Jaka jest kondycja event marketingu? Jakie znaczenie w jego rozwoju mają wartości i sztuczna inteligencja?
Raport „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” odpowie m.in. na pytania dotyczące postrzegania i stosowania przez klientów event marketingu w 2024 roku, ich planów w roku 2025 oraz wpływu zagadnień z obszaru klientocentryczności na działania event marketingowe.
Raport „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” to podsumowanie kolejnego badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IQS i MeetingPlanner.pl we współpracy z agencjami eventowymi. Po raz czwarty postanowiliśmy sprawdzić kondycję event marketingu oraz zdefiniować charakterystyczne dla danego roku wyzwanie w tym obszarze i zbadać, jaka jest jego percepcja wśród docelowych klientów (reprezentujących korporacje, małe i średnie przedsiębiorstwa, instytucje i stowarzyszenia).
Rok 2024 prognozowany był w poprzedniej edycji badania jako bardzo dobry w kontekście wykorzystania event marketingu do realizacji różnorodnych celów biznesowych. W raporcie „Event marketing 2023/2024. Wpływ zrównoważonego rozwoju na przemysł spotkań” ośmioro na 10 klientów zadeklarowało, że w 2024 roku będzie korzystało z event marketingu. 77 proc. firm planowało przeznaczyć taki sam bądź większy budżet na działania event marketingowe. Zdecydowana większość firm planowała wykorzystanie formatu offline i zakładała zdecydowany powrót do formatów na żywo, z opcją online jako uzupełniającą lub dla wybranych rodzajów spotkań.
W tej edycji raportu sprawdzamy, czy plany te miały odzwierciedlenie w rzeczywistości oraz wiele aspektów związanych z wartością wydarzeń, ich organizacją, realizacją celów biznesowych, oczekiwaniami klientów i ich oceną event marketingu a także współpracy z agencjami eventowymi. Badanie przeprowadzone przez IQS weryfikuje, jak osoby decydujące o organizacji wydarzeń i biorące w niej udział, postrzegały event marketing w analizowanym okresie i jakie są ich plany dotyczące wykorzystania tego narzędzia w roku 2025.
Każdego roku w raporcie oprócz zbadania znaczenia event marketingu w działaniach prowadzonych przez klientów sprawdzamy również wypływ wybranego kluczowego w danym roku zjawiska na działania i potencjalne działania klientów w obszarze organizacji wydarzeń. Obecna edycja skupiona jest wokół klientocentryczności w dwóch aspektach: wartości oraz nowych technologii – a dokładniej sztucznej inteligencji. Założeniem autorów jest sprawdzenie, jakie działania w tym zakresie podejmują klienci, z jakich narzędzi korzystają, co jest dla nich ważne, na czym opierają komunikację, budowanie relacji ze swoimi interesariuszami, a także jak będą w tym zakresie kształtowały się oczekiwania klientów względem agencji event marketingowych.
Wyniki badania zostaną zaprezentowane i omówione podczas Forum Branży Eventowej (15 stycznia, godz. 14, Expo XXI Warszawa, scena Brief). W sesji poświęconej raportowi udział wezmą: Wojciech Cłapiński (wiceprezes zarządu El Padre), Dominik Górka (co-CEO, dyrektor kreatywny, Live Age), Łukasz Gumowski (creative & strategy partner Plej), Magda Jędrusiak (creative partner, Allegro Brand Experience Agency), Rafał Kupidura (prezes IF Nation Group / Imagine Nation), Krzysztof Paradowski (dyrektor kreatywny, wiceprezes zarządu BluExperience), Tomasz Piekarski (managing partner, Creative Pro, PL), Katarzyna Piwowar (head of Creative, KDK Events) oraz Magdalena Kondas (redaktorka naczelna, MeetingPlanner.pl – moderatorka).
Publikacja została opracowana przez zespół prowadzony pod egidą portalu MeetingPlanner.pl, składający się z przedstawicieli agencji: Allegro Brand Experience Agency, BluExperience, CreativePro (PL), El Padre, Imagine Nation, KDK Events, Live Age oraz Plej.
Pełną wersję raportu będzie można m.in. pobrać, odwiedzając strefę MeetingPlanner.pl podczas Forum Branży Eventowej (strefa B3)
Rejestracja na Forum Branży Eventowej: https://forumbranzyeventowej.pl do 13 stycznia.