2024: Więcej firm eventowych w KRS

Codziennie w Polsce powstają średnio cztery nowe firmy zajmujące się organizacją eventów, kongresów i konferencji – podaje ClickMeeting. W 2024 r. spadła po raz pierwszy od ośmiu lat liczba zawieszonych działalności – wynika z nowych danych z KRS.

Jak podaje ClickMeeting w 2024 r. liczba firm z sektora organizacji eventów, kongresów i konferencji znajdujących się w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej wzrosła o 6 pp. i przekroczyła 50 proc. W sumie w Polsce funkcjonuje niemal 6 tys. firm eventowych – tylko w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności. Według danych ClickMeeting popularne są również wydarzenia online – konferencja dla ekspertów coachingu znalazła się wśród pięciu rekordowych wydarzeń na tej platformie pod względem wartości sprzedanych biletów, która wyniosła 96,1 tys. zł.
 
Niemal 6 tys. firm w branży eventów
W minionym roku, po raz pierwszy od 2016 r., spadła liczba zawieszonych firm w branży eventów, kongresów i konferencji. W całym 2024 r. przedsiębiorcy zawiesili działalność 341 podmiotów, o 4 proc. mniej niż w 2023 r. To dane z najnowszej analizy danych z Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Brdstreet na zlecenie ClickMeeting, polskiej platformy do organizacji webinarów, konferencji i szkoleń online.
Jednocześnie w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności w sektorze organizacji eventów, kongresów i konferencji – średnio 125 firm miesięcznie. Obecnie jest ich już blisko 6 tys., co stanowi wzrost o nieco ponad 6,5 proc. rok do roku.
Widocznej poprawie uległa również kondycja finansowa branży eventów, kongresów i konferencji – w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej znajduje się 53 proc. firm, czyli 6 p.p. więcej, niż rok temu. Tylko 12 proc. działalności znajduje się w złej kondycji finansowej.
Dane pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego w styczniu 2025 r. Analizie poddano dane z rejestru KRS. Na ocenę kondycji finansowej firm bezpośredni wpływ miały takie wskaźniki jak płynność, wysokość zadłużenia i rentowność.
 
Rynek konferencji online nadal się rozwija
Według danych ClickMeeting największą popularnością wśród wydarzeń online cieszą się wydarzenia związane z branżą medyczną, w tym również konferencje. Liczne są również tego typu eventy skierowane do psychologów czy coachów.
– Konferencje branżowe stanowią istotny odsetek wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting w minionym roku. Wśród pięciu rekordowych pod względem wartości sprzedanych biletów wydarzeń w całym 2024 r. znalazła się właśnie konferencja dla ekspertów coachingu. Sprzedano na nią 881 biletów za kwotę 96,1 tys. zł – mówi Martyna Grzegorczyk, marketing manager ClickMeeting. – Polacy docenili zalety organizacji wydarzeń online i, chociaż okres obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 już dawno przeminął, to ta forma organizacji eventów pozostanie z nami zapewne na zawsze. Pozwala oszczędzić czas na dojazd i pieniądze na wynajęcie odpowiednio dużej przestrzeni, a także umożliwia dotarcie do osób, które osobiście z różnych względów nie byłyby w stanie się pojawić. Dzięki temu wartościowe wydarzenia branżowe stają się bardziej dostępne i dla organizatorów, i dla uczestników.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl