KTR 2024: nagrody za kreatywność wręczone
37 złotych, 79 srebrnych oraz 72 brązowych nagród zostało wręczonych w konkursie kreatywności KTR 2024. Agencją Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał Netflix.
9 września, podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Ponad 100-osobowe jury oceniało w tym roku 1234 zgłoszenia spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze prace w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, Charity oraz For Culture.
Nagrody otrzymali:
- Communication of the Year otrzymała platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
- Entertainment of the Year otrzymała kampania „Influenserzy (BA!)ROKU” stworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netflix.
- Design of the Year otrzymał „Vincent musi umrzeć” plakat zaprojektowany dla Velvet Spoon przez Patryka Hardzieja.
- Technology of the Year przyznano kampanii „PRYMUS” stworzonej przez 180heartbeats + Jung v. Matt dla Zwolnieni z Teorii.
- Charity of the Year przyznano kampanii „Cicho już byłyśmy” stworzonej przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód.
- Craft of the Year – „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores.
- Culture of the Year otrzymało Studio Otwarte za projekt „Teatr Ludowy” stworzony dla Teatru.
– Kreatywność jest źródłem energii. Widać ją w tegorocznym poziomie prac, zaangażowaniu jurorów i ich werdyktach. Termin zgłoszeń był o dwa miesiące krótszy a padła rekordowa liczba zgłoszeń – 1234. Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów. Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria – For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność – podsumowuje Maciej Twardowski (Ogilvy), przewodniczący zarządu KTR.
W tym roku po raz kolejny Zarząd KTR przyznał nagrodę Hall of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Tomasz Bagiński, Piotr Sikora, Jarosław Sawko z Platige Image oraz Maciej Marasek z 2012 Agency.
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Reklamodawcą roku ogłoszono Netflix, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Vein Postproduction – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Nagrody i nominacje projektów eventowych
- Srebro: Rekordowy koncert Dawida Podsiadło na PGE Narodowym! w formule 360*, East Eventz, Muzk Management (kategoria: Entertainment, Culture, Events)
- Brąz: Zimę najlepiej spędzać razem, DDB Warszawa, McDonald's Polska (kategoria: Communication, Out of Home, Event)
- Brąz: Witcher Fest, Gong, Netflix Polska (kategoria: Entertainment, Branded Entertainment, Branded Events)
- Nominacja: Spektakl Audiowizualny Beksiński.Live, Endorfina Events, L2L - Live 2 Listen (kategoria: Entertainment, Culture, Events)
- Nominacja: Edge of Style, 180heartbeats + Jung V. Matt, Converse kategoria: Communication, Out Of Home, Event)
- Nominacja: The Quest of the White Wolf, MSL Group, Procter&Gamble|Netflix (kategoria: Communication, Out of Home, Event)
- Nominacja: Disney100: Magiczna Księga, The Walt Disney Company Polska, The Walt Disney Company (kategoria: Entertainment, Branded Entertainment, Branded Events)
Ranking reklamodawców w konkursie KTR 2024
Reklamodawca Roku
1. Netflix (107 pkt.)
2. Bank BNP Paribas (68,5 pkt.)
3. YES (49,5 pkt.)
4. Mastercard (48 pkt.)
5. McDonald's (46 pkt.)
Ranking agencji w konkursie KTR 2024
Agencja Komunikacyjna Roku
1. DDB Warszawa (110 pkt.)
2. 180heartbeats + Jung V. Matt (105,5 pkt.)
3. Havas Creative Network (83,5 pkt.)
4. Publicis Worldwide Polska (68,5 pkt.)
5. Altavia Kamikaze + K2 (50 pkt.)
5. Gong (50 pkt.)
Studio Projektowe Roku
1. Patryk Hardziej (45 pkt.)
2. Studio Otwarte (35 pkt.)
3. Podpunkt (25 pkt.)
Dom Produkcyjny Roku
1. Papaya Films (121,5 pkt.)
2. Dobro (25 pkt.)
3. F25 (23 pkt.)
Studio Postprodukcyjne Roku
1. VEIN Postproduction (26 pkt.)
2. Platige Image (25,5 pkt.)
3. MassiveMusic (16 pkt.)
Organizatorzy konkursu to SAR, KTR i Cannes Lions. Partnerzy: Upright Music, DCODE MEDIA Powered by Shutterstock. Za organizację gali, która odbyła się 9 września w Teatrze Nowym w Warszawie, odpowiadała agencja IDFX.