IAA Polska: wystartował konkurs Dobrostars. Wspierają go organizacje branżowe
IAA Polska wraz uczestnikami programu liderskiego Marketing Masterminds organizuje konkurs Dobrostars, w którym wyróżnione zostaną najlepsze praktyki wspierające zdrowie psychiczne, fizyczne i dobre samopoczucie pracowników. Inicjatywę wspierają organizacje branżowe: IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które objęły patronat nad konkursem. Ambasadorem Dobrostars jest Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski, promotor zdrowego stylu życia i twórca inicjatywy „Power Walk”.
– Troska o komfort pracowników to zarówno kwestia dobrostanu, jak i kluczowy element budowania efektywnej i zaangażowanej organizacji. Cieszy mnie fakt, że powstaje coraz więcej inicjatyw wspierających dobrostan pracowników. Dzięki takim projektom firmy tworzą przyjazne środowisko pracy, jednocześnie budując swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Jako IAB Polska z ogromnym uznaniem patrzymy na organizacje, które stawiają ludzi w centrum, dlatego z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie do objęcia patronatem konkursu Dobrostars – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
– Wspieramy pomysł i realizację konkursu Dobrostars. Dobrostan to niezwykle ważny temat, który wpływa nie tylko na jakość życia zatrudnionych, ale także na długofalowy rozwój organizacji. Wierzę, że dzięki konkursowi wspólny projekt organizacji branżowych GoESG zyska nie tylko komunikacyjne i merytoryczne wsparcie, ale także impuls do dalszego promowania standardów sprzyjających budowaniu zdrowego i zrównoważonego środowiska pracy – podkreśla Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Dobrostars to pierwszy w Polsce konkurs poświęcony firmom z branży komunikacji marketingowej, które wdrażają skuteczne rozwiązania na rzecz dobrostanu swoich zespołów. Jury oceni inicjatywy w czterech kategoriach:
- Mental Champion – inicjatywy wspierające zdrowie psychiczne i odporność pracowników
- Hybrid King – rozwiązania umożliwiające efektywną i elastyczną pracę hybrydową
- Fit Worksite – działania promujące aktywność fizyczną i zdrowy styl życia
- Open – kategoria otwarta na niestandardowe inicjatywy w zakresie dobrostanu.
– Dobrostan pracowników to jeden z kluczowych elementów sukcesu organizacji. Chcemy pokazać najlepsze praktyki i inspirować inne firmy do inwestowania w ludzi – podkreśla Agnieszka Sora, prezeska zarządu IAA Polska, przewodnicząca Jury. – Zachęcamy do nadsyłania zgłoszeń. Dobrostan się opłaca – dodaje.
Udział w konkursie jest bezpłatny. Wystarczy do 3 kwietnia 2025 opisać w formularzu dostępnym na www.dobrostars.pl wdrożone rozwiązanie wspierające dobrostan pracowników. Każda organizacja może zgłosić bezpłatnie dowolną liczbę inicjatyw. Po weryfikacji formalnej, nastąpi dwuetapowa ocena zgłoszeń przez Jury, według następujących kryteriów i wag: kontekst (25%), rozwiązanie (50%) i efekty (25%). Finał konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 21 maja 2025 roku podczas uroczystej gali w Hotelu Verte w Warszawie.
– Patronat największych organizacji branżowych nad konkursem Dobrostars to dowód, że świadomość znaczenia tego tematu jest dziś w branży komunikacji marketingowej powszechna. Mamy nadzieję, że baza danych o najlepszych praktykach dobrostanowych, która powstanie przy okazji konkursu oraz wyróżnienie i popularyzacja najlepszych z nich przyczyni się do poprawy środowiska pracy we wszystkich firmach zaangażowanych w komunikację marketingową – mówi Jerzy Minorczyk, dyrektor generalny IAA Polska.
Partnerami konkursu Dobrostars są: Power Walk, MultiLife, In-Pulse, Polkomtel, Google, Maspex, Get Louder. Patronem medialnym konkursu jest Forbes.