będę rewolucją w dziedzinie ESG. Kto nie zacznie się dostosowywać, pozostanie w tyle – podkreślały panelistki.
 
Trzeci blok dotyczył sytuacji rynkowej, potencjału i rozwoju przemysłu spotkań i wydarzeń. Omówiono zmiany, jakie zachodzą w branży zarówno na poziomie globalnym, jak i regionalnym, oraz przedstawiono wyzwania i szanse rozwoju. Prelegenci wskazywali na potrzebę adaptacji do zmieniających się warunków oraz szukania nowych możliwości rozwoju. Wydarzenie zakończył panel „Nowe strategie i plany rozwoju oraz możliwości pozyskiwania funduszy na finansowanie innowacyjnych rozwiązań w branży”.
 
Podczas MWP odbył się warsztat dla hotelarzy przygotowany przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, podczas którego rozmawiano o istotnych zagadnieniach rynku hotelarskiego w Polsce, w tym dot. organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi i pokrewnymi, oraz warsztat prezentujący praktyczne narzędzie wspierające urzędy marszałkowskie przygotowany przez Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego. Zostały zaprezentowane wyniki Barometru SOIT za lata 2020-2022, a całe wydarzenie podsumowała kończąca Meetings Week Poland konferencja prasowa.
 
Meetings Week Poland odbył się w dniach 12-13 czerwca, w salach konferencyjnych Airport Hotel Okęcie w Warszawie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl