Blisko 15 lat, czyli od HOLO do HOLO Group
Holo w tym roku obchodzi 15. urodziny. Jak wyglądała droga od niewielkiej, jednak pełnej kreatywnych pomysłów agencji eventowej, do rozpoznawalnej grupy marketingowej zatrudniającej ponad 90 specjalistów z obszarów strategii, kreacji, event marketingu, designu, produkcji oraz digitalu? Zapytaliśmy o to samych założycieli!
Od deskorolki do hologramów
Piotr Wójtowicz i Jakub Pawlak to znajomi z przysłowiowej szkolnej ławki, choć w tym przypadku znają się bardziej z deskorolki, od której wszystko się zaczęło. Na początku fascynowały ich innowacje w kontekście świata reklamy oraz eventów. Jakub doświadczenie zdobywał w branży HoReCa jako współwłaściciel kilkunastu restauracji, kawiarni i klubu muzycznego. Piotr rozwijał się w obszarze OOH, w szczególności w reklamie wielkoformatowej. Piotr i Jakub poznali się z Łukaszem Krolskim w 2008 roku, kiedy Łukasz był założycielem firmy wprowadzającej ekrany holograficzne na polski rynek. Wspólnie wpadli na pomysł wykorzystania ekranów w kampanii wizerunkowej dla marki Plus. Po udanej współpracy połączyli swoje siły i założyli spółkę specjalizującą się w eventach z wykorzystaniem potencjału holograficznej technologii.
Założyciele HOLO Group. Od lewej: Piotr Wójtowicz, Jakub Pawlak, Łukasz Krolski
Nowoczesne rozwiązania, zwłaszcza w obszarze realizacji wizualnych, takich jak multimedialne ekrany czy sceniczne oświetlenie, są wpisane w DNA HOLO.
Pierwszym dużym projektem był event dla PKP PLK z okazji otwarcia wiaduktu w Bolesławcu w 2009 roku, który zgromadził kilkanaście tysięcy widzów.
– Zjawiskowy pokaz przedwojennych parowozów był nie lada wyzwaniem, ponieważ wymagał synchronizacji pociągów z multimediami, muzyką, światłem oraz pirotechniką – wspomina z sentymentem Piotr Wójtowicz.
Kierunek: eventy i zintegrowane kampanie
Idąc za ciosem, agencja szybko zaczęła rosnąć w siłę i pozyskiwać nowych klientów, takich jak Bacardi-Martini czy sieć aptek DOZ S.A. Współpraca z DOZ SA rozpoczęła się od organizacji wewnętrznych eventów firmowych i trwa do dzisiaj. Ostatnio HOLO zorganizowało dla nich już dziesiąte i zarazem jubileuszowe największe forum farmaceutyczne w Polsce. W przypadku Bacardi-Martini początkowe działania obejmowały projekty ściśle kreatywne, by płynnie przejść w organizowanie eventów oraz produkcję materiałów POS.
– Przełomowym momentem w rozwoju firmy było z pewnością zorganizowanie kompleksowej kampanii dla m.st. Warszawy, związanej z wypromowaniem UEFA Euro 2012 – twierdzi Łukasz Krolski. Był to m.in. konkurs „Maźnij mnie” – aktywacja skierowana do mieszkańców stolicy, obejmująca działania w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych. Jej zwieńczeniem był rodzinny piknik sportowy, zakończony widowiskiem świetlnym z udziałem barek wodnych, zabytkowych polskich parowozów i gościem specjalnym – Robertem Lewandowskim.
Kompleksowe podejście i system wartości
– Od samego początku zależało nam na pokazaniu naszym klientom, że jesteśmy w stanie obsłużyć ich kompleksowo, na bardzo wysokim poziomie. Nieustannie podnosiliśmy swoje kompetencje w kreacji i produkcji materiałów POS, designie oraz działaniach online – podsumował Łukasz Krolski – a osobiste zaangażowanie pomogło nam zbudować z klientami trwałe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu.
Wartości, które stanowią fundament HOLO, to odwaga w podejmowaniu nowych wyzwań, wzajemny szacunek, lojalność, determinacja i swoboda w pracy na co dzień. Firma naprawdę troszczy się o swoich pracowników, co dało się zauważyć podczas wybuchu pandemii.
– Pomimo trudnych pierwszych miesięcy, postanowiliśmy zachować nasz zespół i szukać rozwiązań, które nie wymagałyby redukcji etatów – mówi Jakub Pawlak. Podkreślił też, że dzięki szerokim kompetencjom ekspertów, firma nie tylko przetrwała, ale także odniosła sukces, biorąc aktywny udział w przetargach i zdobywając nowych klientów, co przełożyło się na trzykrotny wzrost liczby pracowników po zakończeniu pandemii.
Od Agencji HOLO do HOLO Group
Decyzja o przekształceniu Agencji HOLO w HOLO Group była naturalną konsekwencją szybkiego, wielokierunkowego rozwoju firmy, który przyczynił się do wyodrębnienia samodzielnych zespołów o wysokim poziomie specjalizacji. HOLO Group łączy obecnie cztery agencje o różnych, wzajemnie uzupełniających się kompetencjach: agencję eventową HOLO, agencję digital marketingu 360 Iskry Digital, studio produkcji kreatywnej Picture Perfect oraz Warren’s – producenta materiałów POS z hubem produkcyjnym w Łodzi. Celem powstania grupy, oprócz nieustannego podnoszenia poziomu eksperckości, było również usprawnienie procesów, które są odrębne dla każdego z wymienionych wyżej obszarów kompetencji.
Obecnie HOLO Group jest w trakcie budowania rozpoznawalności każdej z tych marek na rynku, przy jednoczesnym zachowaniu swobody i partnerskich relacji w zespole, przy stale rozrastającej się strukturze. – Rok 2022 zamknęliśmy z obrotami na poziomie 40 mln PLN, nasze działania zrealizowaliśmy na 18 rynkach na terenie Europy. W 2023 postawiliśmy na optymalizację i dopracowanie procesów wewnętrznych, żeby jeszcze wyżej podnieść efektywność pracy poszczególnych podmiotów w grupie – podsumowuje Jakub Pawlak – jednak nie stoimy w miejscu i stale zwiększamy jakość naszych usług oraz rozwijamy swoje kompetencje. Dlatego spodziewajcie się, że w najbliższym czasie będzie o nas głośno.
HOLO zadebiutowało na rynku w 2009 roku jako agencja eventowa pełna kreatywnych pomysłów. Obecnie składa się z ponad 90 specjalistów z obszaru konceptów strategicznych i kreacji, event marketingu, designu, produkcji oraz digitalu. Podejście HOLO do marketingu opiera się na połączeniu strategii i wyobraźni oraz dostrzeżeniu potencjału każdej marki i wykorzystaniu go. Dzięki temu tworzy kampanie, wydarzenia i projekty, które skutecznie przyciągają uwagę konsumentów i zapadają im w pamięci na lata. Obecnie firma posiada dwa biura, w Warszawie i Łodzi oraz dwa zakłady produkcyjne na terenie aglomeracji łódzkiej. W ramach umów ramowych obsługuje m.in. takich klientów jak: Coca Cola, Brown Forman, Kompania Piwowarska, Panattoni Europe, DOZ S.A, TCL Europe, Rémy Cointreau i Carrefour.
hologroup.eu
ARTYKUŁ PARTNERA