Biznes radzi Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji

Uczestnicy pierwszego spotkania Rady Biznesu SGiTR
Na zdjęciu: Uczestnicy pierwszego spotkania Rady Biznesu SGiTR

Szkoła Głowna Turystki i Rekreacji w Warszawie zaprosiła do współpracy przedstawicieli biznesu turystycznego. W wyniku tej inicjatywy powstała Rada Biznesu, której członkowie wspierają uczelnię w przygotowywaniu studentów do pracy w sektorze.

– Pomysł powołania Rady Biznesu powstał dzięki współpracy Grupy Uczelni Vistula z licznymi przedsiębiorcami. Siła Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji tkwi w udziale praktyków w zajęciach dydaktycznych. Studenci i absolwenci najbardziej doceniają, kiedy osoby związane z zarządzaniem turystyką, sportem i rekreacją uczą ich działania w biznesie. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do współpracy najlepszych przedsiębiorców z Polski i stworzyć Radę Biznesu, która nie tylko doradza, ale także czynnie włącza się w działania Szkoły – mówi dr Krzysztof Celuch, prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji.
Wśród członków Rady Biznesu SGTiR, której przewodniczy Wojciech Liszka, prezes Z-Factor i ustępujący prezes MPI Poland, są przedstawiciele sieci hotelowych, obiektów konferencyjnych, agencji specjalizujących się w organizacji spotkań (wydarzeń firmowych, podróży motywacyjnych i służbowych, konferencji), biur podróży, stowarzyszeń zawodowych i naukowych, korporacji i mediów branżowych. Obecnie w radzie zasiadają przedstawiciele następujących firm: Starwood, Orbis, Best Western, Focus Hotels, Prestige Hotels, Louvre Hotels Group, Groupon Polska, HRG, Netmedia Business Travel, Expo XXI Warszawa, RoomAuction.com, Jan Pol, Carlson Wagonlit Travel, ICP Group, Mazurkas, Hays, mediów branżowych – MeetingPlanner.pl i Hotelarz, oraz organizacji: AZS, IGHP, Site, MPI Poland, SOIT, SBE i PIT.
– Udała nam się rzecz niebywała. Zebraliśmy największych graczy na naszym rynku, aby wspólnie promować szeroko pojętą turystykę jako atrakcyjne miejsce pracy dla młodych ludzi. Nasze grono tworzy kilkanaście tysięcy miejsc pracy w całej Polsce i wierzę, że współpraca z jedną z największych uczelni turystycznych w kraju (ponad 3000 studentów kierunków turystycznych) przyniesie dużą zmianę o przełożeniu na cały rynek – podkreśla Wojciech Liszka.
Spotkania Rady służyć mają wymianie opinii, przedstawieniu oczekiwań związanych z zatrudnianiem absolwentów studiów kierunkowych oraz zmierzać w kierunku budowania pozycji sektora i jego promocji wśród młodych ludzi.


Pierwszym etapem prac były konsultacje dotyczące programu studiów oraz jego korekta uwzględniająca wskazówki strony biznesowej. Obecnie realizowane są kolejne zadania, których zakres został zaproponowany przez członków Rady.
Prowadzony jest skierowany do studentów SGTiR program stażowy w firmach reprezentowanych w Radzie Biznesu, zaplanowane zostały wizyty studyjne studentów w hotelach, obiektach konferencyjnych, biurach organizujących spotkania oraz udział w wydarzeniach na każdym etapie ich powstawania. Członkowie Rady Biznesu gościnnie wygłoszą wykłady dotyczące obszarów, w których się specjalizują. Rada wraz z uczelnią uruchamia także program mentoringu, który polega na bezpośredniej współpracy jednego członka Rady z jednym studentem przez cały rok akademicki. Kolejnym wspólnym przedsięwzięciem jest „Program 48 godzin” – studenci zrealizują projekt na podstawie wytycznych (briefów) przygotowanych przez członków Rady Biznesu. Rada podzielona na zespoły opracuje studia przypadków charakterystyczne dla danego sektora. Podczas spotkań został także zdefiniowany problem pracodawców dotyczący kompetencji miękkich przyszłych pracowników. Rada, w nawiązaniu do programów prowadzonych przez uczelnię, opracowuje więc koncepcję rozwoju wśród studentów tych niezbędnych umiejętności. Ważnym aspektem dla członków Rady jest także zrozumienie oczekiwań studentów, dotyczących zarówno procesu rekrutacji, jak i prowadzenia praktyk i stażów, wprowadzających do zawodu czy działalności biznesowej. Dobre praktyki w tym zakresie zostaną opracowane przez zespół złożony z członków Rady i studentów, którzy przeszli już wszystkie etapy tego procesu i mogą się podzielić swoimi doświadczeniami.
– Chcemy zbliżyć biznes do uczelni, konsultować i dopasowywać programy studiów do potrzeb przedsiębiorców oraz tworzyć atrakcyjne warunki stażowe, aby absolwenci stali się atrakcyjnym kąskiem na rynku pracy – wyjaśnia Wojciech Liszka.
Oprócz tego, że Rada Biznesu stanowi spotkanie świata nauki i biznesu, służące rozwojowi sektora turystycznego, jego promocji, służy także budowaniu relacji pomiędzy jej członkami.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl