SBE: Głos w dyskusji w sprawie zapytania MAP Solution

W nawiązaniu do przetargu na organizację imprezy przez firmę MAP Solutions i zaproszenie do niego 50 agencji, Stowarzyszenie Branży Eventowej pragnie włączyć się do dyskusji w tym temacie. Cieszy nas przede wszystkim fakt tak wielu zgodnych głosów płynących z rynku. SBE z pewnością nie jest odosobnione w tym temacie, tym bardziej, że podobnie jak w przypadku SOIT-u, zapytanie to dotyczyło również członków SBE.


Zrozumiałe jest ogólne oburzenie i niesmak adresatów zapytania, a de facto całej branży. Z drugiej strony jako doświadczeni uczestnicy rynku wiemy, że taka sytuacja nie jest niczym nowym. Niestety większość nigdy nie wychodzi na światło dzienne. I gdyby nie tak jawne podanie do wiadomości wszystkich e-maili prawdopodobnie wiele agencji nieświadomie przystąpiłoby do przetargu, w pełni angażując swoje zasoby i cenny czas. Z jakim efektem – to już zostało powiedziane w oficjalnych stanowiskach i wypowiedziach ekspertów.
Jako Stowarzyszenie Branży Eventowej postrzegamy takie działania jako mające niewiele wspólnego z poszanowaniem partnera biznesowego i zrozumienia dla specyfiki rynku eventowego. Z drugiej strony bogate doświadczenie firmy MAP Solutions w organizacji wydarzeń (przytoczone w briefie) pozwala sądzić, że firma ta miała wielokrotnie styczność z działalnością agencji eventowych. Dlatego zastanowienie budzi fakt, że przez tyle lat nie zdołały sobie wypracować stałych warunków współpracy z Klientem oraz wykorzystać okazji do jego edukacji. Z wypowiedzi na forach internetowych można sądzić, że współpraca z firmą MAP Solutions jest wyzwaniem.
Stowarzyszenie Branży Eventowej, podobnie jak pozostałe organizacje branżowe i wszyscy uczestnicy rynku stoi na stanowisku, że jasne reguły przetargów (pełne warunki, znany budżet, liczba agencji startujących i czytelne kryteria odrzucenia) mogą tylko pozytywnie wpłynąć na jakość ofert, a co za tym idzie na ostateczną satysfakcję klienta. Nie piętnujemy (jeśli takie było) celowego podawania do wiadomości wszystkich nazw agencji starających się o budżet – konkurencja pozytywnie wpływa na kreatywność. Jednak celowe ograniczanie warunków brzegowych wydłuża procedury, generuje niepotrzebnie koszty, angażuje zbyt wiele osób, a przede wszystkim obniża jakość pracy. Tracą na tym wszyscy: agencje, podwykonawcy oraz zamawiający.
Jako organizacja zrzeszająca wszystkie podmioty rynku (organizatorów, podwykonawców i miejsca eventowe) niezmiennie będziemy dążyć do edukacji nie tylko branży, ale też odbiorców naszych usług. Zdecydowanie stawiamy na transparentność zapytań ofertowych i przetargów. Z pewnością, choć może się to wydawać nierealne, dla niektórych wręcz kontrowersyjne, rozwiązaniem byłoby wprowadzenie odpłatności za przygotowanie koncepcji. W tej kwestii konieczna byłaby konsolidacja całej branży i jawna komunikacja pomiędzy poszczególnymi podmiotami. Całą sytuację traktujemy jako ważny element do dyskusji o sytuacji na polskim rynku eventowym i mamy nadzieję na konstruktywny dialog w tej kwestii.

 

Magdalena Jabłońska
dyrektor zarządzająca SBE

 

Zobacz publikację w MeetingPlanner.pl, która otworzyła dyskusję na temat liczby zapraszanych do przetargu firm: Agencje mówią „nie” zapytaniu skierowanemu do pięćdziesięciu firm

 

Zobacz oficjalne stanowisko SOIT

 

Zobacz opinie meeting plannerów



 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl