Gromada Dom Chłopa z prawem do czwartej gwiazdki w części hotelu

gromada dom chlopa
Na zdjęciu: gromada dom chlopa

Warszawski Hotel Gromada „Dom Chłopa” zyskał prawo do posługiwania się czwartą gwiazdką. Decyzję o podwyższeniu kategorii dla części pokoi w obiekcie wydał Marszałek Województwa Mazowieckiego.

 

Do kategorii czterech gwiazdek zaliczono pięć apartamentów i 10 pokoi znajdujących się na szóstym piętrze obiektu. Pozostałe 305 pokoi oferuje standard trzech gwiazdek.
– Kategoryzacja części pokoi w Hotelu Gromada Domu Chłopa na cztery gwiazdki zwiększa możliwości obiektu i jest częścią planu restrukturyzacji i modernizacji naszej sieci. Gromada ma być siecią kojarzoną z turystyką kongresową i biznesową – tu przede wszystkim w oparciu o hotele posiadające rozbudowaną bazę konferencyjną, jak obiekty w Warszawie, czy powstający hotel w Krakowie – oraz z niedrogą siecią hoteli miejskich. Umożliwia to m.in. podwójna kategoryzacja. Niedawno wstąpiliśmy do Marszałka Województwa Mazowieckiego o przyznanie wyższej kategorii części pokoi w Hotelu Gromada Lotnisko w Warszawie – wyjaśnia Jan Błoński, prezes zarządu OST Gromada.
Gromada Dom Chłopa obchodzi w tym roku 50 lat działalności. Hotel został wybudowany w latach 1957-62 w stylu modernistycznym według projektu Bogdana Pniewskiego i Małgorzaty Handzelewicz-Wacławek. Kilka razy gruntownie modernizowany, na początku XXI w. został rozbudowany o nowe skrzydło, zwiększając łączną liczbę pokoi o 109 do 320 (602 miejsca noclegowe). Obiekt posiada pięć sal umożliwiających spotkania biznesowe. Trzy z nich po połączeniu mogą pomieścić 350 osób w układzie teatralnym. W patio o powierzchni 1,2 tys. m kw. można urządzić przyjęcie połączone z grillem.


Gromada jest trzecią siecią hotelową w Polsce pod względem wielkości. Posiada 15 hoteli w kraju, 1 własny w Berlinie, 1 licencyjny w RPA, 3 ośrodki wypoczynkowe w kraju – razem ok. 1,8 tys. pokoi. Prowadzi również działalność jako biuro podróży w zakresie turystyki wyjazdowej i przyjazdowej za pośrednictwem 14 regionalnych biur turystycznych własnych w kraju i 1 za granicą, 11 biur licencyjnych oraz 300 aktywnych agentów. W I kw. 2011 r. Gromada odnotowała 19 mln zł przychodów i niespełna milion zł zysku, co oznacza wzrost odpowiednio o 13 i 29 proc w stosunku do I kw. 2011 r.

Zobacz też:
Gromada sprzedaje udziały w spółce „Hotel 4-gwiazdkowy Centrum Kongresowe” w Krakowie

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl