Marriott przejmuje Starwood

Sieć Marriott International przejęła Starwood Hotels and Reasorts. W efekcie transakcji, której wartość przekracza 12 miliardów dolarów, powstała największa grupa hotelarska na świecie.
 

W wyniku przejęcia Marriott będzie obsługiwać ponad 5,5 tys. hoteli, które zaoferują gościom łącznie 1,1 miliona pokojów. W ramach grupy funkcjonować będzie 30 marek. Szacunki mówią o przychodach połączonych sieci na poziomie 2,7 mld dolarów.
Marriott informuje, że w wyniku przejęcia akcjonariusze sieci Starwood otrzymają za każdy udział 0,92 akcji Marriott International plus dodatkowo dwa dolary w gotówce za każdą posiadaną akcję.
CEO połączonych spółek będzie Arne Sorenson, dotychczasowy prezes Marriott International, który podkreśla: Siłą napędową tej transakcji jest wzrost. Jest to okazja do tworzenia wartości poprzez połączenie dystrybucji oraz zalet Marriotta i Starwoodu, zwiększenie naszej konkurencyjności. Dzięki tej skali nowa sieć zaoferuje większy wybór marek konsumentom, poprawi ekonomię właścicieli i franczyzobiorców, zwiększy wzrost jednostkowy i długoterminową wartość dla akcjonariuszy.
J.W. Marriott, Jr., executive chairman & chairman of the board of Marriott International, zaznacza, że choć przez dekady spółki ze sobą konkurowały, jego sieć podziwiała rywala. Obecnie zakłada duże możliwości wynikające ze współpracy obu Marek.
Połączenie obu sieci ma zostać zakończone w połowie 2016 roku.

 

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl