Łukasz Pacek: Rozwój AI w branży eventowej – nowoczesne wydarzenia z wykorzystaniem sztucznej inteligencji

Łukasz Pacek, menedżer ds. target operation model, BNP Paribas Bank Polska SA
Na zdjęciu: Łukasz Pacek, menedżer ds. target operation model, BNP Paribas Bank Polska SA

W ostatnich latach rozwój technologii stał się elementem redefiniującym organizację eventów. Począwszy od konferencji, koncertów, targów, a skończywszy na prywatnych spotkaniach. Jednym z kluczowych elementów tej zmiany stała się sztuczna inteligencja (AI), która zrewolucjonizowała niemal każdy aspekt branży eventowej. Czym dokładnie jest ta transformacja i jakie korzyści niesie dla organizatorów oraz uczestników?
 
Jeszcze kilka lat temu organizacja eventu polegała głównie na logistyce – planowaniu przestrzeni, zapraszaniu gości, tworzeniu programu. Dziś to coś znacznie więcej. Technologia, a w szczególności AI, zmieniła sposób, w jaki myślimy o wydarzeniach – od samego pomysłu, przez promocję, aż po realizację.
 
Wyobraźmy sobie międzynarodową konferencję albo targi branżowe, gdzie np. dzięki dostępowi do aplikacji z silnikiem AI każdy uczestnik, dostaje spersonalizowane prelekcje, dopasowane do potrzeb tematyczne sesje branżowe i dodatkowo jest w stanie zbadać na bieżąco zaangażowanie publiczności podczas swojej prelekcji.
Pewnie większość z nas uczestniczyła w wydarzeniu, gdzie program był „przeładowany”, a wybór sesji czy warsztatów wydawał się przytłaczający. Sztuczna inteligencja daje możliwości eliminacji tego problemu, oferując personalizowane rekomendacje. Dzięki analizie naszych zainteresowań, preferencji czy interakcji online, systemy AI potrafią wskazać, które punkty programu będą dla nas najciekawsze.
 
Przykładem mogą być koncerty, gdzie AI analizuje nastroje publiczności na podstawie ich reakcji w mediach społecznościowych czy interakcji w czasie rzeczywistym. Organizatorzy mogą dostosowywać playlisty, wizualizacje czy efekty specjalne, aby lepiej trafić w gusta widzów.
Sztuczna inteligencja pozwala także np. odpowiadać na bieżąco na pytania uczestników wydarzenia, wskazując na harmonogramy, lokalizacje czy nawet sugerując najbardziej odpowiednie sesje networkingowe.
AI staje się również narzędziem wspierającym organizatorów pod kątem administracyjnym. Mówimy tutaj o przypadkach: automatyzacji rejestracji, dynamicznym przydzielaniu miejsc czy systemach rozpoznawania twarzy (wchodząc na konferencję czy koncert nie musimy już czekać w długich kolejkach – wystarczy spojrzenie w kamerę :)).
Moim zdaniem warto również wspomnieć o roli AI w promocji wydarzeń. Algorytmy analizujące dane z mediów społecznościowych pomagają dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, zwiększając skuteczność kampanii marketingowych i minimalizując koszty.
 
Uważam, że pandemia Covid-19 przyczyniła się do znacznego przyspieszenia rozwoju eventów online, ale to dzięki AI wydarzenia hybrydowe i wirtualne stały się naprawdę interaktywne. Dzięki sztucznej inteligencji możliwe jest dynamiczne tłumaczenie wystąpień na różne języki, moderowanie dyskusji na czatach czy personalizacja doświadczeń dla uczestników, niezależnie od tego, czy znajdują się na sali konferencyjnej, czy przed ekranem komputera.
 
Choć sztuczna inteligencja przynosi wiele korzyści, nie można zapominać o jej wadach – (dla potrzeb rozważań nazwę je wyzwaniami :)). Organizatorzy eventów każdorazowo muszą dbać o bezpieczeństwo danych uczestników. Niezwykle ważne jest również, aby tego rodzaju technologie nie przytłaczały „ludzkiego aspektu wydarzeń” – bo przecież to ludzie, ich emocje i relacje są sercem każdego eventu.
 
Kluczem do sukcesu w dzisiejszym „bardzo szybkim świecie” jest znalezienie równowagi między technologią, a człowiekiem. AI może pomóc nam tworzyć bardziej zaawansowane, efektywne i emocjonujące eventy, ale ostatecznie to my, ludzie, decydujemy o tym, jak te wydarzenia będą wyglądać i jakie wartości będą reprezentować. W końcu eventy to coś więcej niż technologia – to przestrzeń, gdzie technologia spotyka się z ludzką kreatywnością, a emocje zyskują nowy wymiar.
 
Podsumowując, sztuczna inteligencja redefiniuje sposób, w jaki organizowane są wydarzenia. Ułatwia pracę organizatorów, personalizuje doświadczenia uczestników i otwiera drzwi do zupełnie nowych formatów eventów. W tym wszystkim jednak kluczowe pozostaje to, by technologia wspierała ludzki wymiar wydarzeń, a nie go zastępowała. Eventy to w końcu przestrzeń dla ludzi – z AI w roli „aluzyjnego”, ale potężnego pomocnika.
 
Autor: Łukasz Pacek, menedżer ds. target operation model, BNP Paribas Bank Polska SA, juror MP Power Awards® – MP Power Projekt

Absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku Finanse i Rachunkowość, Podyplomowych Studiów Project Management Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowych Studiów Managerów Zakupów Szkoły Głównej Handlowej, IBD School - Advanced Negotiation Program, EIPM - Strategic Procurement, NEXT MBA – Marketing Director. Doktorant Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Laureat konkursu Lider Zakupów 2018, organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki i Zakupów (PSML). Juror MP Power Awards® (MP Power Projekt). Członek Polskiego Stowarzyszenia Managerów Logistyki i Zakupów. Gościnny Wykładowca Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych (ESG w Praktyce). Od piętnastu lat związany z Departamentem Zakupów, w którym obecnie odpowiada za bieżącą współpracę ze Spółkami Kapitałowymi Grupy BNP Paribas w Polsce.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl