Agnieszka Falana: Przyszłość eventów, czyli jak AI przekształca nasze podejście do organizacji wydarzeń
Z każdym dniem nowoczesne technologie stają się coraz bardziej zakorzenione w naszym życiu. Od codziennych czynności, przez rozrywkę i naukę, po zawodowe działania. Z reguły mają one służyć człowiekowi, wznosić go na wyższy poziom i ułatwiać funkcjonowanie w świecie. „W organizacji wydarzeń technologia często ma spełniać jeszcze jeden ważny warunek: kreować „efekt wow”. Dlatego, kiedy otrzymaliśmy brief na zorganizowanie „COMMERCIAL CONFERENCE 2024” dla marki Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, wiedzieliśmy, że zastosowanie najnowszych narzędzi z zakresu sztucznej inteligencji da nam przestrzeń do stworzenia świeżej i zaskakującej konferencji dla ponad 1000 pracowników”, pisze Agnieszka Falana, Project Managerka w agencji Imagine Nation.
Kreatywne zastosowanie sztucznej inteligencji
Zamysły zamieniliśmy w czyny, a event otworzyło video-intro konferencyjne w całości wygenerowane przy użyciu AI. Materiał przeniósł uczestników w kosmos i przyszłość, a pośród postaci występujących w intro pojawiły się twarze prawdziwych osób, pracujących na co dzień w organizacji. Stworzenie tego typu materiału narzędziami dostępnymi przed rewolucją AI kosztowałoby nas kilkadziesiąt tysięcy złotych i co najmniej miesiąc pracy wielu specjalistów z różnych dziedzin: od scenariusza, przez lektora, aż po żmudną animację 3D. Dzięki AI zaoszczędziliśmy budżet klienta, czas i w kilka dni uzyskaliśmy imponujący efekt.
Nasz klient był niezwykle otwarty i sam generował ciekawe pomysły. Dzięki temu wymagające w odbiorze prezentacje pełne danych zostały urozmaicone avatarami prawdziwych pracowników, które dodały im nieco przymrużenia oka. Przenoszenie uczestników konferencji do nowych wirtualnych przestrzeni, zaskakiwanie efektami i elementami prezentacji sprawiło, że uczestnicy konferencji byli ciekawi, co jeszcze ich czeka.
– Korzystając z rozwiązań AI możemy niesamowicie przyśpieszyć produkcję filmową. Generowanie teł, całych scen, awatarów, dźwięków, prawie „ludzkich” głosów i muzyki zajmuje teraz dosłownie ułamek czasu, który poświęcaliśmy na podobne realizacje jeszcze rok temu. Oczywiście pozostaje jeszcze wiele niedociągnięć, które musimy poprawiać „w starym – sprzed roku – stylu”, ale wszystkie te narzędzia są usprawniane dosłownie z realizacji na realizację. Branża filmowa przechodzi właśnie jedną z największych rewolucji w historii. Prawdopodobnie większą niż przejście z systemów PAL na HD i 4K. A to ma wpływ na wszystkie branże powiązane i pozwala teraz nie marzyć o jakimś wideo, tylko po prostu je kreatywnie tworzyć – mówi Martinez Swystun, Film Director.
Nauka i rozwój
Ta realizacja okazała się dla nas prawdziwym game changerem. Pierwszy raz w tak szerokim spektrum zdecydowaliśmy się na wykorzystanie AI w projekcie. Podczas pracy poznaliśmy zalety, wady i ograniczenia konkretnych narzędzi. Zaprojektowaliśmy własną ścieżkę wykonywania działań, by uzyskać najlepszy możliwy efekt. W końcu udało nam się uzyskać świeże spojrzenie na realizacje, które wcześniej były skrojone na mniejszy budżet.
– Bez względu na to, co na dziś myślisz o tworzeniu przy pomocy Sztucznej Inteligencji, ona po prostu czeka, jak migający znaczek w Wordzie, w którym piszę te słowa. Czeka na moją i Twoją inspirację. Marketing, w tym event marketing, to opowiadanie historii i dzielenie się emocjami. Dzięki wielu narzędziom AI możemy w tej chwili jeszcze bardziej poszaleć ze swoją wyobraźnią. Jeszcze śmielsze i ciekawsze historie czekają, aby je opowiedzieć. Dotychczas ograniczał nas budżet i czas, dlatego wiele pomysłów lądowało w koszu. Ile to razy słyszałem jako kreatywny: No fajne, ale nie w tym budżecie. Sprawne użycie AI pozwala rozluźnić te ograniczenia. Mamy możliwość dodawania jeszcze więcej smaczków, wypracować nowe odsłony starych konwencji. Jeśli Klienci otworzą się na tę technologię, to eventy właśnie dostały nową, niezwykle obiecującą zabawkę. Sprawdziliśmy to w działaniu – mowi Dawid Bednarski, Creative Director Imagine Nation.
Realizacja konferencji „COMMERCIAL CONFERENCE 2024” dla Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie była dla nas nie tylko wyzwaniem, ale i ogromnym sukcesem. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji, nie tylko zrealizowaliśmy założenia klienta, ale również przekroczyliśmy oczekiwania uczestników, tworząc wydarzenie, które na długo pozostanie w ich pamięci. To doświadczenie pokazało nam, jak ogromny potencjał tkwi w nowoczesnych technologiach i jak mogą one przekształcić tradycyjne podejście do organizacji wydarzeń.
Autorka: Agnieszka Falana, Project Managerka, Imagine Nation
Agencja eventowa Imagine Nation działa na rynku od 14 lat. Stawia na najwyższą jakość obsługi klientów i kompleksowo odpowiada na potrzeby marek – od strategii, przez kreację, po złożone realizacje – zgodnie z najlepszymi standardami i wyczuciem aktualnych trendów. Stabilny i doświadczony zespół pracuje dla topowych polskich i międzynarodowych brandów. Agencja wielokrotnie nagradzana w konkursach branżowych Effie, Kreatura, Golden Arrow, MP Power Awards®, w tym aż trzykrotnie nagrodą „Kreatywny Roku Branży Eventowej”. Imagine Nation należy do Klubu Agencji Eventowych SAR, IAA oraz Pracodawcy RP.
Cykl: „Puls event marketingu z Imagine Nation”
W cyklu „Puls event marketing” eksperci z Imagine Nation będą analizować rynek event marketingu i mierzyć jego puls z różnych perspektyw, dzieląc się jednocześnie swoją wiedzą, dobrymi praktykami, praktycznymi wskazówkami i sprawdzonymi rozwiązaniami. Co miesiąc to, co najważniejsze w branży – trendy, liczby, inspiracje, eksperci.