LOT stawia na dobre praktyki zakupowe

Lot podpisał list intencyjny o uznaniu Międzynarodowych Standardów Przetargowych WFA EACA, dołączając tym samym formalnie do grona firm reprezentujących najlepsze międzynarodowe praktyki zakupowe na rynku. To kolejny element budowania przez spółkę dojrzałej kultury korporacyjnej i prowadzenia odpowiedzialnego biznesu.
List intencyjny został podpisany pomiędzy przewoźnikiem a Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR, które od lat promuje i wspiera tworzenie przejrzystych praktyk zakupowych na polskim rynku. Opracowany przez EACA (The European Association of Communications Agencies) oraz WFA (World Federation of Advertisers) dokument określa normy i wskazówki postępowania zgodne z najlepszymi praktykami prowadzenia procesów zakupowych, które dobrze wpisują się w sposób działań bliskich polskiemu przewoźnikowi. – Wierzymy, że prawdziwy sukces odnoszą ci, którzy potrafią budować własny biznes w oparciu o sukces partnerów. Chcemy z każdym z nich współpracować na zasadach otwartego dialogu i rozumienia wzajemnych potrzeb. W tym celu zbudowaliśmy profesjonalne Biuro Zakupów działające w oparciu o nową, wzorowaną na najlepszych standardach zarządzania i kontroli Procedurą Zakupową, regulującą również nasze relacje z Partnerami. Podpisanie listu intencyjnego z SAR to dla nas bardzo naturalny krok, który pozwoli nam na jeszcze skuteczniejsze budowanie trwałych więzi z wszystkimi, którzy chcą z nami współpracować – mówi Monika Michna Kiełtyka-Michna, członek zarządu ds. korporacyjnych LOT-u.
Przejrzysty proces przetargowy, tworzenie zwięzłych i dobrze przemyślanach briefów, przeznaczenie odpowiedniej ilości czasu na pracę agencji, ograniczenie liczby zapraszanych agencji, kierowanie się jasnymi kryteriami oceny oraz bezwzględny szacunek dla własności intelektualnej to standardy obowiązujące w najlepszych światowych firmach. – Cieszymy się, że PLL Lot zdecydował się na podpisanie tak ważnego dokumentu dla całej branży. To cenne, że przedsiębiorstwo z taką renomą i długoletnią historią postanowiło przyłączyć się do grupy firm stanowiących ambasadorów dobrej zmiany w sferze regulacji procesów zakupowych w Polsce. Mamy nadzieję, że działanie naszego największego narodowego przewoźnika będzie mocnym sygnałem dla rynku, że warto należeć do grona przedsiębiorstw respektujących światowe standardy w zakresie procedur konkursowych – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR.
Światowa Federacja Reklamodawców (WFA) jest wspólnym głosem reklamodawców z całego świata, którzy przez lata sporządzali najlepsze praktyki przetargowe, pomagając tym samym firmom i różnym organizacjom tworzyć przejrzyste zasady konkursu ofert. W oparciu o bogate doświadczenie członków WFA wypracowane zostały normy, które powinny obowiązywać w etycznym biznesie. Dają one wyraźny sygnał obecnym i potencjalnym kontrahentom, że dana firma jest godna zaufania oraz respektuje swoich partnerów w interesach.