Pierwszy Global Meetings Industry Day
Global Meetings Industry Day – 14 kwietnia 2016 r. był międzynarodowym świętem organizatorów wydarzeń. Po raz pierwszy w historii, równolegle na całym świecie odbywały się spotkania ekspertów i praktyków przemysłu spotkań. W Polsce promotorem wydarzenia była Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie i działające przy uczelni koło naukowe „2B”.
Wydarzenie Global Meetings Industry Day zostało zainicjowane przez kanadyjską grupę profesjonalistów związanych z MPI, a która przerodziła się w Meetings Mean Business Coalition (MMBC). Do idei dołączyła również SGTiR. Z tej okazji w dniu 14 kwietnia odbyło się otwarte dla wszystkich zainteresowanych spotkanie poświęcone m.in. perspektywom i znaczeniu polskiego przemysłu spotkań. Wydarzenie odbyło się w show roomie firmy Pro4Media.
W ramach spotkania zaplanowano prezentację pt. „Poland Meetings Impact”, którą poprowadził dr Krzysztof Celuch, wykładowca SGTiR, członek rady dyrektorów MPI w Dallas i kierownik Poland Convention Bureau POT. Po prelekcji odbyła się dyskusja z udziałem kadry naukowej SGTiR, ekspertów rynku oraz członków KN Turystyki Biznesowej „2B”. Ponadto, przedstawiciele Pro4Media opowiedzieli o narzędziach stosowanych w event marketingu, m.in. o prezentacjach na ekranach diodowych i aplikacjach z wykorzystaniem systemu rozpoznawania dotyku. Częścią wydarzenia było także spotkanie Rady Biznesu SGTiR, w której skład wchodzą m.in.: przedstawiciele Orbisu, Mazurkas Travel, MPI Poland, Polskiej Izby Turystyki, AZS oraz MeetingPlanner.pl.
14 kwietnia, w siedzibie SGTiR odbyło się także spotkanie współorganizatorów Meetings Week Poland 2016 podsumowujące ostatnią edycję wydarzenia.