Jaka jest kondycja event marketingu? Jaki wpływ na event marketing ma ESG?

Raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” odpowie m.in. na pytania dotyczące postrzegania i stosowania przez klientów event marketingu w 2023 roku, ich planów w roku 2024 oraz wpływu zagadnień z obszaru ESG na działania event marketingowe. Premiera raportu podczas Forum Branży Eventowej.
 
Raport „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” to podsumowanie kolejnego badania przeprowadzonego instytut badawczy IQS i MeetingPlanner.pl we współpracy z agencjami eventowymi. Po raz trzeci postanowiliśmy sprawdzić kondycję event marketingu oraz zdefiniować charakterystyczne dla danego roku wyzwanie w tym obszarze i zbadać, jaka jest jego percepcja wśród docelowych klientów (reprezentujących korporacje, małe i średnie przedsiębiorstwa, instytucje i stowarzyszenia).
 
Rok 2023 prognozowany był jako czas powrotu do organizacji spotkań i budowania doświadczeń na żywo. Na to wskazywał m.in. Raport „Event marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach”, który sprawdzał wartość narzędzi z zakresu event marketingu w czasie kryzysu (pandemia, inflacja, wybuch wojny w Ukrainie). Klienci biorący wówczas udział w badaniu jednoznacznie wskazali, że w czasach niepewnych nie warto rezygnować z działań event marketingowych – są one niezbędne i skuteczne w budowaniu relacji w obszarach B2B, B2E i B2C, zaznaczając jednocześnie plany związany z organizacją wydarzeń na żywo w roku 2023.
 
W tej edycji raportu sprawdzamy, czy wspomniane deklaracje zmieniły się w działania oraz wiele aspektów związanych z wartością wydarzeń, ich organizacją, realizacją celów biznesowych, oczekiwaniami klientów i ich oceną event marketingu. Badanie przeprowadzone przez IQS weryfikuje, jak osoby decydujące o organizacji wydarzeń i biorące w niej udział, postrzegały event marketing w analizowanym okresie i jakie są ich plany dotyczące wykorzystania tego narzędzia. Raport prezentuje również porównanie wyników badania przeprowadzonego obecnie do wyników roku 2022.
 
W roku 2023 jednym z kluczowych wyzwań było dostosowanie prowadzonych przez firmy działań do wytycznych w obszarze ESG (environmental, social, corporate governance). Dotyczy to także sektora event marketingu. W tej edycji raportu głównym zagadnieniem jest wpływ zrównoważonego rozwoju na organizację spotkań i wydarzeń i określenie znaczenia ESG w event marketingu. Założeniem autorów jest sprawdzenie, jakie działania w tym zakresie podejmują już klienci, co jest dla nich ważne, a także jak w tej sytuacji będą kształtowały się ich oczekiwania względem agencji event marketingowych.
 
Wyniki badania zostaną zaprezentowane i omówione podczas Forum Branży Eventowej (10 stycznia, godz. 15, Expo XXI Warszawa). W sesji poświęconej raportowi udział wezmą: Wojciech Cłapiński (wiceprezes zarządu El Padre), Dominik Górka (założyciel i dyrektor kreatywny, Live Age), Rafał Kupidura (prezes IF Nation Group / Imagine Nation), Krzysztof Paradowski (dyrektor kreatywny, wiceprezes zarządu BluExperience), Katarzyna Piwowar (head of Creative, KDK Events), Katarzyna Pypla (senior creative & CSR manager, endorfina events), Anna Ufnal (event production director, Plej) oraz Magdalena Kondas (redaktorka naczelna, MeetingPlanner.pl – moderatorka).
 
W publikacji „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” znajdują się również studia przypadków – przykłady wydarzeń, które w różnych aspektach i na różnych poziomach organizacji eventu odpowiadają na wyzwania związane z ESG. Przedstawiciele agencji eventowych w komentarzach analizują kluczowe zagadnienia dotyczące zrównoważonego rozwoju w event marketingu, z perspektywy współpracy z klientem, swojej działalności i możliwości, jakie daje w tym obszarze organizacja spotkań.
 
Publikacja została opracowana przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: BluExperience, El Padre, endorfina events, Imagine Nation, KDK Events, Live Age oraz Plej. „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” to trzeci raport poświęcony kondycji event marketingu. Poprzednio ukazały się: „Event marketing 2022/2023. Wyzwania przemysłu spotkań i wydarzeń w niepewnych czasach”, „Digital Event. Wydarzenia i spotkania online 2020/2021. Analiza, prognoza, benchmarki”.
 
Pełną wersję raportu będzie można m.in. pobrać, odwiedzając strefę MeetingPlanner.pl podczas Forum Branży Eventowej.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl