Starwood wprowadza program lojalnościowy SPG Pro dla segmentu B2B

W kampanii SPG Pro, prezentującej dzień pracy profesjonalistów z branży organizacji spotkań, Starwood korzysta z wizerunku prawdziwych specjalistów. Zdjęcia wykonał nowojorski fotograf Jim Franco.
W kampanii SPG Pro, prezentującej dzień pracy profesjonalistów z branży organizacji spotkań, Starwood korzysta z wizerunku prawdziwych specjalistów. Zdjęcia wykonał nowojorski fotograf Jim Franco.

Starwood Preferred Guest® (SPG®) poszerza swoje portfolio o organizatorów spotkań i profesjonalistów z zakresu zarządzania podróżami, aby pozyskać większy udział na globalnym rynku transakcji B2B. Każdy obecny uczestnik programu SPG, który zarezerwuje grupowy wyjazd biznesowy otrzyma za tę rezerwację punkty Starpoints. W kampanię promującą program Starwood zainwestuje 30 milionów dolarów.

Debiutujący w październiku 2014 roku nowy program, będzie oferował profesjonalistom od organizacji spotkań oraz podróży służbowych status SPG Elite, możliwość podwyższenia kategorii pokoju i punkty Starpoints za wszystkie rezerwacje z segmentu B2B dokonane w ponad 1200 hoteli sieci Starwood na całym świecie. Dodatkowo w przyszłości każdy gość SPG, który zarezerwuje pobyt grupowy, przyjęcie czy konferencję, niezależnie od tego czy jest specjalistą od podróży służbowych czy nie, otrzyma punkty Starpoints za tę rezerwację. 
– Praca, którą włożyliśmy w transformację SPG w najlepszy program lojalnościowy dla segmentu elite w branży, udowodniły, że jesteśmy w stanie stworzyć prawdziwą i długoterminową relację z naszymi kluczowymi gośćmi i czerpać korzyści biznesowe z zadowolenia naszych klientów – powiedział Frits van Paasschen, prezes sieci Starwood Hotels & Resorts. – Wprowadzając SPG Pro, skupiamy nasze siły na segmencie B2B, aby kontynuować budowanie coraz silniejszych i bardziej osobistych relacji z naszymi klientami na całym świecie, którzy dostarczają gości naszym hotelom.

Obecnie, segment B2B stanowi prawie 70% przychodów z pokojów sieci Starwood i składa się na niego biznes podróży służbowych, spotkań firmowych, wydarzeń specjalnych oraz rezerwacji grupowych i indywidualnych. Działy sprzedaży sieci Starwood liczące ponad 5000 pracowników, zarządzają na co dzień relacjami z 1200 klientów na całym świecie w 30 biurach zlokalizowanych w 30 krajach. Według Christie Hicks, wiceprezes ds. sprzedaży sieci Starwood, 1% najwyższych rachunków, napędza 40% przychodów B2B Starwood.
– SPG Pro jest całościowym narzędziem umożliwiającym sieci Starwood nagradzanie klientów na całym świecie, zapewnianie im bardziej spersonalizowanych usług w hotelach, a także jeszcze lepsze poznanie i zrozumienie biznesu, który nasi klienci nam dostarczają – powiedziała Hicks. – SPG Pro pomoże nam także rozszerzyć działalności poza grono klientów, z którymi już współpracujemy i pozyskać nowe firmy, organizacje regionalne oraz specjalistów ds. organizacji podróży służbowych. Obecnie nasze przychody są w większości generowane przez segment podróży służbowych, rezerwacji grupowych i indywidualnych oraz spotkań biznesowych i każdy 1% wzrost w tym obszarze, zwiększa nasze obroty o 80 milionów dolarów.
 
Oprócz korzyści skierowanych do specjalistów rynku podróży służbowych, Starwood zachęca również swoich lojalnych gości do współpracy. Według Marka Vondraska, wiceprezesa ds. dystrybucji, lojalności i marketingu partnerskiego, 34% gości SPG o statusie Platinum to przedstawiciele najwyższej kadry kierowniczej, właścicieli małych i średnich firm, którzy rezerwują spotkania i wydarzenia specjalne w hotelach sieci. 
– Gdy umocniliśmy relacje z naszymi najlepszymi klientami poprzez SPG, okazało się, że jedna trzecia naszych elitarnych gości to de facto decydenci w segmencie B2B. Starwood jak na razie posiada 40% udziału w ich budżetach – powiedział Vondrasek. – Zdaliśmy sobie sprawę, że jest to wspaniała okazja, aby podejść do działalności naszych gości holistycznie, czyli wyjść poza mury pokoju hotelowego. Nagradzając rezerwacje biznesowe takie jak spotkania, premiery produktowe czy nawet prywatne, takie jak wesela, budujemy jeszcze lepsze relacje z naszymi gośćmi.

Wprowadzenie SPG Pro na rynek, na którego promocję sieć wyda 30 milionów dolarów, to najdroższa w historii Starwooda kampania marketingowa skierowana do sektora B2B.
W swoich najnowszych działaniach promocyjnych Starwood odchodzi od dotychczasowej strategii marketingu usług B2B, stosując lifestylową kampanię obfitującą w angażujące fotografie i bazującą na wykorzystaniu wizerunku prawdziwych specjalistów od rynku podróży służbowych.
Zdjęcia zostały przygotowane przez nowojorskiego fotografa Jima Franco, którego dzieła są publikowane w magazynach podróżniczych i modowych. Sama kampania ma za zadanie zaprezentowanie dnia pracy profesjonalistów z branży organizacji spotkań i podróży służbowych.

Organizatorzy spotkań i podróży biznesowych mogą zarejestrować się do programu na stronie www.spg.com/pro. Zarówno zarejestrowani specjaliści, jak i uczestnicy programu SPG, którzy złożą rezerwację na imprezę lub grupowy pobyt służbowy otrzymają za nią punkty Starpoints od października 2014 r.

Dodatkowo, SPG Pro jest pierwszym programem sieci, który umożliwi agentom podróży zbieranie punktów SPG oraz uzyskanie statusu elitarnego.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl