Weco-Travel: Jesteśmy gotowi oferować rozwiązania w obszarach sustainable oraz AI

Firma Weco-Travel, podczas spotkania skierowanego do swoich klientów zorganizowanego wraz z parterami – Lufthansa Group, Amadeus i Barcelo Hotels, podjęła tematu wpływu zrównoważonego rozwoju oraz narzędzi wykorzystujących AI na organizację wyjazdów incentive. Wymieniono między innymi globalne trendy zauważalne w tym obszarze.
 
Spotkanie „sustAInable incentive”, które rozpoczęło się w hotelu Barcelo Powiśle, służyło rozmowie na temat globalnych trendów w organizacji incentive travel, szczególnie zrównoważonemu rozwojowi i wpływie sztucznej inteligencji. Temu właśnie poświęcona była pierwsza część wydarzenia, podczas której przedstawiciele Lufthansa Group, Amadeusa i Weco-Travel przedstawili działania swoich firm w odniesieniu do wspomnianych trendów i plany w tym zakresie.
 
Trendy w zrównoważonym podróżowaniu
Zauważalny jest wzrost zaangażowania podróżnych w kwestie środowiskowe. 76 procent z nich chce w procesie decyzyjnym zapoznać się z opcjami zrównoważonego podróżowania, chociaż w przypadku podróży incentive nie jest dostrzegalny bardzo duży nacisk na kwestie środowiskowe. Niemal 74 procent partnerów i klientów Weco-Travel często zwraca uwagę, na zrównoważone działania dostawców usług turystycznych w zakresie oddziaływania na zmiany klimatu.
Drugi trend to zrównoważone zarządzanie destynacją. Weco-Travel realizowała projekty w 12 z 40 topowych destynacji pod kątem zrównoważonego rozwoju wg Global Destination Sustainability Index (GDS-Index). Kolejne trendy to turystyka lokalnych społeczności, która obejmuje promowanie i ochronę lokalnej kultury oraz zapewnienie, że wzrost turystyki pozostanie inkluzywny i zrównoważony, certyfikaty zrównoważonego rozwoju, rozwój turystyki przyjaznej naturze, holistyczne doświadczenia wellness, w ramach których do programów wyjazdów dołączane są praktyki, które pomagają polepszyć samopoczucie i promują zdrowy tryb życia, a także celebracja lokalnej kuchni.
Jednym z trendów, który podkreśla Weco-Travel, jest także rosnące zainteresowane autentycznymi doświadczeniami. Uczestnicy wyjazdów oczekują wciągających interakcji, które pozwolą im „poczuć” odwiedzane miejsca. Autentyczne doświadczenia sprawiają, że uczestnicy publikują siedem do ośmiu razy więcej postów w mediach społecznościowych.
 
Zrównoważone loty
Jeden z partnerów Weco-Travel, Lufthansa Group wskazała, jakie możliwość kompensacji CO2 istnieją w zakresie podróży lotniczych. Linie oferują obecnie około 310 kierunków w 101 krajach na całym świecie. Do Grupy należą – Austrian Airlines, Brussles Airlines, Eurowings, Lufthansa, Swiss, Air Dolomit, Edelweiss oraz Discover Airlines. Otwierane są nowe połączone, ostatnio uruchomione zostały rejsy z Bydgoszczy do Frankfurtu.
Grupa Lufthansa wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia neutralnego bilansu CO2 do 2050 roku, natomiast do 2030 roku chce zmniejszyć o połowę emisję CO2 w porównaniu do roku 2019.
Kluczowe działania firmy zmierzające do osiągnięcia celów klimatycznych to intermodalność, czyli połączenie rejsów krótkodystansowych z transportem kolejowym, inwestycje w nowoczesną flotę, technologie i innowacje oraz optymalizacja operacji lotniczych. Ważne jest także ograniczanie ilości odpadów poprzez zastąpienie jednorazowych opakowań plastikowych materiałami zrównoważonymi, wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego jako alternatywy dla paliw kopalnych oraz kompensacja CO2 poprzez certyfikowane i zrównoważone projekty ochrony klimatu.
 
Systemy informatyczne wspierające ESG
Działania w zakresie zrównoważonego rozwoju realizuje także Amedeus, dostawca rozwiązań informatycznych dla branży turystycznej. Strategia firmy obejmuje ułatwienie dostępu do informacji na temat bardziej ekologicznych opcji podróżowania oraz oferowanie zrównoważonej oferty podróży. Firma stawia na zaangażowanie w kwestie środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego, stawiając na partnerstwo z podmiotami – jak Trafalyst, carbonClick oraz Caphenia – zajmującymi się technologiami wspierającymi inicjatywy klimatyczne.
Cytric Easy, system służący do planowania i rezerwowania podróży służbowych online, także wspiera korporacje w kształtowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości. Umożliwia porównywanie lotów i sortowanie podróży pod kątem emisji CO2 oraz optymalizację tej emisji poprzez współpracę i zachęcanie pracowników do wspólnego planowania i dzielenia się podróżami. Oferuje także wynajem samochodów elektrycznych lub hybrydowych.
 
40 procent wzrostu w zakresie incentive
Spotkanie było także okazją do podsumowania mijającego roku, który Weco-Travel oceniła jako bardzo pozytywny.
– Spoglądając na zakontraktowane i w dużej mierze już zrealizowane projekty, cieszymy się z 40-procentowego wzrostu w obszarze incentive travel w roku 2024 w stosunku do także udanego 2023 roku. Ponownie powiększyliśmy zespół, mamy świetnych partnerów, między innymi Barcelo Hotels, grupę Lufthansa i Amadeus, z którymi organizujemy inicjatywy takie jak ta, zwiększające świadomość klientów w ważnych dla nas wszystkich tematach. To również sygnał do tego, że jesteśmy gotowi oferować konkretnie rozwiązania w duchu światowych trendów w obszarach sustainable oraz AI i jesteśmy gotowi na wyzwania, które przyniesie nam 2025 rok – podsumowuje Maciej Gruczyński, head of Incentives Department, Weco-Travel.
 
Gość spotkania Petros Psyllos, uznany przez amerykańskiego Forbesa za jednego z 30 najlepszych młodych europejskich innowatorów, połączył świat podróży z ze światem sztucznej inteligencji i zabrał gości na wspólne zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik.
Finałem wydarzenia była kolacja i networking w restauracji Mateusza Gesslera Dock19.
Spotkanie „SustAInable Incentive” odbyło się 21 listopada.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl