Wręczono rekomendacje POT PCB na lata 2025–2026
Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau (POT PCB) wyróżniła w programie rekomendacji profesjonalnych organizatorów kongresów (PCO), profesjonalnych organizatorów podróży motywacyjnych (ITC) oraz miejskie i regionalne convention bureaux na lata 2025-2026. Certyfikaty wręczono podczas spotkania, które połączone było z sesją z cyklu „Laboratorium Twórców” z udziałem ekspertek z IMEX Group.
W Centrum Nauki Kopernik, 22 stycznia odbyło się jedno z kluczowych wydarzeń w kalendarzu Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau. W trakcie spotkania uroczyście wręczono rekomendacje firmom specjalizującym się w organizacji spotkań oraz convention bureaux, przedstawiono plany na rok 2025 oraz odbyło się szkolenia z cyklu „Laboratorium Twórców”.
Wręczenie rekomendacji na lata 2025–2026
Polska Organizacja Turystyczna w organizowanym od ponad 20 lat programie rekomendacji biur convention, profesjonalnych organizatorów kongresów oraz podróży motywacyjnych wyróżniła kolejne firmy i organizacje. Po pozytywnej weryfikacji dokumentów złożonych do programu certyfikaty na lata 2025-2026 przyznano dwudziestu jeden podmiotom gospodarczym (niektóre w podwójnej kategorii) oraz dziewięciu convention bureaux. W gronie wyróżnionych znalazły się również cztery nowe podmioty: Dream Events (Katowice), Work Group (Wrocław), Bydgoszcz Convention Bureau oraz Silesia Convention Bureau.
Prezes POT, Rafał Szmytke, w swoim wystąpieniu podkreślił znaczenie tego programu: – Cieszy nas bardzo fakt, iż rekomendowane podmioty wykazują się licznymi działaniami świadczącymi o ich profesjonalizacji, takimi jak certyfikaty i członkostwo w stowarzyszeniach czy organizacjach międzynarodowych, nagrody branżowe, a także działania podejmowane w duchu zrównoważonego rozwoju.
Rekomendowane przez POT convention bureaux i podmioty gospodarcze specjalizujące się w organizacji wydarzeń mogą liczyć na wsparcie ze strony Poland Convention Bureau POT w zakresie udziału w targach, a także szkoleniach i wydarzeniach branżowych w kraju i za granicą. – Serdecznie gratuluję wszystkim wyróżnionym i życzę wielu sukcesów w pozyskiwaniu spotkań i wydarzeń do Polski – dodał prezes POT.
Pozytywną weryfikację dokumentów wymaganych do uzyskania rekomendacji Polskiej Organizacji Turystycznej na lata 2025–2026 uzyskały następujące firmy i instytucje:
Convention Bureau (miejskie i regionalne)
1. Bydgoszcz Convention Bureau
2. Gdansk Convention Bureau
3. Kraków Convention Bureau
4. Łódź Convention Bureau
5. Mazovia Convention Bureau
6. Poznań Convention Bureau
7. Silesia Convention Bureau
8. Warsaw Convention Bureau
9. Convention Bureau – Wrocław
Professional Congress Organizers (PCO)
1. Argentum Event
2. Bespoke
3. Business Service Galop
4. Creative Poland
5. DMC Poland
6. Dream Events
7. event-factory
8. FSWO
9. Furnel Travel International Sp. z o.o
10. Grupa MTP - Poznań Congress Center
11. JAN-POL DMC Poland
12. Jordan Group
13. Mazurkas Congress Management
14. PolandPops Meetings & Incentives
15. Relago
16. Symposium Cracoviense
17. Targi w Krakowie Ltd.
18. Tarifa Corporate Events
19. Work Group
Incentive Travel Company (ITC)
1. Argentum Event
2. Bespoke
3. Creative Poland
4. DMC Poland
5. Dream Events
6. Furnel Travel International Sp. z o.o
7. Intercrac DMC
8. JAN-POL DMC Poland
9. Mazurkas DMC Poland
10. PolandPops Meetings & Incentives
11. Tarifa Corporate Events
12. Travel Projekt DMC Poland
13. Vengo DMC Poland Sp. z o.o.
14. Wowland – Polka Travel
Plany na rok 2025
Po ceremonii wręczenia rekomendacji uczestników powitała dr Ilona Iłowiecka-Tańska, dyrektor programowa ds. innowacji w Centrum Nauki Kopernik. W swoim wystąpieniu podkreśliła znaczenie współpracy sektora turystycznego z instytucjami naukowymi i kulturalnymi.
Następnie Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau POT, zaprezentowała plany i inicjatywy na rok 2025. Wśród najważniejszych działań wymieniła programy wsparcia, mające na celu promocję polskiej branży spotkań na rynkach międzynarodowych. Podkreśliła również kluczową rolę PCB w budowaniu wizerunku Polski jako atrakcyjnej destynacji biznesowej, stanowiąc integralną część strategii Polskiej Organizacji Turystycznej.
Jednym z najważniejszych punktów programu na rok 2025 będzie reaktywacja Narodowego Programu Wsparcia dla Przemysłu Spotkań. W ramach wydarzenia w Centrum Nauki Kopernik podpisano porozumienie, którego sygnatariuszami byli przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej – Poland Convention Bureau, Polskich Linii Lotniczych LOT i Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce. Uczestnikom zaprezentowano główne założenia programu, którego celem jest wsparcie branży spotkań w pozyskiwaniu międzynarodowych kongresów i konferencji.
Laboratorium Twórców – przestrzeń dla innowacji i kreatywności
Druga część wydarzenia została poświęcona warsztatom, prezentacjom i networkingowi w ramach „Laboratorium Twórców”. Główną prezentację poprowadziły zaproszone ekspertki z IMEX Group: Suzanne Medcalf Mulligan (head of engagement) oraz Sophie Pink (digital & social media manager). W swoim wystąpieniu przedstawiły globalne trendy kształtujące branżę spotkań, dzieląc się doświadczeniami z perspektywy organizatora jednych z największych targów w tej branży (IMEX we Frankfurcie oraz IMEX America w Las Vegas).
Ekspertki opowiedziały, jak IMEX Group buduje zaangażowaną społeczność wokół swoich wydarzeń, kładąc nacisk na relacje i współpracę. Szczególną uwagę poświęciły roli Instagrama w strategii marketingowej IMEX – narzędzia, które wykorzystują do promocji wydarzeń, budowania marki oraz komunikacji z międzynarodową publicznością. Wskazały także na znaczenie autentyczności i wizualnego storytellingu w przyciąganiu uczestników i partnerów z całego świata oraz wspominały o wyjątkowych hashtagach #IMEXcited oraz #IMEXhausted.
W dalszej części „Laboratorium Twórców” uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień polskich ekspertów. Jarosław Marciuk (PCB POT) zaprezentował temat „Instagramizacja treści promocyjnych dla branży spotkań” a Mariusz Kosowski (Smart Photo Lab) podkreślił znaczenie emocji w kampaniach marketingowych, pokazując, jak ich świadome wykorzystanie może przyciągnąć uwagę odbiorców i zbudować trwałe zaangażowanie.
Część praktyczna wydarzenia obejmowała eksplorację interaktywnych wystaw Centrum Nauki Kopernik, co pozwoliło uczestnikom na doświadczenie nauki przez zabawę. Dodatkową atrakcją była interakcja z humanoidalnym robotem AMECA, która podkreśliła, jak technologia może stymulować kreatywność i innowacyjność w organizacji wydarzeń.
Premiera piosenki „Let’s Talk Business” w aranżacji gospel
Niespodzianką podczas wydarzenia była premiera piosenki „Let’s Talk Business” w aranżacji gospel. Utwór został przygotowany we współpracy ze studentami Chóru Akademickiego Uczelni Vistula oraz ich opiekunką, Agnieszką Zińczuk. Amatorski zespół działający od pięciu lat przy Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie to najbardziej wielokulturowy chór w Polsce – w swoich szeregach skupia chórzystów z ponad 20 krajów, głównie ze Wschodniej Europy, Azji i Afryki.
Piosenka „Let’s Talk Business” powstała trzy lata temu i została pierwotnie stworzona w wersji rockowej przez Briana Allana. Rok później pojawiła się jej nowa interpretacja, wykonywana przez zakopiańską artystkę Basię Giewont. Teraz przyszedł czas na kolejne pokolenie – studentów z Polski i zagranicy – którzy zaprezentowali wyjątkową, gospelową aranżację. Utwór „Let’s Talk Business” jest wykonywany podczas „Muzycznych Poranków” na największych wydarzeniach branżowych. Powstał z myślą o promocji Polski jako atrakcyjnej destynacji dla przemysłu spotkań, wykorzystując emocje i siłę muzyki do budowania pozytywnego wizerunku kraju.