MeetingPlace Budapest: Węgrzy korzystają z polskich doświadczeń

Podczas konferencji MeetingPlace Budapest, która stanowiła dyskusję nad przyszłością branży MICE na Węgrzech, na temat znaczenia convention bureaux mówiła Anna Górska.
 

Pierwsza edycja MeetingPlace Budapest, organizowanej przez Diplomacy & Trade Magazine, dotyczyła przyszłości branży MICE na Węgrzech. Konferencja była okazją dla głównych graczy węgierskiego rynku MICE oraz decydentów i samorządowców do spotkania i lepszego zrozumienie siebie nawzajem oraz swoich punktów widzenia. Na zaproszenie organizatorów polskimi doświadczeniami dzieliła się Anna Górska, business development director w Expo XXI Warszawa, przewodnicząca Oddziału Europy Centralnej ICCA.
Spotkanie podzielone było na dwie główne części. Podczas pierwszej omawiano ogólną sytuację turystyki biznesowej w kraju – swoje wystąpienie miała m.in. Alexandra Szalay-Bobrovniczky, zastępca burmistrza Budapesztu, patron konferencji. Drugą część stanowiła dyskusja panelowa, podczas której uczestnicy wspólnie szukali odpowiedzi na pytanie, czy turystyka to biznes?.
W konferencji wzięło udział ponad osiemdziesiąt osób, głównie byli to dyrektorzy cztero- i pięciogwiazdkowych hoteli, przedstawiciele DMC i PCO, linii lotniczych, autobusowych i firm wynajmu samochodów, dostawców usług AV oraz przedstawiciele władz samorządowych. Ważnymi punktami w dyskusji była budowa nowego centrum konferencyjnego, która w Budapeszcie jest planowana już od wielu lat. Jak podkreśla Anna Górska, węgierska branża MICE jest obecnie w trudnej sytuacji. Na Węgrzech nie ma niezależnego Convention Bureau. Węgierski Convention Bureau działa jako część Magyar Turizmus i ma ograniczone uprawnienia decyzyjne. Konferencje takie jak MeetingPlaceBudapest stanowią doskonałą platformę wymiany informacji.
Zdaniem prelegentki Polska stanowi doskonały przykład na Węgrzech do naśladowania. W swoim wystąpieniu podkreślała, że na przestrzeni zaledwie kilku ostatnich lat zbudowano i otwarto nowe centra konferencyjne w naszym kraju. Lokalne biura convention działają skutecznie i niezależnie, i są obecne na arenie międzynarodowej. Prezentacja Anny Górskiej dotyczyła wpływu i znaczenia biur convention dla rozwoju destynacji oraz powodów, dlaczego warto inwestować w turystykę biznesową.
W konferencji wzięli udział również Adam Ruszinkó, zastępca sekretarza stanu, odpowiedzialny za turystykę w Ministerstwie Gospodarki Narodowej Węgier, Ágnes Rácsai, założyciel i prezes Mikrokosmos DMC w Budapeszcie, Gábor Ganczer, prezes Hungexpo oraz Federacji węgierskich organizatorów imprez, József Finta, architekt, profesor, członek Węgierskiej Akademii Nauk, kierownik Finta Studio.
Podczas spotkania omówiono także takie zagadnienia jak: strategia rozwoju turystyki i pozycja przemysłu spotkań w węgierskiej gospodarce, obecna sytuacja turystyki MICE na Węgrzech – plany, zamiary i działania na rzecz rozwoju kongresów i event-turystyki, szanse i ograniczenia branży MICE od praktycznej strony – oczami organizatorów, rola organizacji pozarządowych.
Konferencja odbyła się 26 listopada 2015 r., w Hotelu Hilton w Budapeszcie.


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl