Skąd oni biorą te pomysły? Czyli 5 trendów, o które warto zahaczyć w 2025 roku

Nie ma czegoś takiego, jak przepis na kampanię, viral, event czy jakiekolwiek działanie promocyjne. Podstawą, wiadomo, zawsze są dobry brief, proces, insight, ale superważne jest trafienie w to, co trenduje w naszej grupie docelowej. A co zagrało w 2024 i co zarezonuje w 2025? Wsłuchajcie się w głos kreacji z HOLO Group.
 
„…proszę pana, to jest tak: nuda… Nic się nie dzieje. Brak akcji. Nuda.”1
Czyli the power of JOMO.

Kiedy mówimy „promocja regionu”, zazwyczaj mamy przed oczami zapierające dech w piersiach widoki, narrację o kuchni, historii, tradycjach i możliwościach rekreacyjnych czy biznesowych miasta lub kraju. Ale mamy też spot reklamujący Oslo, który te schematy przełamuje. Totalnie.


Z naszego podwórka świetnym przykładem wyjścia z pudełka festiwalowych schematów jest Osiedle im. Luzu, które przygotowaliśmy dla marki LECH. Uznaliśmy, że nasza strefa ma być przestrzenią, w której goście znajdą wytchnienie od zgiełku, świateł, koncertów. Ma być skrawkiem wspomnień zabranych sprzed bloków wszystkich miast w Polsce – podwórkiem, na którym na pozór nic się nie działo, a tak naprawdę wydarzało się wszystko!
https://www.instagram.com/stories/highlights/18038133404037092/

Boisko do koszykówki, stoły do ping-ponga, studio tatuażu, fryzjer, strefa make-up, a przede wszystkim przestrzeń, w której nic trzeba, za to można, co się chce, były naszą odpowiedzią na JOMO (joy of missing out) – z pewnością wciąż jeden z kluczowych trendów w 2025 roku.
 
Maraton kciukiem? Niewykonalne! A co dopiero trzy?!
126 kilometrów to dużo czy mało? Oczywiście – wszystko zależy od perspektywy i środka lokomocji. Ale jeśli powiemy sobie, że to dystans, który w ciągu roku przemierzają nasze kciuki podczas scrollowania smartfonów, oczy otwierają się ze zdziwienia. To 3 biegi maratońskie! Wiemy to dzięki marce Saucony – znanej biegaczom na całym świecie.

W ramach kampanii, oprócz przywołanego wyżej spotu, powstała aplikacja, która porównywała dystans przemierzony kciukiem z dystansem pokonanym w realu przez właściciela smartfona. I w ten sposób oddziaływała na wyobraźnię. Naprawdę skutecznie.
Marathumb Challenge to świetny przykład budowania relacji między onlinem (mobilem) a offlinem oraz zachęcania użytkowników do aktywności fizycznej. Widzimy w tym kolejny trend na 2025. Z naszych doświadczeń wiemy, że się sprawdza – dla jednego z Klientów HOLO Events przygotowaliśmy aktywację łączącą kroki rejestrowane przez smartfony podczas eventu z działaniami CSR.

Absurd smakuje najlepiej!
W USA indyk na Święto Dziękczynienia jest tym, czym w Polsce Burger Drwala przed Świętami. Nic więc dziwnego, że KFC otrzymywało tysiące próśb o przygotowanie kanapki z indykiem. Marka zdecydowała się nakręcić dedykowane video, w którym z przymrużeniem oka pokazuje swoim konsumentom, że kurczaki są dla nich świętością.

Świetnym przykładem wykorzystania absurdu w reklamie jest kampania Iskier dla Gorąco Polecam, w której wykorzystaliśmy wizerunek „Dziwnego Pana Ze Stocka”. Na potrzeby działań reklamowych powołaliśmy Uniwersytet Badania Kanapek im. Gorąco Polecam, zaś wspomnianego Harold wcieliliśmy w postać dr. Wegetar Jana, który dzielił się z użytkownikami wynikami swoich badań – dodajmy absurdalnych badań.

W kampanii złamaliśmy wszystkie znane nam zasady konstruowania komunikatów OOH i DOOH, wykorzystaliśmy memiczny wizerunek Harolda i połączyliśmy z abstrakcyjnym copy. To wystarczyło, by wywołać dyskusję w serwisach branżowych, na facebookowych grupach oraz na LinkedInie. Czy udało się osiągnąć efekt viralowy? Wyniki kampanii pozwalają tak myśleć, więc najważniejszy wniosek jest taki, że humor w komunikacji to z pewnością od lat niedoceniany kierunek i superważny trend na 2025!
 
I eksperyment, który trudno będzie psiebić!
O tym, że w HOLO kochamy pieski, mówimy zawsze, wszędzie i głośno. Dlatego w naszym podsumowaniu roku nie może zabraknąć kampanii „Pedigree Tail Orchestra”. Świetne w niej jest wszystko – przełamanie schematów reklam brandów dla zwierząt, niesztampowy koncept, fakt, że żyje w social mediach po wielu miesiącach od jej launchu (playlista do znalezienia na Spotify – warto, bo każdy odsłuch wspiera organizacje pomagające psom znaleźć nowy dom) i długo by wymieniać. Smaczkiem jest też fakt, że wzięła w niej udział Orkiestra Polskiego Radia pod batutą Krzesimira Dębskiego… to znaczy – psich ogonów!

„Pedigree Tail Orchestra” to przykład kreatywnej interpretacji formatu eksperymentu, który zawsze oddziałuje na odbiorców w grupie docelowej (i nie tylko). Ten niestandardowy i zaangażowany społeczne koncept – zwiastuje kolejny trend, które w 2025 będą grały pierwsze (maksymalnie drugie) skrzypce na rynku. 
Eksploracja idei JOMO, łączenie doświadczeń mobile z realnymi, humor, eksperyment i zaangażowanie społeczne marek to według nas najważniejsze trendy na 2025. Oczywiście muszą być podane w przemyślanej, autentycznej formie, a przede wszystkim oparte na insightach, z którymi nie da się dyskutować i wyrażone w kreacjach, które z przyjemnością widzi się więcej niż raz.
(1)„Rejs”, reż. M. Piwowski, 1970

Autor: Piotr Pieniak, Creative lead w Picture Perfect

Cykl „Odsłuch rynku z HOLO – HALO tu HOLO”
Dla HOLO Group świat marketingu nie ma żadnych tajemnic. Jak zrobić udany event? Jak stworzyć wyjątkową komunikację w POS? Te tematy opatrzone profesjonalizmem i kilkunastoletnim doświadczeniem całego teamu dają wiele możliwości na stworzenie niezapomnianych emocji.
W tym cyklu dowiecie się między innymi: jakie trendy królują w branży eventowej, w kreacji, produkcji POSM oraz komunikacji digital; jakie narzędzia wykorzystuje przy ich realizacji agencja HOLO Events czy z kim pracuje realizując największe projekty.
Co miesiąc team HOLO Group podzieli się wnioskami, analizami, inspiracjami w cyklu „Odsłuch rynku z HOLO”. Głos „HALO tu HOLO” usłyszcie co drugi poniedziałek.

ARTYKUŁ PARTNERA

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl