Ewesa prezentuje nowy Raport ESG i podręcznik dla branży MICE
Ewesa Brand & Customer Experience Agency opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2024 rok. Agencja obliczyła swoje emisje w zakresie 1 i 2 oraz wybranych kategoriach zakresu 3, a następnie skompensowała te, których nie dało się uniknąć. Dodatkiem do raportu jest publikacja „Twój event – mniejszy ślad, większy wpływ! Poradnik dla branży MICE”.
Ewesa po raz drugi przygotowała raport, w którym zawarto szczegółową inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych agencji, analizę wpływu na otoczenie 61 wydarzeń organizowanych przez agencję, a także zestawienie akcji charytatywnych prowadzonych przez założoną przy agencji Fundację Ewesa w 2024 roku.
Raport i deklaracje środowiskowe to konsekwencja strategii zrównoważonego rozwoju, nad którą zespół Ewesy pracował w latach 2023–2024. Podczas szkoleń team agencji poznał zagadnienia związane ze śladem węglowym, ESG oraz Celami Zrównoważonego Rozwoju, a także wypracował własną metodologię tworzenia bardziej zrównoważonych eventów. W 2024 roku priorytetem stało się jej praktyczne wdrożenie.
– Już rok temu, podczas publikacji naszego pierwszego raportu mówiliśmy, że zdajemy sobie sprawę, że im szerzej działamy, tym większy mamy wpływ na otoczenie, a tym samym zwiększa się nasza odpowiedzialność. Dlatego w tym roku znów policzyliśmy nasze emisje w zakresach 1, 2 oraz wybranych kategoriach zakresu 3 oraz zneutralizowaliśmy je. Postanowiliśmy także podzielić się wszystkim, co wiemy – mówi Ewelina Sasin, założycielka Ewesa Brand & Customer Experience Agency. – A wiemy, bo przekonaliśmy się o tym sami, że organizacja odpowiedzialnych eventów nie musi wiązać się z olbrzymimi nakładami finansowymi i jest dostępna dla agencji i wydarzeń każdej wielkości. Wielokrotnie przekonywaliśmy się w naszej pracy, że przeszkodą w minimalizacji negatywnego wpływu na otoczenie jest nie brak finansów czy zasobów ludzkich, a brak wiedzy i szybkich ścieżek działania – instrukcji, które można wdrożyć prosto, szybko i od zaraz. Głęboko wierzymy, że sektor event marketingu ma szczególny wpływ na otoczenie oraz kształtowanie postaw. Skoro sami przeszliśmy już tę drogę, to chcemy ułatwić to zadanie innym – dodaje Ewelina Sasin.
Tegoroczny raport uzupełnia publikacja „Twój event – mniejszy ślad, większy wpływ! Poradnik dla branży MICE”. To kompendium wiedzy o wszystkich etapach przygotowania się przez agencję eventową do wdrażania zrównoważonych praktyk – od planowania, przez komunikację i produkcję, po wszystkie zadania organizacyjne i przebieg wydarzenia. Do poradnika dołączona została także eventowa checklista, zawierająca konkretne zadania, których realizacja pomoże w organizacji bardziej odpowiedzialnych eventów.
– Liczymy na to, że inne agencje chętnie skorzystają z naszego podręcznika, aby lepiej zapoznać się z tematyką ESG oraz uporządkować swoje procesy związane z planowaniem i organizacją wydarzeń. Podręcznik został napisany przystępnym językiem, dzięki czemu każda osoba lub firma – nawet ta, która dopiero stawia pierwsze kroki w organizacji zrównoważonych eventów – może czerpać z naszych porad jak najwięcej. Mamy nadzieję, że za rok lub dwa inne agencje eventowe również będą mogły pochwalić się organizacją proekologicznych wydarzeń w swoich raportach zrównoważonego rozwoju – mówi Karolina Olszanowicz, COO agencji Ewesa.
Projekt Ewesa Brand & Customer Experience Agency – pierwsza w Polsce neutralna węglowo agencja eventowa, zdobył MP Impact Awards 2024 w kategorii MICE for Good.
Raport i podręcznik dostępne są pod adresem: https://ewesa.pl/esg/