Accor Services Poland świętuje pięciolecie
Spółka Accor Services Poland zarządza działalnością Accor w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, obejmującym 19 krajów. Rejon ten cechuje nieustannie rosnący potencjał turystyczny, a Polska odgrywa w nim kluczową rolę jako centrum operacyjne i jeden z najbardziej obiecujących rynków.
Historia Accor rozpoczęła się w 1967 roku we Francji, gdzie Paul Dubrule i Gérard Pélisson otworzyli pierwszy hotel pod marką Novotel. Innowacyjne rozwiązania, takie jak prywatne łazienki czy śniadania w cenie, zrewolucjonizowały branżę, dając początek globalnej sieci, która dziś obejmuje 5700 hoteli w 110 krajach oraz ponad 45 marek. Od otwarcia pierwszego hotelu Novotel w Warszawie w 1975 roku, Accor dynamicznie rozwija swoją obecność w Polsce. Historia sieci w kraju jest związana z grupą Orbis, która obecnie należy do AccorInvest. Spółka Accor Services Poland została powołana pięć lat temu jako nowa jednostka administracyjna grupy w regionie.
Obecnie Accor zarządza ponad 175 hotelami w Europie Środkowo-Wschodniej i planuje otworzyć kolejne 40 obiektów w ciągu najbliższych dwóch lat. W Polsce działa już 84 hotele reprezentujące osiem różnych marek, a kolejne projekty są w fazie realizacji. W 2025 roku Accor wprowadzi na polski rynek dwie nowe marki – Mövenpick (segmentu premium) i TRIBE (marka lifestylowa).
Accor kładzie nacisk na zrównoważony rozwój, m.in. wprowadzając energooszczędne instalacje czy minimalizując ilość odpadów żywnościowych w hotelach. Ekologiczne podejście, efektywne wykorzystanie zasobów i odpowiedzialność środowiskowa są fundamentami działalności grupy.
W ciągu ostatnich pięciu lat Accor Services Poland odegrał kluczową rolę w realizacji strategii grupy w Europie Środkowo-Wschodniej. Ważnym elementem strategii grupy jest filozofia Heartist®, która łączy ludzkie wartości, autentyczność i kreatywność, tworząc wyjątkowe doświadczenia dla gości. Accor zatrudnia ponad 330 tys. pracowników na całym świecie.
Obchody pięciolecia Accor Services Poland to nie tylko okazja do podsumowań, ale również spojrzenie w przyszłość. Plany rozwoju grupy Accor w regionie obejmują dalsze inwestycje, pozyskiwanie nowych lokalizacji oraz wdrażanie rozwiązań, które pozwolą sprostać zmieniającym się oczekiwaniom podróżnych. Polska jako jeden z najważniejszych rynków w Europie, pozostaje kluczowym elementem strategii Accor.