TEE: nowe grono odbiorców w jednym miejscu
POD PATRONATEM MEETINGPLANNER.PL
– Tourism and Events Expo to pierwsze biznesowe spotkanie branży turystycznej na tak dużą skalę w Polsce. Jest to pierwsze wydarzenie w Polsce, które w swoich założeniach jest podobne do takich imprez jak IBTM czy IMEX. O TEE mówi Dorota Plebanowicz menedżer projektu Tourism and Events Expo, Hotele i Technologie.
MP.pl: Zaproponowali państwo rynkowi eventowemu i turystycznemu kolejne wydarzenie – Tourism and Events Expo (TEE)? Na czym polega ten projekt?
Dorota Plebanowicz: Tourism and Events Expo to biznesowe spotkanie branży turystycznej na tak dużą skalę w Polsce. Jest to pierwsze wydarzenie w Polsce, które w swoich założeniach jest podobne do takich imprez jak IBTM w Barcelonie czy IMEX we Frankfurcie. To spotkanie branży turystycznej, gdzie hotele, obiekty turystyczne, atrakcje turystyczne, biura promocji miast, regionów będą mogływ jednym miejscu spotkać się i porozmawiać o nawiązaniu relacji biznesowych.
MP.pl: Jest miejsce na takie spotkanie?
DP: Z rozmów z hotelami wyłania się obraz, iż hotele i obiekty turystyczne są zainteresowane ofertą biznesowych spotkań. W naszym kraju nie są organizowane wydarzenia turystyczne o charakterze biznesowym. Zwykle są to targi dla klientów indywidualnych z ofertą biznesową. Chcielibyśmy, aby ten sektor miał możliwość pozyskania klientów nie tylko poprzez swoje działania marketingowe, ale za naszym pośrednictwem miał możliwość dotarcia do nowego grona odbiorców w jednym miejscu.
MP.pl: Co w takim razie wyróżni TEE spośród innych wydarzeń skierowanych do branży eventowej i turystycznej?
DP: Giełda Hosted Buyers – trwająca dwa dni. Będą to umawiane spotkania pomiędzy wystawcami a odwiedzającymi. Spotkania będą trwały do 15 minut – wydaje nam się, że ten czas wystarczy na nawiązanie pierwszych relacji, które przełożą się na kontrakty handlowe. Do tego prelekcje znanych w branży firm świadczących usługi marketingowe dla branży turystycznej.
MP.pl: Turystyka i eventy – z jednej strony bardzo blisko do siebie obu tym dziedzinom, z drugiej – to jednak odrębne sektory. Czy nie obawiają się państwo, że to połączenie się nie sprawdzi, odbierze wydarzeniu specjalizację?
DP: Coraz częściej eventy to forma turystyki, firmy organizują dla swoich klientów wyjazdy zarówno do Polski, jak i zagranicę. Jest to zarazem event, który łączy się z prezentacją oferty hotelowej czy wręcz poznaniem lokalnych atrakcji polskich czy zagranicznych. W coraz szybciej zmieniającym się świecie event musi mieć znamiona turystyki, aby był atrakcyjny dla klientów. Korzystają na tym zarówno hotele, atrakcje turystyczne, jak i lokalne społeczności.
MP.pl: Kto zaprezentuje swoją ofertę?
DP: Hotele, obiekty turystyczne, atrakcje turystyczne, muzea, biura promocji miast i regionów
MP.pl: Znany jest już program spotkania? Z czego konkretnie, oprócz części biznesowej, będą mogli skorzystać odwiedzający?
DP: Dla odwiedzających mamy ofertę dwóch wyjazdów: będzie to zwiedzanie Starego Miasta w Elblągu i wyjazd na ponownie otwarty Kanał Elbląski.
MP.pl: Wielokrotnie w wypowiedziach na temat projektu TEE podkreślana jest jego innowacyjność? Na czym ona polega w praktyce?
DP: Innowacyjność TEE to zaproszenie nie tylko touroperatorów z zagranicy, ale również skierowanie oferty do agencji polskich. Branża eventowa w Polsce jest bardzo szeroka i przez skupienie jej w jednym miejscu, hotele będą miały możliwość nawiązania współpracy z wieloma agencjami lub wybrania oferty najkorzystniejszej dla siebie.
MP.pl: Ostatnio o Expo Arena SA słyszy się w branży – otworzyli państwo drugie co do wielkości centrum targowo-konferencyjne, niebawem pierwsza edycja Tourism and Events Expo, zresztą w tym obiekcie. Jaka wobec tych inwestycji i przedsięwzięć jest państwa ocena kondycji branży?
DP: Bardzo nam miło, że o Expo Arenie słyszy się w branży – mimo że jesteśmy młodym obiektem, dynamicznie się rozwijamy i fakt, że stajemy się rozpoznawalni, bardzo nas cieszy. Branża turystyczna również dynamicznie się rozwija. Polska ma wielki potencjał w tym zakresie i coraz lepiej umiemy go wykorzystywać. Baza noclegowa i konferencyjna nieustannie się unowocześnia, oferty wypoczynkowe zawierają coraz więcej atrakcji opartych na regionalnych i lokalnych walorach – to sprawia, że jako kraj stajemy się idealną destynacją nie tylko, dla turystyki wypoczynkowej, ale także dla turystyki biznesowej. Kongresy branżowe i aktywny wypoczynek to idealne połączenie.
MP.pl: A jak podsumowaliby państwo pierwsze miesiące funkcjonowania Expo Areny w Ostródzie?
DP: Bardzo dobrze. Nasze targi stają się uznanymi wydarzeniami branżowymi, a niedawno zakończony kolejny etap rozbudowy pozwala nam na realizację coraz ciekawszych pomysłów. Notujemy ciągły wzrost zainteresowania naszymi imprezami, co się przekłada na zwiększenie obrotów oraz liczby zwiedzających. Fakt, że znajdujemy się poza centralnym obszarem kraju, kumulującym ośrodki z branży targowej, wymaga od nas większego zaangażowania w budowanie kalendarza imprez, a to podnosi naszą konkurencyjność.
MP.pl: Na koniec, dlaczego tego wydarzenia nie może zabraknąć w kalendarzach przedstawicieli branży eventowej i turystycznej?
DP: To wyjątkowa okazja do prezentacji swojej oferty gościom z Polski i zagranicy. To jedyne takie wydarzenie w Polsce, na które od dawna czeka branża turystyczna.
Tourism and Events Expo odbędzie się w dniach 8-9 października 2015 roku, w Expo Arena Mazury w Ostródzie.