ICCAUni: Nowa Inicjatywa ICCA wspierająca środowisko akademickie
Podczas tegorocznych targów IMEX we Frankfurcie Międzynarodowe Stowarzyszenie Kongresów i Konwencji (ICCA) zaprezentowało nowatorską inicjatywę mającą na celu zbliżenie środowiska akademickiego z branżą wydarzeń biznesowych: ICCAUni. Pisze Anna Górska, wiceprezes Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce (SKKP) ds. współpracy międzynarodowej, w cyklu „Okiem esparta SKKP”.
Dzięki specjalnym warunkom członkostwa dla uczelni wyższych, projekt ten zakłada utworzenie globalnej sieci pedagogów i doradców zawodowych na uniwersytetach oraz platformy umożliwiającej studentom poznanie dynamicznego sektora międzynarodowych wydarzeń biznesowych.
Inicjatywa ICCAUni opiera się na trzech kluczowych filarach:
- Udostępnianie danych: Współpraca przy projektach badawczych, dzielenie się spostrzeżeniami i przyczynianie się do rozwoju branży wydarzeń.
- Mentoring i edukacja: Rozwój relacji mentorskich, zapewnianie zasobów edukacyjnych i kształtowanie przyszłych liderów branży.
- Tworzenie sieci i współpraca: Budowanie globalnej sieci środowisk akademickich, specjalistów z branży i studentów w celu realizacji wspólnych inicjatyw.
ICCAUni oferuje wyjątkowe możliwości członkostwa dla uczelni wyższych, co wiąże się z licznymi korzyściami. Dzięki tej inicjatywie uczelnie zyskają większą rozpoznawalność jako kluczowi gracze w kształtowaniu przyszłości branży wydarzeń. Projekt umożliwia również zaangażowanie się w wpływowe projekty badawcze, wniesienie wkładu do bazy wiedzy branżowej oraz nawiązanie globalnej współpracy z instytucjami o podobnych poglądach.
Dla ICCA kluczowe jest znajdowanie nowych talentów, które będą siłą napędową branży. Spojrzenie na branżę z perspektywy młodych profesjonalistów zawsze było istotne, czego dowodem jest dynamicznie działająca ICCA Future Leaders Council, grupa wybierana co dwa lata spośród młodych ludzi z firm członkowskich. Środowisko akademickie będzie mogło wskazać branżę wydarzeń biznesowych jako realną ścieżkę kariery dla studentów, co przyniesie korzyści zarówno branży, jak i młodym profesjonalistom, którzy wniosą świeże spojrzenie i nieograniczony entuzjazm.
Inicjatywa ICCAUni stanowi również ogromną szansę dla polskich uczelni i studentów. Z danych Mediahub przedstawionych w raporcie „Generacja Z – rzeczywistość młodych w kontrze do utrwalonych stereotypów” wynika, że pokolenie Z (osoby urodzone w latach 1995-2010) to ponad 5,8 miliona osób, co stanowi 15,4 proc. populacji Polski. Wśród tego pokolenia aż 65 proc. czuje się zagubionych i niezdolnych do podjęcia decyzji dotyczących swojej przyszłości zawodowej, a co druga osoba odczuwa niespełnione ambicje. Wielu młodych ludzi nie ma wsparcia w najbliższym otoczeniu, dlatego programy wspierające ich rozwój zawodowy są niezwykle ważne.
Dostęp do doradztwa kariery, staży, praktyk zawodowych oraz programów mentorskich i networkingowych może znacząco wpłynąć na pewność siebie młodych ludzi i ich umiejętność podejmowania decyzji dotyczących przyszłości. Świadomość dostępu do szerokiego wachlarza możliwości rozwoju oraz wsparcia może również zmniejszyć poziom stresu i niepewności związanej z przyszłością zawodową.
Uczelnie powinny aktywnie inwestować w rozwój takich programów, które będą wspierać studentów na każdym etapie ich edukacji i kariery. To nie tylko pomoże w rozwoju młodych ludzi, ale także przyczyni się do budowania silnej, innowacyjnej gospodarki opartej na wiedzy i kompetencjach nowej generacji specjalistów.
ICCAUni to nowa, innowacyjna inicjatywa, która ma potencjał, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki akademia i branża wydarzeń biznesowych współpracują i kształtują przyszłość. Dla polskich uczelni i studentów jest to wyjątkowa szansa na rozwój, zdobycie doświadczenia i realizację swoich ambicji zawodowych w dynamicznie rozwijającej się branży.
Źródło: https://www.iccaworld.org/
Autor: Anna Górska, członek zarządu ICCA, wiceprezes Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce (SKKP) ds. współpracy międzynarodowej
Cykl: Okiem eksperta SKKP
Członkowie Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce poruszą kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem i rozwojem przemysłu spotkań, w szczególności rynkiem konferencji w Polsce i na świecie. W opracowaniach pojawią się m.in. aspekty prawne, porady, omówienie problemów i wyzwań, inspiracje.