Oficjalne stanowisko Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel w sprawie zapytania MAP Solution

Informacje o tym przetargu, do którego zostało zaproszonych 50 firm, dotarły do SOIT jeszcze w piątek. Sygnał przyszedł zarówno od jednej z firm członkowskich zaproszonych do przetargu, jak i od firm niezrzeszonych w SOIT. Wszystkie głosy były pełne oburzenia na zachowanie Klienta.
Od początku istnienia SOIT mówi o potrzebie edukacji Klientów, którzy często swoim działaniem szkodzą nie tylko branży, ale również sobie samym. To jest właśnie taki książkowy przykład jak Klient nie powinien postępować – liczba firm zaproszonych do przetargu, jawna korespondencja do wszystkich firm, brak kryteriów wyboru oferty, a co najważniejsze brak budżetu na planowany projekt. Gdyby wszystkie zaproszone do przetargu firmy zdecydowały się na udział w nim, to skala inwestycji w ten przetarg na poziomie całej branży byłaby z pewnością wyższa niż prowizja, którą byłaby w stanie wypracować jedna firma ostatecznie realizująca ten projekt. Może jedna firma zarobi, ale cała branża straci! I ciekawi jesteśmy, jak Klient jest w stanie szczegółowo zapoznać się z taką liczbą ofert i obiektywnie wybrać tę najlepszą?
W całej tej sytuacji jest jednak coś pozytywnego, co nas cieszy. Reakcja firm zaproszonych do przetargu – ogólne oburzenie na takie postępowanie Klienta, sprzeciw i odmowa udziału w przetargu znaczącej liczby firm. Jeśli do 50-ciu oburzonych firm zaproszonych do przetargu dodamy wszystkich członków SOIT, to spokojnie możemy powiedzieć, że branża zaczyna mówić jednym głosem i wspólnie walczyć o swoje prawa w relacjach z Klientem.
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, działając w imieniu swoich członków i reprezentując branżę incentive travel, wystosuje bezpośrednie pismo do Klienta, w którym wyrazimy swój sprzeciw i postaramy się Klientowi uzmysłowić, jaki błąd popełnia, działając w taki sposób.
Justyna Skubis, dyrektor zarządzająca
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
Zobacz publikację w MeetingPlanner.pl, która otowrzyła dyskusję na temat liczby zapraszanych do przetargu firm: Agencje mówią „nie” zapytaniu skierowanemu do pięćdziesięciu firm
Zobacz opinie meeting plannerów
Zobacz głos w dyskusji SBE