2024: Więcej firm eventowych w KRS
Codziennie w Polsce powstają średnio cztery nowe firmy zajmujące się organizacją eventów, kongresów i konferencji – podaje ClickMeeting. W 2024 r. spadła po raz pierwszy od ośmiu lat liczba zawieszonych działalności – wynika z nowych danych z KRS.
Jak podaje ClickMeeting w 2024 r. liczba firm z sektora organizacji eventów, kongresów i konferencji znajdujących się w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej wzrosła o 6 pp. i przekroczyła 50 proc. W sumie w Polsce funkcjonuje niemal 6 tys. firm eventowych – tylko w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności. Według danych ClickMeeting popularne są również wydarzenia online – konferencja dla ekspertów coachingu znalazła się wśród pięciu rekordowych wydarzeń na tej platformie pod względem wartości sprzedanych biletów, która wyniosła 96,1 tys. zł.
Niemal 6 tys. firm w branży eventów
W minionym roku, po raz pierwszy od 2016 r., spadła liczba zawieszonych firm w branży eventów, kongresów i konferencji. W całym 2024 r. przedsiębiorcy zawiesili działalność 341 podmiotów, o 4 proc. mniej niż w 2023 r. To dane z najnowszej analizy danych z Krajowego Rejestru Sądowego, przeprowadzonej przez wywiadownię gospodarczą Dun & Brdstreet na zlecenie ClickMeeting, polskiej platformy do organizacji webinarów, konferencji i szkoleń online.
Jednocześnie w 2024 r. zarejestrowano 1,5 tys. nowych działalności w sektorze organizacji eventów, kongresów i konferencji – średnio 125 firm miesięcznie. Obecnie jest ich już blisko 6 tys., co stanowi wzrost o nieco ponad 6,5 proc. rok do roku.
Widocznej poprawie uległa również kondycja finansowa branży eventów, kongresów i konferencji – w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej znajduje się 53 proc. firm, czyli 6 p.p. więcej, niż rok temu. Tylko 12 proc. działalności znajduje się w złej kondycji finansowej.
Dane pochodzą z badania Dun & Bradstreet przeprowadzonego w styczniu 2025 r. Analizie poddano dane z rejestru KRS. Na ocenę kondycji finansowej firm bezpośredni wpływ miały takie wskaźniki jak płynność, wysokość zadłużenia i rentowność.
Rynek konferencji online nadal się rozwija
Według danych ClickMeeting największą popularnością wśród wydarzeń online cieszą się wydarzenia związane z branżą medyczną, w tym również konferencje. Liczne są również tego typu eventy skierowane do psychologów czy coachów.
– Konferencje branżowe stanowią istotny odsetek wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting w minionym roku. Wśród pięciu rekordowych pod względem wartości sprzedanych biletów wydarzeń w całym 2024 r. znalazła się właśnie konferencja dla ekspertów coachingu. Sprzedano na nią 881 biletów za kwotę 96,1 tys. zł – mówi Martyna Grzegorczyk, marketing manager ClickMeeting. – Polacy docenili zalety organizacji wydarzeń online i, chociaż okres obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 już dawno przeminął, to ta forma organizacji eventów pozostanie z nami zapewne na zawsze. Pozwala oszczędzić czas na dojazd i pieniądze na wynajęcie odpowiednio dużej przestrzeni, a także umożliwia dotarcie do osób, które osobiście z różnych względów nie byłyby w stanie się pojawić. Dzięki temu wartościowe wydarzenia branżowe stają się bardziej dostępne i dla organizatorów, i dla uczestników.