Accor ALL: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań

La Suite Novotel by ALL.com – stały pokój hotelowy w sercu paryskiego stadionu Parc des Princes
Na zdjęciu: La Suite Novotel by ALL.com – stały pokój hotelowy w sercu paryskiego stadionu Parc des Princes

Jak prognozuje grupa Accor, po turystyce sportowej i kulturalnej, które napędzały ruch turystyczny w ubiegłym roku, 2025 rok przyniesie wzrost popularności alternatywnych kierunków i trendu slow travel. W odpowiedzi na powstające trendy, ALL.com, platforma rezerwacyjna i program lojalnościowy Accor, dostosowuje swoje rozwiązania do potrzeb gości.
 
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do poziomów sprzed pandemii – w samym pierwszym kwartale podróż odbyło ponad 285 milionów osób. W 2025 roku, jak podaje Accor's European Travel Trends report, 53 proc. Europejczyków planuje przeznaczyć większą część swojego budżetu na podróże niż rok temu, skupiając się na wellness, aktywności fizycznej, ekologicznych wyjazdach oraz eksploracji miejscowej kultury.
 
Rok 2024 pod znakiem turystyki sportowej i dużych eventów
Jednym z wydarzeń, które napędziło turystykę w ubiegłym roku, były Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024, angażując dużą grupę międzynarodowych turystów, w tym także członków programu ALL. Ponad 25 proc. z nich odbyło przynajmniej jedną podróż, by wziąć udział w wydarzeniu sportowym lub muzycznym. Dotyczy to w szczególności osób w wieku 18-34 lata[1]. Turystyka sportowa miała znaczący udział w branży, wartej 564,7 miliarda dolarów według szacunków 2023 roku, jak podaje ibis Trend Report na 2025 rok. Eksperci przewidują, że ten trend będzie się nasilał, a liczba wyjazdów w związku z wydarzeniami sportowymi ma wzrosnąć o 12 proc..
W odpowiedzi na to rosnące zapotrzebowanie, Novotel i ALL.com stworzyły La Suite Novotel by ALL.com – stały pokój hotelowy w sercu paryskiego stadionu Parc des Princes. Dzięki temu podróżni mogą połączyć swoją pasję do piłki nożnej z wyjątkowym doświadczeniem, śpiąc w samym sercu stadionu Paris Saint-Germain i w standardzie marki Novotel.
Ubiegły rok przyniósł także wiele globalnych wydarzeń z dużym rozmachem, które napędzały światową turystykę kulturalną. Koncerty światowych sław stały się jeszcze większym motorem napędowym dla lokalnej turystyki. Na przykład w Sydney koncerty Taylor Swift w ramach trasy Eras Tour na Accor Stadium przyciągnęły 335 tys. fanów, generując rekordowe obłożenie dla 40 hoteli Accor w mieście. Występy takich artystów jak Beyonce, Coldplay i Oasis mają bezpośredni wpływ na liczbę rezerwacji.
Od kilku lat ALL wyrabia sobie markę w branży rozrywkowej, oferując doświadczenia w obiektach takich jak Accor Arena w Paryżu (od 2015 r.), Accor Stadium w Sydney (od 2021 r.) i wielu innych na całym świecie (Rio, Hamburg, O2 i Wembley w Londynie, Qudos w Sydney). Dzięki temu oferuje swoim członkom coś więcej niż tylko tradycyjne usługi hotelowe – wstęp na wszystkie największe koncerty roku dzięki biletom w przedsprzedaży, dostosowanym do potrzeb doświadczeniom i dostępowi VIP.

2025 pod znakiem slow travel i destination dupes, czyli świadome podróżowanie i alternatywne kierunki
Nieustannie coraz więcej podróżnych przywiązuje większą wagę do zrównoważonych opcji przy wyborze kierunków podróży i miejsc na nocleg. Młodsze pokolenia, bardziej świadome kwestii klimatycznych (+14 proc. w porównaniu do osób starszych), częściej wybierają przyjazne dla środowiska środki transportu. W świecie poszukującym zrównoważonego rozwoju, slow travel na nowo definiuje priorytety podróżnych, przenosząc punkt ciężkości na doświadczenie i wpływ na środowisko. Ten trend także odbija się w ofercie ALL. Dzięki strategicznym partnerstwom – na przykład z SNCF w celu promowania ekologicznej mobilności oraz z Sixt w zakresie wynajmu pojazdów elektrycznych – podróżni mogą dokonywać bardziej odpowiedzialne wybory. Program lojalnościowy wzmacnia również swoje zaangażowanie w solidarność z Dift, oferując członkom możliwość przekazania swoich punktów Reward na rzecz stowarzyszeń charytatywnych.
 
W obliczu rosnącego wyzwania związanego z nadmierną turystyką, która wywiera coraz większą presję na flagowe destynacje, takie jak Wenecja, Bali czy Amsterdam, podróżni zmieniają swoje wybory. Coraz więcej z nich wybiera mniej popularne destynacje, starając się uniknąć tłumów i szału mediów społecznościowych, oszczędzając przy tym pieniądze. Trend ten, określany mianem destination dupes, polega na wybieraniu mniej popularnych, lecz równie atrakcyjnych alternatyw dla popularnych destynacji. Jest to odpowiedź na problem nadmiernej turystyki w takich miejscach jak Wenecja, Bali czy Amsterdam. W związku z tą tendencją Accor podkreśla otwarcia nowych obiektów w takich destynacjach jak np.: Raffles Jeddah w Arabii Saudyjskiej (jako alternatywa dla Dubaju), Mövenpick Resort & Spa at Bintan Lagoon w Indonezji (poza utartymi szlakami Bali) lub MGallery Green Coast w Albanii, wyłaniający się jako alternatywa dla popularnych chorwackich plaż.
 Według rezerwacji dokonanych już na platformie trzy najpopularniejsze kierunki na rok 2025 to Francja, Tajlandia i Australia. Popularność tych destynacji pokazuje, że podróżni łączą tradycyjne kierunki z ekologicznymi i wellnessowymi doświadczeniami.
 
ALL to platforma rezerwacyjna i program lojalnościowy grupy Accor. Za pośrednictwem strony internetowej i aplikacji ALL.com klienci mają dostęp do wyboru pobytów ponad 45 marek Accor w 110 krajach i i ponad 5 700 obiektów na całym świecie. Program lojalnościowy ALL daje członkom dostęp do gamy nagród, usług i doświadczeń, wraz z ponad 100 renomowanymi partnerami. ALL to także oferta ponad 2000 wydarzeń na całym świecie każdego roku: lokalnych aktywności, kursów mistrzowskich szefów kuchni, turniejów sportowych i koncertów.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl