Rola targów w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw

Firmy aktywnie uczestniczące w targach mają szansę kreować swój wizerunek jako liderów rynkowych. Targi są kluczowym narzędziem strategicznym, umożliwiającym firmom promowanie innowacji, nawiązywanie wartościowych relacji biznesowych oraz zdobywanie wiedzy o działaniach konkurencji. Pisze w cyklu „Okiem eksperta SKKP” Julia Kaźmierczak, laureatka konkursu wyróżniającego najlepsze prace licencjackie i magisterskie „Przemysł Spotkań na 5!” organizowanego przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce.
 
Firmy, które chcą przetrwać na rynku, muszą stawiać sobie jasne cele i działać z długoterminową perspektywą. Takie podejście sprzyja identyfikacji unikalnych źródeł przewagi oraz pozwala odróżnić się od konkurencji, co stanowi fundament sukcesu w obecnych warunkach rynkowych. Jednym ze stosowanych w tym celu narzędzi marketingowych są targi, które odgrywają kluczową rolę w rozwoju przedsiębiorstw. Stanowią nie tylko przestrzeń do prezentacji produktów i usług, ale także platformę do realizacji istotnych celów strategicznych i komunikacyjnych.
 
Firmy uczestniczące w targach mają wyjątkową okazję do bezpośredniego kontaktu z klientami, który sprzyja budowaniu zaufania i długotrwałych relacji biznesowych. Uczestnictwo w wydarzeniu targowym to jedna z niewielu okazji do rozmowy z tak liczną grupą interesariuszy w tak krótkim czasie. To daje podstawy do wymiany kontaktów,
budowania silnych więzi i zawierania nowych kontraktów.
 
Coraz częściej stosowany na targach marketing przeżyć pozwala angażować wszystkie zmysły zwiedzających. Jest wybierany nie bez przyczyny – takie podejście wpływa na postrzeganie marki przez uczestników i sprzyja tworzeniu wyjątkowych wspomnień związanych z prezentowanym produktem. Zastosowane technologie, narzędzia i materiały umożliwiają pełne zaangażowanie oraz wczucie się w rolę użytkownika danego stoiska. Szczególny nacisk kładziony jest na doznania dotykowe, ponieważ bezpośredni kontakt z produktem zwiększa prawdopodobieństwo jego zakupu.
 
Targi stanowią wyjątkową platformę wymiany doświadczeń – nie tylko między wystawcami a odwiedzającymi, ale także na poziomie konkurencji. Przedsiębiorstwa promują swoje innowacje i jednocześnie zdobywają cenne informacje zwrotne, które pozwalają na szybką adaptację do nowych trendów i technologii. Dyfuzja wiedzy sprawia, że już podczas trwania wydarzenia pojawiają się nowe pomysły, zastosowania i potencjalne partnerstwa biznesowe. Aby lepiej zrozumieć rolę targów w budowaniu przewagi konkurencyjnej, przeprowadzono wywiady z ekspertami branży targowej. W badaniu wzięli udział: dr Beata Kozyra, prof. dr hab. Henryk Mruk i przedstawiciele firmy Meliński Minuth - Andrzej Meliński, Krystian Majer i Anna Widźgowska. Według nich firmy aktywnie uczestniczące w targach mają szansę kreować swój wizerunek jako liderów rynkowych. Eksperci zgodnie wskazali, że targi są kluczowym narzędziem strategicznym, umożliwiającym firmom promowanie innowacji, nawiązywanie wartościowych relacji biznesowych oraz zdobywanie wiedzy o działaniach konkurencji. Poruszone wartości uczestnictwa w targach zostały przedstawione w poniższej tabeli.
 
ROLA TARGÓW WEDŁUG PRZEDSTAWICIELI BRANŻY TARGOWEJ


Autorka: Julia Kaźmierczak – laureatka konkursu „Przemysł Spotkań na 5!” Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce, wyróżniona za pracę „Rola targów w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw”. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, kierunku „Jakość i Rozwój Produktu” oraz „Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze”, gdzie powstała praca licencjacka na temat roli targów. W 2023 roku była wiceprzewodniczącą Klubu Młodzi na Targach przy Polskiej Izbie Przemysły Targowego, pracowała w dziale marketingu firmy z branży targowej – Meliński Minuth oraz jako członkini międzynarodowej organizacji studenckiej Enactus przez pięć lat organizowała konferencje na temat rozwoju kompetencji przyszłości a także integracje zespołu, konsultacje projektów, webinarium i warsztaty tematyczne oraz warsztaty dla dzieci i dorosłych na temat hydroponiki. Wolontariuszka podczas Impact '23 i '24. Interesuje się organizacją wydarzeń, podróżami i malarstwem abstrakcyjnym.

Cykl: Okiem eksperta SKKP
Członkowie Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce poruszą kluczowe kwestie związane z funkcjonowaniem i rozwojem przemysłu spotkań, w szczególności rynkiem konferencji w Polsce i na świecie. W opracowaniach pojawią się m.in. aspekty prawne, porady, omówienie problemów i wyzwań, inspiracje.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl