Grzegorz Kuć: Po raz kolejny zamknęliśmy rok z satysfakcją
Poprzedni rok to kolejny z rzędu rok dynamicznego rozwoju. Znów zwiększyliśmy obroty, po raz kolejny zanotowaliśmy duży progres w liczbie zrealizowanych projektów. Grzegorz Kuć, business partner Ten Team, która znalazła się w Top 10 Agencji w jedenastej edycji MP Power Awards®, podsumowuje ostatni rok w branży i w działalności swojej firmy oraz wskazuje trendy 2024.
Najważniejsze zjawiska 2023
Po pierwsze – nasi klienci… młodnieją. Coraz częściej po stronie klienta do głosu dochodzi pokolenie Z, które funkcjonuje na co dzień w zupełnie inny sposób niż pokolenie X. Inaczej żyje, inaczej odczuwa, ma inny gust i inne oczekiwania, a jednocześnie decyduje o budżetach na działania. Wyzwaniem jest zapewnienie po stronie agencji partnera do dyskusji, rozumiejącego potrzeby klienta, rozmawiającego z nim tym samym językiem, odpowiadającego szybko na najbardziej specyficzne potrzeby klientów. Między innymi dlatego odmłodziliśmy i zmieniliśmy zespół, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów.
Po drugie – sztuczna inteligencja. Z dużą uwagą obserwujemy jej rozwój i implementujemy rozwiązania AI, jednocześnie głęboko wierząc, że nic nie zastąpi solidnej pracy kreatywnej, bazującej na wartościowych insightach, analizie i po prostu ciężkiej pracy. Mamy wrażenie, że duża część firm w naszej branży traktuje AI jak drogę na skróty – my chcemy wykorzystywać AI tam, gdzie jest ona niezbędna lub tam, gdzie przynosi obu stronom współpracy wyraźną przewagę. Ponadto – eventy to emocje. Budowanie relacji z klientami to emocje. Żadne rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją nie zastąpią emocji, a o to w tej branży chodzi.
Po trzecie – nieprzewidywalność rynku. Dlatego budowaliśmy zespół w oparciu o różne kompetencje i doświadczenia, a także rozbudowujemy kompetencje agencyjne o kolejne obszary, uzupełniające i rozszerzające kompetencje stricte eventowe.
Najważniejsze trendy roku 2024
A co przewidujemy na 2024? Na pewno to będzie wymagający rok. Doświadczenia poprzedniego roku pokazują, że sytuacja geopolityczna, gospodarcza (inflacja, podatki) nieprzewidywalność, jeśli chodzi o ciągłe zmiany w stosunku do przedsiębiorców na pewno będzie wpływać na całą branżę jak i na pojedyncze podmioty. Tylko agencje rozwijające się, a przede wszystkim elastyczne, zdolne w szybki sposób reagować na zmieniającą się sytuację i nieoczekiwane zwroty akcji zakończą rok 2024 z sukcesem.
Ten Team w 2023
Początek nowego roku to zawsze czas spojrzenia z dystansu na poprzedni rok. To fajne uczucie spojrzeć na niego z uśmiechem i satysfakcją. Po raz kolejny zresztą.
Poprzedni rok to kolejny z rzędu rok dynamicznego rozwoju. Znów zwiększyliśmy obroty, po raz kolejny zanotowaliśmy duży progres w liczbie zrealizowanych projektów. Dobrze mieć poczucie, że 2023 rok to kolejne umowy ramowe z dużymi klientami (w sumie już 6 „ramówek”). To także kolejny wzrost zatrudnienia (myślimy powoli o zmianie nazwy, bo 10Team już dawno wykroczył poza 10-osobowy team:)) i konsekwencja w zarządzaniu rozrastającą się organizacją. To również duża satysfakcja wiedzieć, że klienci traktują 10Team jako merytorycznego, kreatywnego partnera, dla którego nie ma rzeczy niemożliwych i ufają nam. Widzimy to w poszerzającej się bazie klientów, oraz w tym, że klienci zostają z nami na dłużej.
Cieszy mnie, że 10Team staje się partnerem dla coraz większych i bardziej wymagających marek. Zmiany w dziale kreacji, sposobie jej funkcjonowania a także jej roli w strukturze firmy sprawiła, że duzi rynkowi gracze chcą grać z naszym zespołem na co dzień, bo wiedza, że dostaną jakość i serwis na wysokim poziomie, a jednocześnie nie będą kolejnym checkboxem na liście klientów. To poniekąd odpowiedź na trendy, które zaobserwowaliśmy w ubiegłym roku.
Zespół agencji Ten Team
Ten Team (10Team) nie jest zwykłą agencją eventową – to kreatywna strefa, w której marzenia naszych klientów stają się rzeczywistością. To – z roku na rok coraz większa – grupa pasjonatów, dla których organizacja wydarzeń to sztuka tworzenia niezapomnianych przeżyć. 10Team nie ogranicza się do schematu – zamiast tego tworzy wydarzenia, które są prawdziwymi dziełami sztuki. Agencja ma w portfolio zarówno spektakularne eventy korporacyjne, spotkania firmowe, gale czy launche produktów i usług, jak również epickie wydarzenia multimedialne. Wśród klientów agencji znajdziemy takie marki jak Samsung, Castorama, Maspex, Panattoni, Henkel, Avia, Syngenta czy Netcompany.