Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Tugehter ma nowy zarząd
30 października odbyły się wybory do zarządu oraz komisji rewizyjnej Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (RPSiW) TUgether, podczas których wybrano nowe władze organizacji, tym samym z dniem 28 listopada zakończyła się kadencja poprzedniego zarządu. Nowy zarząd będzie odpowiedzialny za kierowanie działalnością RPSiW w latach 2024-2026.
W skład nowego zarządu weszli: JJ Singh (Zrzeszenie Agentów IATA w Polsce) – prezes (interim prezes do czerwca 2025), Paula Fanderowska (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, SKKP) – wiceprezes zarządu oraz członkowie zarządu: Mikołaj Ziółkowski (Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych, SOIAR), Łukasz Adamowicz (Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SOIT), Żaneta Berus (Stowarzyszenie Branży Eventowej, SBE), Ireneusz Węgłowski (Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, IGHP) .
Dodatkowo wybrano Komisję Rewizyjną w następującym składzie: Marcin Bachara (Stowarzyszenie Organizatorów Imprez Artystycznych i Rozrywkowych, SOIAR), Dagmara Chmielewska Stowarzyszenie Branży Eventowej, SBE), Anna Woda (Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, SKKP).
Nowo powołany zarząd będzie koncentrował się na realizacji strategii rozwoju RPSiW Tugehter oraz rozwijaniu i umacnianiu współpracy między jej członkami. Prezes J J Singh, wyraził podziękowanie za zaufanie i zapowiedział dynamiczny rozwój inicjatyw służących profesjonalizacji branży oraz jej integracji innowacyjności w dalszej działalności Rady.
Wśród kluczowych postulatów i obszarów, które nowo wybrany zarząd definiuje jako strategiczne dla rozwoju branży znajdują się:
- opracowanie fundamentów „Marki Polski” oraz stworzenie i wdrożenie strategii promocji Polski, jako marki wymagającej promocję zagraniczną, szczególnie w zakresie spotkań i wydarzeń,
- stworzenie długoletnich badań w turystyce obejmujących także obszar MICE w oparciu o dane rzeczywiste tzw. big data – brak całościowych, wiarygodnych danych ekonomicznych zaburza obraz turystyki, przemysłu spotkań i wydarzeń, nie pozwala na podejmowanie racjonalnych decyzji dotyczących rozwoju,
- stworzenie mechanizmów ułatwiających absorpcję środków unijnych przez przedsiębiorców z zakresu przemysłu spotkań i wydarzeń w związku z obserwowanym niskim wykorzystaniem dostępnych środków w tym obszarze.
- działanie na rzecz stworzenia struktur w Ministerstwie Sportu i Turystyki zajmujących się sektorem spotkań i wydarzeń jako rozwijającej się gałęzi gospodarki.
- profesjonalizacja i monitorowanie rozwoju rynku turystycznego we współpracy z organizacjami samorządu gospodarczego
Wszystkie istotne tematy będące przedmiotem dialogu z administracją publiczną oraz międzysektorowej dyskusji wciąż pozostają priorytetem i statutowym celem dla Tugehter.
„Serdeczne podziękowania kierujemy do Pana Łukasza Adamowicza oraz byłych członków zarządu za ich ogromny wkład pracy na rzecz budowania pozycji RPSiW Tugether oraz działania wspierające członków organizacji. Jego osobiste zaangażowanie oraz oddanie przyczyniły się do rozwoju i wzmocnienia naszej organizacji” – czytamy w komunikacie dotyczącym zmian w RPSiW.