Poland Convention Bureau podsumowuje udział w IBTM World 2024

Polskie stoisko narodowe na IBTM World 2024, fot. Natalia Wiśniewska
Na zdjęciu: Polskie stoisko narodowe na IBTM World 2024, fot. Natalia Wiśniewska

Podczas IBTM World 2024, które odbyły się w Barcelonie w dniach 19-21 listopada, zorganizowano 73 tys. spotkań biznesowych, co stanowi wzrost o 19 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Ponadto, odnotowano wzrost liczby odwiedzających o 10 proc., hosted buyers o 18 procc., a także ponad 2350 wystawców. Na tym tle również polscy wystawcy przyciągnęli rekordową liczbę odwiedzających stoisko narodowe – szczególną popularnością cieszyła się kawa przygotowywana z solą pochodzącą z Kopalni Soli w Wieliczce.

Były to trzy dni absolutnie emocjonujące, między innymi dlatego, że obchodziliśmy bardzo szczególną 20. rocznicę organizowania targów w Barcelonie. Jak co roku, nasza wspaniała społeczność IBTM World przyjechała z pragnieniem wiedzy i poznania nowych rozwiązań w branży i entuzjazmem do nawiązywania kontaktów, które uczynią przemysł wydarzeń na całym świecie coraz silniejszym – podsumowała Claudia Hall, dyrektor IBTM World.

W tegorocznych targach IBTM World 2024 w Barcelonie Polska zaznaczyła swoją obecność jako atrakcyjna i dynamicznie rozwijająca się destynacja MICE. Na Polskim stoisku narodowym zaprezentowało się szerokie grono partnerów, w tym przedstawiciele convention bureaux, profesjonalni organizatorzy kongresów, firmy DMC, narodowy przewoźnik, a także obiekty kongresowe i targowe. Wśród oficjalnych uczestników znaleźli się: Poznań Congress Center – Grupa MTP, Poznań Convention Bureau, Polskie Linie Lotnicze LOT, Mazurkas DMC Poland, ICE Kraków Congress Centre, JAN-POL DMC Poland, DMC Poland, Travel Projekt DMC Poland, Bespoke DMC Poland, Silesia Convention Bureau, Warsaw Convention Bureau, Mazovia Convention Bureau, Kraków Convention Bureau, Międzynarodowe Centrum Targowo-Kongresowe Expo Kraków, Gdańsk Convention Bureau, Convention Bureau – Wrocław.
Kopalnia Soli Wieliczka również wzięła udział w targach, oferując odwiedzającym atrakcje oparte na marketingu sensorycznym. Goście mieli okazję spróbować polskiej kawy z solą z Wieliczki, chilli i czekoladą przygotowywanej przez profesjonalnych baristów, co stało się jednym z naszych targowych wyróżników.

Targi były okazją do promocji Polski jako kraju, który jest nie tylko „destynacją do odkrycia”, ale również miejscem gotowym na organizację wydarzeń o najwyższych standardach. Dzięki różnorodności ofert i przemyślanej strategii marketingowej, polskie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających.
 – Tegoroczna edycja IBTM World odbywała się już po raz dwudziesty w Barcelonie, z perspektywy osoby, która uczestniczyła w tych targach dwadzieścia, piętnaście, dziesięć lat temu mogę tylko potwierdzić, iż nasza branżowa transformacja jest niesamowita. Obecnie bardzo świadomie budujemy nasz przekaz, a nasze stoisko jest chętnie odwiedzane, również przez osoby wpływowe w międzynarodowym środowisku, jak Rob Davidson, Shonali Devereaux, prowadzącą podcast New in Events IBTM czy też jak eventowy guru Julius Solaris. Spontanicznie można było też u nas spotkać i posłuchać naszego muzycznego ambasadora Briana Allana z Rock Your Business – powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT.

Podczas IBTM zaprezentowano nowy spot, w którym do Polski zapraszają znani polscy sportowcy: Katarzyna Niewiadoma (tegoroczna zwyciężczyni Tour de France Femmes) oraz Jeremy Sochan – koszykarz grający w lidze NBA oraz w reprezentacji Polski. „Poland. More than you expected” to hasło kampanii promocyjnej przygotowanej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej i sfinansowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
– Z kolei temat tegorocznej edycji IBTM World – Ludzie, Moc, Potencjał – można było odnaleźć w wielu odbytych rozmowach, którym towarzyszyła specjalnie przygotowana przez naszych baristów kawa, która wzmocniona dodatkowo czekoladą z solą z Kopalni Soli w Wieliczce bez wątpienia pomagała wydobywać głębszy smak trunku, a jako źródło cennych mikroelementów dawała energii. Kawa z solą to zdecydowanie propozycja dla osób otwartych na nowe smaki i doświadczenia kulinarne. Kolejny raz pokazaliśmy, iż Polska jest profesjonalna (ludzie), ma moc i potencjał (zdywersyfikowana prezentacja polskiego środowiska branżowego) oraz zaskakuje, nie tylko nową lokalizacją stoiska, ale także jego otwartością i smakami. Zapraszamy za rok!  – dodaje Aneta Książek.

Z optymizmem 20. edycję IBTM podsumowuje tekże Aleksandra Pietras z DMC Poland. – To była bardzo udana edycja targów IBTM World. Czas spędzony na rozmowach był niezwykle wartościowy. Hosted buyers mieli możliwość podejść do nas nie tylko na umówione spotkania, ale również spontanicznie, spokojnie usiąść i porozmawiać. My również mieliśmy ich pełną uwagę, co uważam za niezwykle cenne, ponieważ pozwalało to na lepsze zaprezentowanie Polski i naszych ofert. Mam wrażenie, że Polska znajduje się obecnie w bardzo korzystnym momencie, który powinniśmy maksymalnie wykorzystać. Nadal jesteśmy postrzegani jako kraj do odkrycia – wciąż nieodkryta destynacja, ale taka, którą naprawdę warto poznać. To spostrzeżenie często pojawiało się w rozmowach prowadzonych na polskim stoisku podczas IBTM World w Barcelonie. Uważam, że teraz jest idealny czas, abyśmy intensywnie promowali Polskę i pozyskiwali zarówno duże, jak i mniejsze wydarzenia – podkreśla Aleksandra Pietras, managing partner DMC Poland. Według Pietras nowa lokalizacja polskiego stoiska w Fira Barcelona Gran Via była strzałem w dziesiątkę. – Bycie blisko wejścia dla hosted buyers oraz jednym z pierwszych stoisk, które widzieli, to ogromna korzyść. Takie działania znacząco zwiększają naszą widoczność i zainteresowanie Polską. Dodatkowo, świetnym pomysłem okazała się wyjątkowa kawa. Wiele osób mówiło, że idzie na kawę do Polski. Choć nie przekłada się to bezpośrednio na wyniki finansowe czy realizację wydarzeń, tworzy pozytywny szum wokół naszego kraj i jest niezwykle skuteczne w budowaniu wizerunku – podsumowuje.

Róbert Révész, współwłaściciel HotelPremio Group, jednej z największych agencji eventowych na Węgrzech, organizującej ponad 1000 wydarzeń rocznie, tak podsumowuje postrzeganie Polski jako destynacji spotkań: – Patrząc z perspektywy Węgier, widzimy, że Polska oferuje jeden z najlepszych, a właściwie najlepszy stosunek jakości do ceny w regionie. Produkty i usługi są wyjątkowe, z fantastycznymi nowymi obiektami i hotelami, które wyróżniają się zarówno designem, jak i stylem, a wszystko to w cenie, która według nas jest obecnie nie do pobicia w tej części Europy. I nie chodzi tylko o cenę – jakość, którą za nią idzie, jest unikalna i naprawdę najwyższej klasy w porównaniu do innych opcji w Europie Centralnej i Wschodniej – powiedział Róbert Révész, współwłaściciel HotelPremio Group. – Podczas rozmów poznałem możliwości eventowe oferowane przez Kopalnię Soli w Wieliczce. Było to dla mnie coś nowego i ekscytującego. Kiedy mówi się o Wieliczce, jest to znane miejsce turystyczne, jednak planiści spotkań i podróży motywacyjnych nie wiedzą, że można tam organizować wydarzenia. Fakt, że można tam zorganizować konferencję dla 600 uczestników, jest po prostu niesamowity. Musimy przekazać tę wiadomość naszym klientom, aby zrozumieli ogromny potencjał tego miejsca w Polsce – dodał Révész.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl