Ranking MMP: Live Age agencją eventową roku

Zespół Live Age - Agencji Eventowej Roku 2024 wg Media & Marketing Polska
Na zdjęciu: Zespół Live Age - Agencji Eventowej Roku 2024 wg Media & Marketing Polska

W rankingu „Agencje eventowe 2024”, przygotowanym przez Media & Marketing Polska (MMP) i Minds & Roses, agencją roku została Live Age, a wyróżnienia przyznano agencjom – Creative Brand Stories, El Padre, Endorfina Events.
 
„Agencje Eventowe 2024” to dziesiąta edycja rankingu przygotowana przez Media & Marketing Polska, który powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Minds & Roses. Ocenie poddano w nim 24 agencje. Pod uwagę brane były kluczowe projekty, działania biznesowe oraz wskazania klientów.
 
Zwycięska agencja – Live Age w 2023 r. nie tylko zdobyła nowych klientów (jak InPost, Olx, Symfonia, PayPo, Unitra), ale również utrzymała długotrwałe współprace z takimi markami jak Microsoft i Ringier Axel Springer Polska. Wśród istotnych projektów agencji były m.in. Microsoft Build AI Day (jedno z jednych z największych wydarzeń technologicznych w Polsce), druga edycja Baselinker Expo (wydarzenie sekora e-commerce), InPost EduStrefy Droga do Green City (co jest [rzykładem zaangażowania agencji w projekty związane z odpowiedzialnością społeczną i dostępnością).

W 2023 r. agencja zanotowała wzrost obrotów o 54 proc., osiągając 20,2 mln zł, co potwierdza jej dynamiczny rozwój. Jak czytamy w MMP, wzrost zysku netto o 280 proc., do 2,23 mln zł, wynika z efektywnego zarządzania projektami oraz doskonałej jakości usług, co zostało dostrzeżone przez rynek.
Live Age zdobyła wiele nagród, w tym TOP 3 agencji eventowych w Polsce według MP Power Awards oraz srebro w międzynarodowych konkursach Eventex.
Agencja nieustannie rozwija swoje kompetencje, w tym w obszarze employer brandingu i event marketingu jest też aktywnym uczestnikiem inicjatyw branżowych – m.in. działa w międzynarodowym stowarzyszeniu BEIC.
Większość wyników Live Age w badaniu satysfakcji klientów znajduje się powyżej średniej dla wszystkich badanych agencji. Wyróżnia się m.in. rozumieniem nowych mediów i stosowaniem nowych technologii w realizacji eventów. Klienci bardzo wysoko ocenili zadowolenie ze współpracy z agencją, przestrzeganie zasad etyki zawodowej, docenili dobrą opinię agencji wśród branży – w tych obszrach agencja otrzymała maksymalne noty.

Wyróżnienie i tytuł „Eksperci experiential marketingu” otrzymała agencja Creative Brand Stories. Agencja powstała z połączenia trzech firm o komplementarnych specjalizacjach: Bossa Nova Events (event marketing), Box of Stories (kreatywne wysyłki) i Eco Stories (ekologiczne wydarzenia). Takie podejście, jak czytamy w MMP pozwala dostarczać klientom zróżnicowane, ale spójne strategicznie rozwiązania w obszarze experiential marketingu.

Wśród najważniejszych realizacji agencji są Herbalife Extravaganza, świąteczne miasteczko dla Homla czy strefy festiwalowe dla marki Tiger. Agencja pozyskała takich klientów jak m.in. ABB, Philip Morris International czy Kappahl.
Dynamiczny rozwój agencji w ostatnich latach potwierdzają wyniki finansowe. Jak czytamy w MMP, wzrost przychodów o 70 proc. w 2023 r., do 6,43 mln zł, oraz zysk netto na poziomie ponad 76 tys. zł (wzrost o 33 proc.) świadczą o skuteczności strategii biznesowej.
Wyniki Creative Brand Stories w badaniu satysfakcji klientów są zbliżone do średniej dla wszystkich przebadanych agencji. Klienci przyznali maksymalne noty w kategoriach „eventy organizowane przez agencję są zgodne z oczekiwaniami” oraz „ma możliwość
organizacji kompleksowych akcji eventowych na terenie całego kraju”.
 
Wyróżnienie i tytuł „Długodystansowe zaufanie” otrzymała lider ubiegłorocznego – El Padre. Jak czytamy w MMP, agencja w ostatnim roku nie tylko potwierdziła swoją pozycję lidera w branży event marketingu, ale także znacznie ją wzmocniła. Dynamiczny rozwój agencji idzie w parze z wysoką jakością realizowanych projektów oraz zaufaniem klientów, co potwierdza fakt, że w badaniach satysfakcji El Padre uzyskała jedne z najwyższych ocen w branży.

El Padre zrealizowało wiele projektów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wśród najważniejszych realizacji są m.in. event świąteczny dla pracowników, franczyzobiorców i dostawców McDonald’s – McDonald's Christmas Party, strefę Lego – „Zabawa w Waszych rękach” oraz jubileuszowe wydarzenie Nestlé Purina – „Blisko
od 10 lat!”, II Festiwala Polskiej Żywności czy strefy festiwalowe dla Rossmanna na
największych wydarzeniach muzycznych w Polsce.
El Padre pozyskało nowych klientów, takich jak Nestlé Polska, Lego, Novo Nordisk, DHL i Frontex oraz utrzymało budżety stałych jak: Toyota Motor Poland (Lexus), Superbet czy Rossmann, co potwierdza, że firma z powodzeniem rozwija długofalowe relacje z klientami. W minionym roku agencja nie straciła żadnego budżetu.
W badaniu satysfakcji klientów większość wyników El Padre znajduje się powyżej średniej – klienci są zadowoleni ze współpracy, obsługi, produkcji i innowacyjności.

Kolejny rok z rzędu w Rankingu MMP wyróżniono agencję Endorfina Events, która w tym roku otrzymała tytuł „Wyobraźnia w innowacji”. Agencja, jak czytamy w MMP, może pochwalić się dynamicznym rozwojem oraz udanymi projektami, które umocniły jej pozycję na rynku eventowym. Utrzymała budżety kluczowych klientów, takich jak L'Oreal, McDonald's, Grupa Pracuj czy T-Mobile. Wśród jej najnowszych kontraktów są m.in. Omoda Polska, Maybelline, NY, YSL Beauty, Sephora oraz Atlas Ward. Endorfina Events z powodzeniem utrzymała wszystkie budżety po przetargach w 2023/2024, nie tracąc żadnego z dotychczasowych klientów, co – jak podkreśla MMP – jest rzadkim osiągnięciem w branży eventowej.

Jednym z kluczowych osiągnięć firmy w ostatnim czasie był spektakl audiowizualny Beksiński.Live, który zgromadził imponującą liczbę 40 tys. sprzedanych biletów. Kolejne duże projekty to m.in. Maybelline NY Music Stories (festiwal muzyczny na 10 tys. gości), premiera zapachu YSL Beauty MYSLF oraz debiut marki Omoda na polskim rynku.
Endorfina Events inwestuje także w rozwój technologii – stworzyła własny silnik eventowy oraz aplikację umożliwiającą bezpośrednią komunikację z uczestnikami wydarzeń. Agencja kontynuuje dynamiczny rozwój, czego dowodem są nowi klienci, innowacyjne projekty oraz liczne nagrody i wyróżnienia
Wyniki badania satysfakcji klientów Endorfina Events znajdują się nieco poniżej średniej dla wszystkich przebadanych agencji. Klienci jednak wysoko cenią: zrozumienie nowych mediów, stosowanie nowych technologii w realizowanych projektach i wywiązywanie się z obietnic składanych w przetargach.

Inne agencje ocenione w rankingu to 4mat, Allegro Brand Experience Agency, Argentum Event, Bespoke, Compani, Deep Gray, Fire!, Get Louder, Grupa Freundschaft, Holo, Imagine Nation, KDK Events, Madogz Events, Master Brand, Ministry of Creativity, New Look Advertising, One Multi, Plej, Proevent, Walk Events.
 
Badanie zostało przeprowadzone przez Minds & Roses metodą CAWI (online). Próbę wyjściową do badania stanowiła lista klientów zgłoszonych do badania przez poszczególne agencje (lista ta każdego roku jest aktualizowana). W obecnym badaniu próba wyjściowa wynosiła 316 kontaktów. Ankietę wypełniły 172 osoby. W rankingu opisane jest 24 agencje, ale w badaniu brały udział 22 agencje. Dwie agencje nie osiągnęły próby minimalnej. Są to: Get Louder i Master Brand.
W raporcie prezentowane są wyniki tych agencji eventowych, które osiągnęły próbę minimalną, to znaczy zostały ocenione przez minimum 5 respondentów z przynajmniej 3 różnych firm.
Nowością w tegorocznym raporcie są Certyfikaty MMP. Otrzymały je agencje, które zgodziły się na poddanie swojej działalności ocenie klientów oraz dostarczyły MMP niezbędne informacje. Niezależnie od wyników badania i pozycji w raporcie – jak zaznacza MMP – Certyfikat MMP oznacza transparentność agencji i dążenie do najwyższych standardów obsługi klienta.
 
Raport jest opracowany i wydany przez Media & Marketing Polska. Raport można zakupić tutaj >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl