Jaka jest kondycja event marketingu? Jaki wpływ na event marketing ma ESG?
Raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” odpowie m.in. na pytania dotyczące postrzegania i stosowania przez klientów event marketingu w 2023 roku, ich planów w roku 2024 oraz wpływu zagadnień z obszaru ESG na działania event marketingowe. Premiera raportu podczas Forum Branży Eventowej.
Raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” to podsumowanie kolejnego badania przeprowadzonego instytut badawczy IQS i MeetingPlanner.pl we współpracy z agencjami eventowymi. Po raz trzeci postanowiliśmy sprawdzić kondycję event marketingu oraz zdefiniować charakterystyczne dla danego roku wyzwanie w tym obszarze i zbadać, jaka jest jego percepcja wśród docelowych klientów (reprezentujących korporacje, małe i średnie przedsiębiorstwa, instytucje i stowarzyszenia).
Rok 2023 prognozowany był jako czas powrotu do organizacji spotkań i budowania doświadczeń na żywo. Na to wskazywał m.in. Raport „Event marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach”, który sprawdzał wartość narzędzi z zakresu event marketingu w czasie kryzysu (pandemia, inflacja, wybuch wojny w Ukrainie). Klienci biorący wówczas udział w badaniu jednoznacznie wskazali, że w czasach niepewnych nie warto rezygnować z działań event marketingowych – są one niezbędne i skuteczne w budowaniu relacji w obszarach B2B, B2E i B2C, zaznaczając jednocześnie plany związany z organizacją wydarzeń na żywo w roku 2023.
W tej edycji raportu sprawdzamy, czy wspomniane deklaracje zmieniły się w działania oraz wiele aspektów związanych z wartością wydarzeń, ich organizacją, realizacją celów biznesowych, oczekiwaniami klientów i ich oceną event marketingu. Badanie przeprowadzone przez IQS weryfikuje, jak osoby decydujące o organizacji wydarzeń i biorące w niej udział, postrzegały event marketing w analizowanym okresie i jakie są ich plany dotyczące wykorzystania tego narzędzia. Raport prezentuje również porównanie wyników badania przeprowadzonego obecnie do wyników roku 2022.
W roku 2023 jednym z kluczowych wyzwań było dostosowanie prowadzonych przez firmy działań do wytycznych w obszarze ESG (environmental, social, corporate governance). Dotyczy to także sektora event marketingu. W tej edycji raportu głównym zagadnieniem jest wpływ zrównoważonego rozwoju na organizację spotkań i wydarzeń i określenie znaczenia ESG w event marketingu. Założeniem autorów jest sprawdzenie, jakie działania w tym zakresie podejmują już klienci, co jest dla nich ważne, a także jak w tej sytuacji będą kształtowały się ich oczekiwania względem agencji event marketingowych.
Wyniki badania zostaną zaprezentowane i omówione podczas Forum Branży Eventowej (10 stycznia, godz. 15, Expo XXI Warszawa). W sesji poświęconej raportowi udział wezmą: Wojciech Cłapiński (wiceprezes zarządu El Padre), Dominik Górka (założyciel i dyrektor kreatywny, Live Age), Rafał Kupidura (prezes IF Nation Group / Imagine Nation), Krzysztof Paradowski (dyrektor kreatywny, wiceprezes zarządu BluExperience), Katarzyna Piwowar (head of Creative, KDK Events), Katarzyna Pypla (senior creative & CSR manager, endorfina events), Anna Ufnal (event production director, Plej) oraz Magdalena Kondas (redaktorka naczelna, MeetingPlanner.pl – moderatorka).
W publikacji „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” znajdują się również studia przypadków – przykłady wydarzeń, które w różnych aspektach i na różnych poziomach organizacji eventu odpowiadają na wyzwania związane z ESG. Przedstawiciele agencji eventowych w komentarzach analizują kluczowe zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju w event marketingu, z perspektywy współpracy z klientem, swojej działalności i możliwości, jakie daje w tym obszarze organizacja spotkań.
Publikacja została opracowana przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: BluExperience, El Padre, endorfina events, Imagine Nation, KDK Events, Live Age oraz Plej. „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” to trzeci raport poświęcony kondycji event marketingu. Poprzednio ukazały się: „Event marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach”, „Digital Event. Wydarzenia i spotkania online 2020/2021. Analiza, prognoza, benchmarki”.
Pełną wersję raportu będzie można m.in. pobrać, odwiedzając strefę MeetingPlanner.pl podczas Forum Branży Eventowej.